اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهورزان شهرستان دیلم تجلیل شدند

در آیینی با حضور بخشداران مرکزی و امام حسن و رئیس شبکه بهداشت و درمان از بهورزان شهرستان دیلم تجلیل شد.

بهورزان شهرستان دیلم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، رئیس شبکه بهداشت و درمان صبح چهارشنبه در این مراسم با تبریک روز ملی بهورز به بهورزان گفت: بهورز به عنوان کلیدی‌ترین پرسنل شبکه بهداشت ودرمان در خانه بهداشت که نخستین محیط ارائه خدمات در نظام خدمات بهداشتی درمانی است مشغول خدمت‌رسانی به روستاییان است. 

عبدالحسین ناصری افزود: بهورز باید با جمعیت روستایی منطقه تحت پوشش خود تعامل داشته باشد و به خاطر آشنایی کاملی که باید با خصوصیات اخلاقی، رفتاری و جمعیت منطقه داشته باشد، باید حتماً بومی آن روستا یا روستاهای قمر باشد.

وی بیان داشت: بهورزی یک علاقه و یک ذوق است که باید فرد داشته باشد تا بتواند در هرنوع شرایط آب و هوایی و با مراجعه به درب خانه‌های مردم از سلامت مردم جویا شده و مشکلات سلامت را حل کند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم با اشاره به اینکه مردم روستا بهورز را امین خود می‌دانند خاطر نشان کرد: مردم به طریقی مشکلات خانوادگی خود را با بهورز در میان می‌گذارند و در مناطقی از شهرستان بهورزان به عنوان اعضای شورا انتخاب می‌شوند و این نشانگر این است که بهورزان در جامعه روستایی جایگاه خاص خود را دارند و به استناد همین جایگاه تا الان توانسته اند خدمات خوبی را در جمعیت روستایی ارائه دهند.

وی شاخص‌های بهداشتی جمعیت روستایی شهرستان دیلم را در سطح استان سرآمد دانست و افزود: شاخص‌های بهداشت محیط، شاخص‌های مراقبتی و شاخص‌های مرگ ومیر شهرستان درکل استان شاخص‌های مطلوبی است و این نشانگر تلاش و زحمات بهورزان در تک تک روستاهای شهرستان و 11 خانه بهداشت است که به اتکا آنها توانسته‌ایم در بخش سلامت روستایی نقش مفید و موثری داشته باشیم.

بخشدار مرکزی دیلم نیز با تبریک این روز به بهورزان و تقدیر از خدمات این عزیزان گفت: ما نیز خود را از خانواده بهورزی می‌دانیم و با خدمات و فعالیت‌های بهورزان آشنایی داریم و از خدمات بهداشتی بهورزان در محیط روستا حمایت می‌کنیم.

محمود پورداودی خواستار همکاری شوراهای اسلامی روستا و دهیاران با بهورزان شد و بر شرکت اعضای شوراها و دهیاران در شوراهای بهداشتی روستا تاکید کرد.

سرپرست مرکز بهداشتی درمانی امام حسن ضمن تبریک روز بهورز به بهورزان و حضور بخشدار امام حسن در خانه بهداشت لیلتین گفت: بهورزان به عنوان سربازان عرصه سلامت در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم هستند.

مرتضی متانت افزود: مراقبت کودکان و مادران باردار، واکسیناسیون کودکان، آموزش مادران، نظارت بر بهداشت محیط روستا و مدارس، بیماریابی درب منازل و سرشماری هر ساله گوشه‌ای از خدمات بهورزان در روستاهاست.

در این مراسم بخشداران با حضور در خانه‌های بهداشت بنه اسماعیل و لیلتین ضمن تبریک روز ملی بهورز با اهدای هدایا و لوح تقدیر از تلاش‌ها و زحمات این بهورزان تجلیل کردند.

در شهرستان دیلم 20 بهورز زن و مرد خدمات اولیه بهداشتی و درمانی را در 11 خانه بهداشت به روستاییان ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/66006/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول