اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

انتقاد ایران از سازمان کنفرانس اسلامی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه تشکیل کمیته صلح سازمان کنفرانس اسلامی در جده اعلام کرد: رژیم صدام عامل ناامنی در منطقه است و هر گونه تلاشی که به دفع این عامل نینجامد پیشاپیش از جانب ایران مردود است.

انتقاد ایران از سازمان کنفرانس اسلامی

رخدادهای 26 تیر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: اگر روزی احساس کردیم که برای مردم محروم و زحمتکش کاری انجام نشده باید احساس انحراف بکنیم.

 

  • وزارت امور خارجه تلاش سازمان کنفرانس اسلامی را برای پایان بخشیدن به جنگ بی نتیجه خواند.

 

  • اسرای ایرانی در اعتراض به خبرنگاران خارجی فریاد الله اکبر سردادند.

 

  • صدام به ارتباط و مذاکره با رژیم صهیونیستی جهت تامین امنیت خط لوله نفتی عقبه اعتراف کرد.

 

آیت الله خامنه ای: باید خود را در  مقابل قشرهای ضعیف مدیون بدانیم

مدیر کل و روسای سازمان تامین اجتماعی دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

در این دیدار رئیس جمهور طی سخنانی اظهار داشت: در شرایط فعلی که قدرت های سلطه گر جهانی تلاش وسیعی را برای محو اصالت ها و ارزش های اسلامی به کار می برند باید کوشش برای حفظ این ارزش ها چند برابر شود.

رئیس جمهور با تاکید بر تلاش برای خدمت به محرومین و مستضعفین در جامعه افزود: ما هر اقدامی که در خدمت اقشار ضعیف جامعه باشد اهمیت مضاعف می دهیم اگر زمانی در بخشی از نظام عکس این را احساس کردیم و برای مردم زحمت کش و محروم کاری انجام نشد باید احساس انحراف بکنیم. در سطح کل نظام جمهوری اسلامی باید خود را در مقابل قشرهای ضعیف مدیون بدانیم و به عنوان یک وظیفه برای آنها کار بکنیم.(1)

 

انتقاد ایران از سازمان کنفرانس اسلامی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه تشکیل کمیته صلح سازمان کنفرانس اسلامی در جده اعلام کرد: رژیم صدام عامل ناامنی در منطقه است و هر گونه تلاشی که به دفع این عامل نینجامد پیشاپیش از جانب ایران مردود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با توجه به عدم واکنش مناسب کمیته صلح کنفرانس اسلامی در قبال جنایات صدام از جمله استفاده عراق از سلاح های شیمیایی که توسط افکار عمومی جهان و پاره ای از محافل و مجامع بین المللی محکوم شده و اصولا تلاش های میانجیگیرانه این کمیته که موجب گستاخی صدام در اقدامات غیر انسانی و تجاوزکارانه شده است و با در نظر گرفتن ماهیت بعضی از اعضای این کمیته که اقدامات و اظهارات یکجانبه آنان در جهت حمایت از تجاوزات رژیم عراق بوده ما معتقدیم تحرک اخیر این کمیته مانند تلاش های قبلی آن نمی تواند موثر و نتیجه بخش باشد.(2)

 

اعتراض اسرای ایرانی به خبرنگاران خارجی

اسوشیتدپرس از بغداد گزارش داد اسرای ایرانی در اردوگاه رمادی عراق با اعتراض از خبرنگاران خارجی بازدید کننده از این اردوگاه پذیرایی کردند و به مدت 10 دقیقه شعار الله اکبر سردادند.

یک خبرنگار خارجی بعد از بازدید از این اردوگاه گفت: اسرای جنگی ایرانی در اردوگاه الرمادی که در 110 کیلومتری بغداد قرار دارد زمانی که خبرنگاران فیلم برداری از آنها را آغاز کردند ناگهان با پرتاب کفش های خود و با شعار های الله اکبر فریاد زندند از ما فیلم نگیرید. طبق گفته یکی از روزنامه نگاران اعتراض زندانیان بعد از اینکه اسرا به اطاق های خود رفتند و از گفت و گو با خبرنگاران خودداری کردند پایان یافت. نماینده اسرا به خبرنگاران گفت: زندانیان به دلیل عدم رعایت حجاب اسلامی پنج زن خبرنگار که به همراه 40 خبرنگار بازدید کننده وارد اردوگاه شده بودند دست به اعتراض زدند.(3)

 

اعتراف صدام به همکاری با اسرائیل

صدام رئیس حکومت بعثی-صهیونیستی عراق اعتراف کرد که رژیم وی سرگرم مذاکره برای دریافت تضمین های عملی از رژیم اشغالگر فلسطین برای تامین تضمین های عملی از رژیم اشغالگر فلسطین برای تامین امنیت خط لوله نفتی عراق به بندر عقبه که توسط شرکت آمریکایی بچل کشیده خواهد شد می باشد.

وی در اظهاراتی که شب گذشته از رادیو بغداد پخش شد گفت: در مورد نقشه های این طرح تصمیم گیری شده لکن هنوز از طریق اردن در پی گرفتن تضمین های عملی از اسرائیل می باشیم.

گفتنی است رژیم صدام که پیوسته ادعاهای کر کننده مخالفت با اسرائیل را تبلیغ می کند اخیرا با مطرح شدن نصب خط لوله عراق- عقبه و نیز استفاده از خط لوله ای که از کرکوک به بندر حیفا در فلسطین اشغالی وصل می شود رابطه گرمتر و آشکارتری با رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. از سوی دیگر نشریه فرانسوی نوول ابسروارتر در شماره اخیر خود درباره همسویی منافع آمریکا و شوروی در جنگ تحمیلی نوشت: آمریکا و شوروی در جنگ خلیج فارس در یک اردوگاه از عراق حمایت می کنند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 26 تیر 63، ص 12
2. اطلاعات، 26 تیر 63، ص 3
3. کیهان، 26 تیر 63، ص 24
4. اطلاعات، 26 تیر 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول