اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اخبار انتخاباتی افغانستان

درخواست نمایندگان افغانستان برای بازنگری در لیست کاندیداهای ریاست جمهوری

شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان اعلام کردند مدارک تمامی نامزدهای انتخابات باید مجددا مورد بازنگری قرار گیرد.

درخواست نمایندگان افغانستان برای بازنگری در لیست کاندیداهای ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان اعلام کردند، تمامی مدارک نامزدهای حذف شده و یا راه یافته به دور نهایی انتخابات، بایستی مجدد مورد بازنگری قرار گیرد.

این نمایندگان گفتند که کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی بی‌طرفی خود را اعلام و به تمامی خواسته‌های نامزدهای حذف شده رسیدگی کند.

«منورشاه بهادری» نماینده هرات در پارلمان بیان داشت: اگر به این معضل رسیدگی نشود، چالش‌ها در برابر برگزاری انتخابات همچنان باقی خواهد ماند.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان نیز در سخنانی بیان داشت که عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات و شکایت‌های انتخاباتی از سوی این مجلس به بررسی گرفته می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: کمیسیون مستقل انتخابات، فراتر از قانون نیست و از صلاحیت‌های مجلس نمایندگان است که عملکرد کمیسیون‌های انتخابات و رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی را بررسی کرده تا مشخص شود که این نهادها بر اساس چه مکانیسمی تعدادی از نامزدها را حذف کرده‌اند.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که «احمد یوسف نورستانی» اوایل هفته جاری، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت که فهرست اولیه اعلام شده توسط این کمیسیون نتیجه بررسی‌های دقیقی بوده و تغییر نخواهد کرد.

طبق برنامه کمیسیون انتخابات افغانستان، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور در تاریخ ١٦ فروردین(حمل) سال ١٣٩٣ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول