اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«فیدل کاسترو» با فعال برزیلی دیدار کرد

رهبر انقلاب کوبا با فعال مذهبی و برجسته برزیلی دیدار و پیرامون مسائل و موضوعات ملی و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

«فیدل کاسترو» با فعال برزیلی دیدار کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «گرانما»، «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا و «فرئی بتو» فعال برجسته برزیلی دیداری دوستانه داشتند و درباره موضوعات ملی و بین‌المللی مختلف صحبت کردند.

طی این دیدار و گفت‌وگو، «بتو» به نشست خود با پاپ «فرانسیسکو» در 9 آوریل سال گذشته (20 فروردین 93) اشاره کرد و درباره کنفرانس‌هایی که طی حضور فعلی خود در کوبا در آنها شرکت کرده توضیح داد.

نشست میان 2 شخصیت برجسته آمریکای لاتینی در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد که در آن دوستی برادرانه خود را مورد تایید قرار دادند.

«فرئی بتو» یک فعال مذهبی برزیلی، یکی از بهترین افراد در الهیات آزادی‌بخش و همچنین نویسنده کتاب «فیدل و مذهب» می‌باشد.

نشست میان فرمانده «فیدل کاسترو» و «بتو» یک روز پس از اینکه رهبر انقلاب کوبا موضع خود را درباره ایجاد روابط دیپلماتیک میان ایالات متحده آمریکا و کشور خود اعلام کرد صورت گرفته است.

«فیدل» در نامه‌ای که به فدراسیون دانشجویی دانشگاهی کوبا ارسال کرد گفته است: من به سیاست ایالات متحده آمریکا اعتماد ندارم، و حتی یک کلمه هم با آنها رد و بدل نکرده‌ام، البته این به معنای رد و نپذیرفتن راه حل صلح‌آمیز برای درگیری‌ها و خطرات جنگ نمی‌باشد.

در این زمینه، «کاسترو» اطمینان داد که دفاع از صلح یک وظیفه همگانی است؛ هر راه حل صلح‌آمیزی که پیرامون مشکلات میان ایالات متحده آمریکا و ملت‌ها یا هر ملتی در آمریکای لاتین که زور نگوید و اعمال زور را نپذیرد باید مطابق با اصول و قوانین بین‌المللی صورت بگیرد.

«فیدل کاسترو» در سلامتی کامل به سر می‌برد

روز 12 ژانویه سال جاری (22 دی 1393) رهبر انقلاب کوبا نامه‌ای به «دیگو آرماندو مارادونا» فوتبالیست مشهور آرژانتینی با موضوع برنامه «چپ پا» که از طریق شبکه «تله‌سور» و از «هاوانا» پایتخت کوبا پخش می‌شود ارسال کرد؛ «مارادونا» نیز اطمینان داد که حال «فیدل» خوب است و این نامه نیز صحت سلامتی او را تایید می‌کند.  

نامه «فیدل» شایعات غلط درباره وضعیت بد جسمانی وی را رد می‌کند؛ فوتبالیست شهیر آرژانتینی اذعان داشت که دریافت چنین نامه‌ای برایش مانند داشتن جام جهانی فوتبال در خانه می‌باشد.

پس از انتشار شایعات نادرست پیرامون وضعیت جسمانی «فیدل کاسترو»، کوبایی‌ها نگرانی چندانی از خود نشان ندادند زیرا قبلا در مورد اطلاعات غلطی که مخالفان انقلاب کوبا به پخش آن عادت دارند به آنها هشدار داده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول