اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با فارس:

مجامع حقوق بشری و شورای حقوق بشر سازمان ملل خفقان و عدم آزادی بیان در عربستان را پیگیری کنند

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از مجامع حقوق بشری و همچنین شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که فشارها، خفقان و عدم آزادی بیان در بین شهروندان عربستانی را پیگیری کنند.

مجامع حقوق بشری و شورای حقوق بشر سازمان ملل خفقان و عدم آزادی بیان در عربستان را پیگیری کنند

سید‌فضل‌الله موسوی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه حکم صادر شده برای شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان به هیچ وجه با جرمی که دستگاه قضایی آل سعود می‌گوید رخ داده انطباق ندارد، گفت: با چند سوال ساده از دولتمردان سعودی، مگر حکم اعدام صادر می‌کنند؟

وی با اشاره به اینکه سوالات شیخ نمر، توسط آل سعود با ترور، بازداشت دو ساله، زندان، شکنجه و حکم اعدام پاسخ داده شده است، افزود: حرکت مغایر آزادی بیان سعودی‌ها، مخالف قوانین حقوق بشری است و مدعیان دموکراسی در دنیا نیز نمی‌توانند در برابر خفقان موجود در عربستان و اقدامات آنها پاسخی دهند.

عضو کمیته حقوقی جمعیت دفاع از ملت فلسطین تصریح کرد: مدعیان دموکراسی و یقه‌چاکان حقوق بشر باید پاسخی قاطع در مورد صدور حکم اعدام برای فردی که تنها چند سوال از خاندان آل سعود پرسیده است داشته باشند و بگویند که مگر شیخ نمر اقدام مسلحانه علیه حکومت انجام داده که محکوم به اعدام شود.

موسوی اضافه کرد: آزادی بیان و آزادی عقیده در همه دنیا امری بدیهی است، ولی سعودی‌ها با این قوانین عادی حقوق بشری مخالفت می‌کنند و کوچکترین سوالات را با شدید‌ترین تهدید‌ها پاسخ می‌دهند.

وی از مجامع حقوق بشری و همچنین شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست که فشارها، خفقان و عدم آزادی بیان در بین شهروندان عربستانی را پیگیری کنند و با تذکرات ارائه شده به سعودی‌ها مانع از رفتار مغایر حقوق بشری آنان شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول