اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم خبر داد

استفاده از تکنیک تبلیغاتی «فقط سوال کن» برای آموزش مقابله با ایدز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم گفت: استفاده از تکنیک تبلیغاتی «فقط سوال کن» با موضوع ایدز در زنگ پرورشی مدارس می‌تواند دانش‌آموزان را برای دانستن و فهمیدن بیشتر در خصوص ایدز و خطرات آن تشویق و ترغیب کند.

استفاده از تکنیک تبلیغاتی «فقط سوال کن» برای آموزش مقابله با ایدز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین زندویان ظهر امروز در کمیته برون بخشی آموزش و اطلاع‌رسانی ایدز در دیلم، ملزم کردن آرایشگران به استفاده از کیف آرایشی شخصی، توزیع تصاویر بیماران و معتادین مبتلا به ایدز در بین عموم و یا در قالب نمایشگاه و آموزش ایدز در زنگ پرورشی مدارس در طول سال را روش‌هایی برای افزایش آگاهی و پیشگیری از ایدز عنوان کرد.

وی افزود: استفاده از تکنیک تبلیغاتی «فقط سوال کن» با موضوع ایدز در زنگ پرورشی مدارس می‌تواند دانش‌آموزان را برای دانستن و فهمیدن بیشتر در خصوص ایدز و خطرات آن تشویق و ترغیب کند.

وی پیشنهاد آموزش دانش‌آموزان از طریق برپایی جشنواره در مدارس با استفاده از کارشناسان شبکه بهداشت و بهزیستی را مطرح کرد و از برگزاری همایش و جُنگ‌های شادی با موضوع ایدز در مجتمع پیامبراعظم(ص) استقبال کرد.

زندویان بر جدیت و استمرار برنامه‌های آموزشی و بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از هنر در آموزش مسائل بهداشتی و بیماری‌ها تاثیر بسزایی در افزایش آگاهی و حساس کردن آحاد جامعه نسبت به حفظ سلامتی خود، بخصوص جوانان و دانش‌آموزان دارد.

کارشناس پیشگیری بهزیستی دیلم نیز در ادامه این نشست آموزش دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و دبستان در خصوص راه‌های انتقال و خطرات ایدز، توزیع کتابچه ایدز در بین دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و مشاوره و آموزش همسران معتادین عضو انجمن NA را از برنامه‌های بهزیستی برای پیشگیری از ایدز عنوان کرد.

بهارک مصحفی افزود: بهزیستی دیلم اخیراً کتابچه‌ای با عنوان «سلامت همه آفاق در سلامت توست» با موضوع ایدز به زبان ساده و شیوا تهیه و چاپ کرده و به تعدادی محدود در اختیار آموزش و پرورش و پیش‌دبستانی‌ها قرار داده است.

سرگرد جمال کشاورز رئیس پلیس پیشگیری و عملیات نیروی انتظامی دیلم نیز پیشنهاد پخش فیلم، مستند و تیزرهایی با موضوع ایدز در تلویزیون داخل پارک ساحلی و اتوبوس‌های برون شهری دیلم را مطرح کرد.

کارشناس مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت دیلم در ادامه این نشست گفت: آموزش ایدز جزو پنج اولویت اصلی آموزشی شهرستان در طی دوسال گذشته بوده و برنامه‌های آموزشی متعدد و مدونی برای گروه‌های هدف در طول سال در شهرستان اجرا می‌شود.

زهره دیلمی افزود: دانشجویان جزو گروه‌های در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند و به همین دلیل جزو گروه‌های اصلی آموزشی ما محسوب می‌شوند و باید توجه ویژه‌ای به آنان داشته باشیم.

وی معتادین تزریقی، اعضای انجمن معتادین گمنام (NA)، آرایشگران، منشی پزشکان، دندانپزشکان، کارگران و ملوانان را از دیگر گروه‌های در معرض خطر ایدز عنوان کرد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول