اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/۲۱

داوود سلطان‎زوی: استقرار صلح و امنیت در افغانستان در اولویت کاری است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به برنامه‎های کاری خود اظهار داشت:‌در صورت پیروزی برنامه‎های مؤثری برای تأمین امنیت و برقراری صلح و ثبات در افغانستان دارم.

داوود سلطان‎زوی: استقرار صلح و امنیت در افغانستان در اولویت کاری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «محمدداود سلطان زوی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مراسم افتتاح ستاد مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد که برای تأمین صلح و امنیت در افغانستان برنامه‎های مؤثری دارد که با عملی‌سازی آن‎ها صلح و امنیت در این کشور تأمین می‎شود.

سلطان‌زوی تأکید کرد که اگر در انتخابات پیروز شود با مخالفان مسلح دولت کنار آمده و تأمین صلح از اولویت‌های کاری تیم وی خواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: من با مخالفان مسلح دولت صحبت کرده و گفتم که من هم مخالف سیاسی این دولت هستم.

به گفته وی، پیروی نکردن از قانون در افغانستان باعث فساد اداری شده است و من برای حاکمیت قانون تلاش کرده و سیستم مجازات و تنبیه را در کشور نهادینه می‎سازم.

سلطان‌زوی تصریح کرد که اگر در انتخابات سال آینده پیروز شود برای ارتقای آموزش و پرورش افغانستان تلاش کرده توجه بیشتری به معلمان خواهد کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به علت نامزدی خود تأکید کرد که من خود را برای حفظ منافع ملی افغانستان کاندیدا کرده‌ام نه برای احراز پست ریاست جمهوری.

وی افزود: برای رشد اقتصاد افغانستان در بخش‌های سرمایه‎گذاری در قسمت استخراج معادن، ساخت سدها و دیگر بخش‎ها تلاش خواهم کرد.

سلطان زوی معتقد است که دولت افغانستان از یک نامزد خاص حمایت می‎کند.

وی با انتقاد از برنامه‎های دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت که اگر آن‎ها برنامه‎های خوبی داشتند در 13 سال گذشته که جزو کابینه دولت بودند، باید آنها را عملی می‎کردند.

وی هم چنین از تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواست تا در خصوص ثروت‎های خود به ملت افغانستان توضیح دهند.

این سخنان سلطان زوی در حالی مطرح می‌شود که 6 روز از آغاز رقابت‌های انتخاباتی افغانستان می‎گذرد و قرار است این رقابت‌ها تا 2 ماه آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول