اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت دیلم عنوان کرد

تشکیل هسته‌های دانشجویی برای گسترش برنامه‌های آموزشی مقابله با ایدز

معاون شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: حمایت از بیماران مبتلا به ایدز، تشکیل هسته‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها برای آموزش دانشجویان و آموزش رابطین ادارات در گسترش برنامه‌های آموزشی و حمایتی ایدز موثر و مفید است.

تشکیل هسته‌های دانشجویی برای گسترش برنامه‌های آموزشی مقابله با ایدز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، انتقام عزیززاده ظهر امروز در نشست کمیته برون بخشی آموزش و اطلاع‌رسانی ایدز در دیلم گفت: بیماری ایدز 32 سال است که در دنیا شناخته شده است و هنوز هم درمان و دارویی موثر برای آن کشف نشده است.

عزیززاده کشمش تپه افزود: طبق آخرین آمار ارسالی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تا تاریخ اول مهرماه امسال 27 هزار و 41 نفر افراد مبتلا به ایدز بطور قطعی در کشور شناسایی شده که تخمین زده می‌شود 93 هزار نفر آلوده به ویروس اچ.ای.وی در کشور وجود داشته باشد.

وی آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم را تنها راه پیشگیری از این بیماری دانست و اذعان داشت: هنوز هم ناآگاهی‌هایی در خصوص ایدز در جامعه وجود دارد و نیاز داریم برنامه‌های آموزش و اطلاع‌رسانی را گسترش دهیم.

عزیززاده حمایت از بیماران مبتلا به ایدز، تشکیل هسته‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها برای آموزش دانشجویان و آموزش رابطین ادارات را در گسترش برنامه‌های آموزشی و حمایتی ایدز موثر و مفید دانست.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) دیلم گفت: باید از طریق صدا و سیما اطلاع‌رسانی شود چراکه ایدز یک تهدید دائمی است و تاثیر صدا و سیما بر نگرش و رفتار مردم بسیار بیشتر از سایر رسانه‌هاست.

سید وحید حسینی حقیقی افزود: جوانان و افراد در معرض خطر باید بد بودن و اثرات مخرب بیماری ایدز را درک کنند و ببینند یک بیمار مبتلا به ایدز چگونه با بیماری خود دست و پنجه نرم می‌کند.

وی پیشنهاد نصب یک بنر در هر ماه توسط اعضای کمیته برون بخشی ایدز را مطرح کرد و آمادگی کمیته امداد دیلم برای مشارکت در امر اطلاع‌رسانی ایدز را اعلام کرد.

مدیر کمیته امداد دیلم با اشاره به اینکه آرایشگران هم جزو گروه‌های در معرض خطر ایدز هستند، تصریح کرد: باید خود آرایشگر هم بداند که در معرض خطر این بیماری است و ممکن است با یک رفتار اشتباه خود را مبتلا کند.

در ادامه این نشست حکمت‌الله مرادی مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیمارهای شبکه بهداشت دیلم گزارشی از آمار مبتلایان به ایدز در کشور و استان بوشهر ارائه کرد و به تاریخچه پیدایش ایدز، راه‌های انتقال و پیشگیری و فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان دیلم در راستای ارتقای آگاهی مردم و کنترل و بیماریابی اشاره‌ای کرد.         

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول