اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر امور خارجه اکوادور:

آمریکا گام‌های محکم‌تری برای لغو تحریم‌ها علیه کوبا بردارد

وزیر امور خارجه اکوادور ضمن اشاره به شرایط موجود در کوبا و تأثیر منفی تحریم‌های اقتصادی بر این کشور اعلام کرد دولت آمریکا قطعا می‌تواند اقدامات بیشتری را با هدف لغو این تحریم‌ها انجام دهد.

آمریکا گام‌های محکم‌تری برای لغو تحریم‌ها علیه کوبا بردارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه اکوادور روز چهارشنبه اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا همچنان قادر به انجام اقدامات بیشتری در راستای لغو تحریم‌های موجود علیه کوبا می‌باشد.

«پاتینیو» ضمن تأکید بر این امر که کاخ سفید می‌تواند گام‌های مثبت بیشتری در راه ارتباط با کوبا بردارد، خاطرنشان کرد: تسهیل شرایط سفر از آمریکا به کوبا و همچنین ارسال حواله از این کشور آمریکای مرکزی به واشنگتن (و بالعکس) به عنوان 2 موضوع اصلی در نخستین جلسه دیپلماتیکی بین این دو کشور مطرح شده است.

وی در حالی که تصمیم جدید آمریکا در بهبود روابط با کوبا را بسیار مهم و با ارزش تلقی می‌کرد اذعان داشت که اگر «اوباما» به تحریم‌های ناعادلانه موجود علیه کوبا پایان ندهد همچنان کشوری منزوی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه اکوادور در ادامه افزود که تا زمان لغو تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه کوبا جامعه کشورهای آمریکای لاتین از وضع موجود ناراضی خواهد ماند.

«پاتینیو» همچنین تصریح کرد که کانادا و ایالات متحده آمریکا به دلیل احترام نگذاشتن به کشورهای عضو سازمان کشورهای آمریکایی در این سازمان منزوی خواهند ماند.

«پاتینیو» این سخنان را در حالی بیان کرد که «اوباما» سه‌شنبه شب طی ششمین سخنرانی خود در کنگره آمریکا اعلام کرد که سیاست واشنگتن در برابر کوبا به نتیجه‌ای نرسیده است.

17 دسامبر گذشته دولت آمریکا و کوبا طی مذاکراتی اعلام کردند که خواستار بهبود روابط دیپلماتیک بین دو کشور هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول