اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اثبات حسن نیت فرانسه در مذاکرات با مسدود کردن یک میلیارد دلار دارایی ایران

کمیساریای انرژی اتمی فرانسه تصمیم گرفت یک میلیارد دلار دارایی مسدود شده ایران را به دستور دادگاه تجدید نظر پاریس به اتاق بازرگانی بین المللی بسپارد! و اعلام کرد این کمیساریا با این تصمیم حسن نیت کامل و علاقه شدید خود را به حل اختلافات موجود از راه های مذاکره به اثبات رسانیدند!!

اثبات حسن نیت فرانسه در مذاکرات با مسدود کردن یک میلیارد دلار دارایی ایران

رخدادهای 2 اردیبهشت 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای رئیس جمهور : کسانی که مدعی عربیت هستند و تحت این نام از نظام فاسد صدام حمایت می کنند هرگز نفهمیدند که ناسیونالیسم عربی می بایستی به مقابله با صهیونیسم برخیزد نه اسلام .

 

  • وزارت امور خارجه کشورمان در اطلاعیه ای که به مناسبت هجوم اسرائیل به لبنان منتشر شد آمادگی نیروهای نظامی کشورمان را برای پیوستن به جبهه جنگ با اسرائیل اعلام کرد .

 

  • شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران در اطلاعیه ای تاکید کرد : شریعتمداری همه حرکات ضد انقلابی را با سکوت خود تائید کرده است .

 

  • کمیساریای انرژی اتمی فرانسه تصمیم گرفت یک میلیارد دلار دارایی مسدود شده ایران را به دستور دادگاه تجدید نظر پاریس به اتاق بازرگانی بین المللی بسپارد !

 

  • در جریان کشف یک خانه تیمی گروهک منافقین در مشهد مدارکی دال بر ارتباط این گروهک با کودتای نافرجام اخیر به سردمداری قطب زاده به دست آمد .

آیت الله خامنه ای : حامیان صدام نفهمیدند که عربیت بایستی به مقابله با صهیونیسم برخیزد نه اسلام

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیروز ضمن حمله به توطئه های تبلیغاتی دشمنان علیه اسلام بر لزوم خنثی کردن این توطئه ها تاکید کردند .

ایشان ظهر دیروز در ملاقات  با گروهی از مسئولین و اعضای نهادها و ارگان های تبلیغاتی شهر قم که به تهران آمده اند اظهار داشتند : امروز اسلام در خارج از ایران غریب است و تمامی خبرگزاری ها و بلندگوهای تبلیغاتی تحت سلطه صهیونیست ها قرار دارد و آن ها تا حد توانشان علیه انقلاب اسلامی و رهبری آن و مسئولین حکومتی تبلیغات نادرستی می کنند.

ایشان افزودند : معنویت انقلاب اسلامی تا حدودی توانسته است توطئه های تبلیغاتی عظیم جهانی را خنثی کند و امروز اسلام در داخل ایران چون گذشته غریب نیست و حزب الله توانست بلندگوها را خاموش کند و کلمه الله را علیا و کلمه الکافرین را سفلی کند .

رئیس جمهوری به کمک های مادی کشورهای مرتجع منطقه به صدام اشاره کرد و گفتند کمک 34 میلیارد دلاری که تاکنون از پول نفت کشورهای منطقه که برای جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران به صدام و حکمرانان بغداد داده شده است بزرگترین ظلم به اسلام ، عربیت و مردم منطقه است . ایشان در ادامه سخنانشان اظهار داشتند : کسانی که مدعی عربیت هستند و تحت این نام از نظام فاسد صدام حمایت می کنند هرگز نفهمیدند که ناسیونالیسم عربی می بایستی به مقابله با صهیونیسم برخیزد نه اسلام .

آیت الله خامنه ای خاطرنشان ساختند : حاکمان مصر و اردن که طولانی ترین مرزها را با اسرائیل دارند و با آن سازش می کنند تاکنون هرگز از ناسیونالیسم عربی بر علیه اسرائیل بهره گیری نکرده اند ولی می خواهند آن را علیه اسلام به کار برند .

رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که در ایران ملی گرایی محکوم است و مردود شناخته شده است گفتند : در داخل کشور ما مدعیان ملی گرایی حذف شدند و اماممان صریحا ملی گرایی را علیه اسلام و برخلاف آن شناختند.

ایشان با یادآوری این نکته که هدف اصلی ما اسلام است گفتند  : ما به کشورمان ، زبانمان ، فرهنگمان و آرمان های ملی مان علاقمندیم ولی آن ها را در پرتو اسلام دوست می داریم و اگر آن ها در خدمت اسلام باشد برایشان ارزش قائلیم . (1)

ایران آمادگی خود را برای جنگ با اسرائیل اعلام کرد

وزارت امور خارجه کشورمان در اطلاعیه ای که به مناسبت هجوم اسرائیل به لبنان منتشر شد آمادگی نیروهای نظامی کشور مان را برای پیوستن به جبهه جنگ با اسرائیل اعلام کرد .

در بخشی از این اطلاعیه تصریح شده است  : نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از زمینی ، هوایی و دریایی و برادران رزمنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین علیرغم درگیری با تجاوزگران صدامی با عشق به شهادت آماده اند تا در کنار کشور برادر سوریه و مردم محروم لبنان و جنگجویان سازمان آزادیبخش فلسطین و مسلمانان فلسطین اشغالی علیه رژیم غاصب قدس وارد جنگ شوند تا شر این غده چرکین را از جامعه بشری بردارند . (2)

جامعه روحانیت مبارز تهران : شریعتمداری تمام حرکات ضد انقلابی را با سکوت خود تائید کرده است

شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران در اطلاعیه ای تاکید کرد : شریعتمداری همه حرکات ضد انقلابی را با سکوت خود تائید کرده است . در بخشی از این اطلاعیه آمده است : جامعه روحانیت مبارز تهران که از سال 42 تاکنون در جریان انقلاب اسلامی پیش قدم بوده و در تمام جریانات با امام امت و مراجع تقلید ارتباط داشته از خط مشی بازدارنده و کارشکنی های مکرر آقای شریعتمداری نمونه های بارز و مسلمی دارد .

در ادامه این اطلاعیه آمده است : ملت عزیز ایران از جریان تائید ایشان از قانون اساسی رژیم شاهنشاهی و محکوم نکردن شاه تا پیروزی انقلاب کاملا اطلاع دارند و نیز جریان حزب خلق مسلمان و اشغال رادیو و تلویزیون تبریز و حمله چماقداران را به شهر مقدس قم فراموش نکرده اند و آقای شریعتمداری در تمام این جریانات حداقل با سکوت خود این گونه حرکات را امضا کرده است .

در این اطلاعیه آمده است : موارد فراوان دیگری وجود دارد که جامعه روحانیت مبارز به دستور امام و مصالح انقلاب و اسلام و حفظ حریم روحانیت و مقام شامخ مرجعیت از افشای آن خودداری می کرده است که متاسفانه کلیه این ملاحظات تاثیر معکوسی داشته است تا بدانجا که مشار الیه پناهگاه مفسدین و محاربین و طرف مشاوره قرار می گیرد و ایشان با اطلاع از موضوع و سکوت در برابر آن این اقدام جنایتکارانه را که شاه و آمریکا جرات آن را نداشتند تائید کرده است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است : جامعه روحانیت مبارز از نظر قضایی مراتب را به بررسی و حکم مقامات قضایی می سپارد ولی لازم می دانند این نکته را صریحا اعلام دارند که آقای شریعتمداری احراز مرجعیت و صلاحیت تقلید را دارا نمی باشند.

این اطلاعیه توسط حضرات آیات و حجج اسلام سید علی خامنه ای ، محمد رضا مهدوی کنی ، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی ، اکبر هاشمی رفسنجانی ، محی الدین انواری ، محمد امامی کاشانی ، علی اکبر ناطق نوری ، سید هادی خسروشاهی ، عبدالمجید معادیخواه ، فضل الله محلاتی ، حسن روحانی ، عباسعلی سرفرازی ، سید علی غیوری ، عبدالمجید ایروانی ، مصطفی ملکی ، محمد علی موحدی کرمانی ، مهدی شاه آبادی ، عباسعلی عمید زنجانی ، سید محمود دعایی ، حیدر علی جلالی و محسن مجتهد شبستری امضا و تائید شده است . (3)

فرانسه یک میلیارد دلار اموال ایران را مسدود کرد !

کمیساریای انرژی اتمی فرانسه تصمیم گرفت یک میلیارد دلار دارایی مسدود شده ایران را به دستور دادگاه تجدید نظر پاریس به اتاق بازرگانی بین المللی بسپارد !

سخنگوی کمیساریای انرژی اتمی فرانسه توضیح داد که اتاق بازرگانی می تواند تحویل این مبلغ را به حل مسالمت آمیز اختلاف های دو طرف و یا تصمیم دادگاه داوری اتاق بازرگانی بین المللی که از سه قاضی تشکیل می شود و محل آن در ژنو است موکول کند .

در اعلامیه کمیساریای انرژی اتمی فرانسه اضافه شده است که شرکت اوردیف [کارشناس غنی کردن اورانیوم ] و کمیساریای انرژی اتمی فرانسه با این تصمیم حسن نیت کامل و علاقه شدید خود را به حل اختلافات موجود از راه های مذاکره به اثبات رسانیدند !!

اختلاف های شرکت فرانسوی اوردیف با جمهوری اسلامی ایران از سال 1971 هنگامی که ایران از این موسسه کناره گیری کرد آغاز شد و در نتیجه کمیساریای انرژی اتمی فرانسه تصمیم گرفت یک میلیارد دلار دارایی ایران را در فرانسه مسدود کند تا این که روز چهارشنبه دادگاه رای نهایی خود را درباره این اختلاف ها صادر کرد !(4)

اسناد ارتباط منافقین با کودتای قطب زاده به دست آمد

در جریان کشف یک خانه تیمی گروهک منافقین در مشهد مدارکی دال بر ارتباط این گروهک با کودتای نافرجام اخیر به سردمداری قطب زاده به دست آمد . (5)

پی نوشت:

اطلاعات ، 2 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
اطلاعات ، 2 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
کیهان ، 2 اردیبهشت 1361 ، صفحه 14
اطلاعات ، 2 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
جمهوری اسلامی  ، 2 اردیبهشت 1361 ، صفحه 34

پژوهشگر:‌ سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول