اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو: اسرائیل باید علیه توافق با ایران اعتراض کند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه آمریکا متحد نزدیک تل‌آویو است، گفت، این رژیم باید علیه خطر توافق با ایران علنا اعتراض کند زیرا مسئولیت نهایی تامین امنیت این رژیم بر عهده کابینه تل‌آویو است.

نتانیاهو: اسرائیل باید علیه توافق با ایران اعتراض کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» می‌گوید آمریکا متحد نزدیک رژیم صهیونیستی است اما  این رژیم باید علیه خطر توافق با ایران علنا اعتراض کند زیرا مسئولیت نهایی تامین امنیت این رژیم بر عهده کابینه صهیونیستی است.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نتانیاهو سه‌شنبه (روز گذشته) در مراسمی به مناسبت یادبود آنچه هولوکاست خوانده می‌شود، گفت: ما قدردان حمایت دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا، متحد بزرگ خود هستیم. ما با آمریکا عهد و میثاقی داریم که بر مبنای ارزش‌های مشترک بر پا شده و در همکاری گسترده ما به ویژه در مسائل امنیتی منعکس شده است. با این حال، این کابینه اسرائیل است که مسئولیت اصلی تامین امنیت تنها کابینه یهودی را بر عهده دارد. ما باید نظر خود را درباره خطراتی که مردم ما را تهدید می‌کند بیان کنیم. این کاری است که ما در دوران هولوکاست نتوانستیم انجام دهیم.

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان خود به قیاس آلمان نازی با ایران پرداخت و مدعی شد، تهران تهدیدی مانند هولوکاست برای یهودی‌ها به شمار می‌آید. وی ادعا کرد: ایرانی‌ها هولوکاست را رد می‌کنند در حالی که برای یک نسل‌کشی دیگر علیه مردم ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 گفت: اسرائیل هر گونه توافق را که ایران را به عنوان کشور هسته‌ای رها سازد، رد خواهد کرد. متاسفانه برداشت ما این است که پیشنهاد 5+1 به ایران دقیقا همین گونه است. این پیشنهاد، ایران را قادر می‌سازد ظرف چند ماه سلاح هسته‌ای تولید کند و ظرف مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی بمب تولید کند. ظرفیت ایران برای غنی‌سازی اورانیوم به منظور ساخت بمب اتمی دست‌نخورده باقی می‌ماند.

نتانیاهو همچنین درباره آنچه افزایش تهدید یهودی‌ستیزی خواند، سخن گفت و مدعی شد: مردم فکر می‌کردند بعد از هولوکاست یهودی‌ستیزی ناپدید می‌شود اما بر عکس، این موضوع در اروپا و سراسر جهان با قدرت بیشتر بازگشته است. یهودی‌ها صرفا به خاطر یهودی بودن هدف قرار می‌گیرند و دولت یهود نیز به همان شکل مورد تهاجم قرار گرفته است. یهودی‌ستیزی نیز در دکترین افراط‌گرایان گنجانده شده است.

وی افزود: شورای حقوق بشر سازمان ملل بر محکوم کردن اسرائیل متمرکز شده و دادگاه بین المللی کیفری نیز در حال ارزیابی درخواست برای باز کردن پرونده علیه اسرائیل است. هیچ بررسی منطقیِِ واقعیت‌ها، نمی تواند این هجمه علیه اسرائیل را توجیه کند. این اعمال فشار بر مردم و دولت یهودی اسمی دارد که به آن یهودی‌ستیزی می‌گویند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول