اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در پی ناپدید شدن ۴۳ دانش‌آموز

معترضان مکزیکی فرودگاه «آکاپولکو» را محاصره کردند+تصاویر

معترضان مکزیکی در اعتراض به ناپدید شدن ۴۳ دانش‌آموز ایالت «گررو»، به مدت سه ساعت فرودگاه «آکاپولکو» واقع در جنوب این کشور را محاصره کردند.

معترضان مکزیکی فرودگاه «آکاپولکو» را محاصره کردند+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم مکزیک در اعتراض به ناپدید شدن 43 دانش آموز مدرسه روستایی «آیوتسیناپا» واقع در ایالت «گررو» در حرکتی نمادین تمامی تأسیسات فرودگاه «آکاپولکو» واقع در جنوب این کشور را محاصره کرده و خواستار یافتن هرچه سریعتر آن‌ها شدند.

این فرودگاه طی تظاهرات روز گذشته، صحنه‌ درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس این کشور بود که می‌توان آن را نمونه‌ای دیگر از خشونت‌های به بار آمده پس از حادثه ناپدید شدن 43 دانش‌آموز تلقی کرد.

با وجود تلاش پلیس مکزیک در پراکنده کردن تظاهرکنندگان و اتمام این محاصره هنوز این تجمعات و درگیری‌ها در اطراف فرودگاه ادامه داشته و به سایر نقاط کشور از جمله مکان‌های توزیع سوخت نیز سرایت کرده است.

«اومار گارسیا» رئیس کمیته دانشجویی «ریکاردو فلورس ماگون» در مدرسه «آیوتسیناپا» طی این اقدام اعتراض‌آمیز اعلام کرد که هدف تمامی مردم از این تظاهرات تنها درخواست اعلام مکان اصلی ناپدیدشدگان است.

به گفته «گارسیا» علت اصلی ادامه این اعتراضات عدم دریافت پاسخی مناسب از سوی دولت مکزیک و افزایش خشونت علیه مردم می‌باشد که بسیاری از ایالت‌های این کشور را نیز به ستوه در آورده است.

از این سو وی در پایان سخنانش از تمامی شهروندان مکزیکی، فعالان اجتماعی، معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان ناپدید شده درخواست کرد که با پیوستن به این اعتراضات فشار بیشتری را برای حل این مسئله به دولت وارد کنند.

به گزارش فارس، بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شدند که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این نوجوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

براساس گزارشات پلیس مکزیک جمعه هفته گذشته سه نفر از اعضای یک باند خلافکار ایالت «گررو» دستگیر شدند‌ که گویی در حادثه ناپدید شدن 43 دانش‌آموزان دست داشته‌اند.

به گفته دادستان کل این کشور دولت مکزیک در تلاش است هرچه سریع‌تر این پرونده را به پایان برساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول