اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

ظرفیت‌های گردشگری کردستان درگیر پیچ و خم‌های اداری نشود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: کردستان ظرفیت‌های خوبی در بحث گردشگری دارد که نباید درگیر پیچ و خم ادارات شود.

ظرفیت‌های گردشگری کردستان درگیر پیچ و خم‌های اداری نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر قادری سه‌شنبه‌شب در کارگروه گردشگری استان کردستان که در دفتر معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری طبیعی و فرهنگی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان کردستان است که باید زمینه استفاده از آنها را فراهم سازیم.

وی افزود: «آبیدر» یکی از مکان‌های گردشگرپذیر و جاذب استان کردستان است که یک هزار و 340 هکتار پارک جنگلی آن که از ضوابط سازمان مراتع و جنگل‌ها تبعیت می‌کند جدا شده و مابقی باید به منطقه نمونه گردشگری اختصاص یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در صورتی که این دو منطقه از هم تفکیک شوند و برای هر کدام بسته‌های سرمایه‌گذاری تعریف شود آن وقت سرمایه‌گذار مختار است که در کدام منطقه سرمایه‌گذاری نماید.

قادری تأکید کرد: اکنون که فضاهایی برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است، منابع طبیعی و شهرداری سنندج به عنوان بهره‌بردار این منطقه نباید در جذب سرمایه‌گذاران سختگیری زیادی بکنند.

وی متذکر شد: هرچند باید ضوابط و مقررات در خصوص حفاظت از «آبیدر» رعایت شود اما همکاری و همدلی ادارات با سرمایه‌گذاران «آبیدر» را بیشتر از وضعیت کنونی رونق می‌بخشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: اکنون شهرداری سنندج مدیریت پارک جنگلی را در اختیار دارد که اگر منطقه نمونه گردشگری آن هم به شهرداری واگذار شود، موجب یکپارچگی مدیریت و در نهایت تصمیم‌گیری آسان در اجرای طرح‌های گردشگری می‌شود.

وی همچنین به منطقه گردشگری زریوار مریوان اشاره کرد و گفت: دو کارگروه استانی و شهرستانی برای رسیدگی به زریوار در استان تشکیل شده است.

قادری یادآور شد: از آنجایی که دریاچه زریوار به عنوان یک قطب گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا شرکت‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه را داشته باشند باید طرح‌های آنان از کانال کارگروه‌های شهرستانی و استانی بگذرد.

وی همچنین به اداره‌کل محیط زیست استان هشدار داد که ما اجازه نمی‌دهیم مانع از استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان شوند لذا باید به مدیران شهرستانی توصیه شود که ضمن رعایت الزامات زیست‌محیطی با سایر دستگاه‌ها در خصوص جذب سرمایه‌گذار همکاری نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان اضافه کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم که همه چیز را باید بخش خصوصی انجام دهد بلکه دستگاه‌های متولی نیز به عنوان دولت زیرساخت‌ها را برای بخش خصوصی فراهم کنند تا روند سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

انتهای پیام/79001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول