اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

خروج آخرین گروه سربازان غربی از لبنان

شارل ارنو وزیر جنگ فرانسه دستور خروج 1250 سرباز حافظ صلح فرانسوی از بیروت آغاز شود. سربازان فرانسوی تنها بقایای بازمانده از قوای چند ملیتی سابق در بیروت می باشند.

خروج آخرین گروه سربازان غربی از لبنان

رخدادهای 5 فروردین 63

چکیده:

  • مدیر کل انتخابات کشور: از امروز بررسی صلاحیت  1100 تن از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

  • اسامی واجدین شرایط تا 10 فروردین ماه مشخص و 5 روز نیز برای اعتراض و رسیدگی به شکایات کسانی که نام آنها حذف شده  وجود خواهد داشت.

 

  • فرانسه دستور فرار سربازان مداخله گر خود را از لبنان صادر کرد.

 

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبین نمایندگی مجلس دوم

مصطفی تهرانی مدیر کل انتخابات کشور امروز طی گفت و گویی اعلام کرد: فرصت ثبت نام کاندیداهای دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عصر دیروز به پایان رسید و برابر آمار که امروز به دست من رسیده است 1100 نفر برای شرکت در دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

وی گفت اسامی واجدین شرایط تا 10 فروردین ماه مشخص و 5 روز نیز برای اعتراض و رسیدگی به شکایات کسانی که نام آنها حذف شده وجود خواهد داشت. تبلیغات نامزدهای نمایندگی نیز از 15 فروردین ماه آغاز خواهد شد. به گفته وی انتخابات در کلیه شهرها برگزار و 270 نماینده برای حضور در مجلس برگزیده خواهند شد.(10)

 

آخرین گروه سربازان غربی از لبنان خارج شدند

شارل ارنو وزیر جنگ فرانسه دستور داد که خروج 1250 سرباز حافظ صلح فرانسوی از بیروت آغاز شود و این کار تا 31 مارس ( شنبه یازدهم فروردین) خاتمه یابد.

 وی گفت: عملیات خروج سربازان با احتیاط کامل سازمان یافته است و تا پایان هفته جاری این کار خاتمه خواهد یافت. سربازان فرانسوی تنها بقایای بازمانده از قوای چند ملیتی سابق در بیروت می باشند با وجود این وزیر جنگ فرانسه از اینکه این عملیات  را خارج کردن نیروها بخواند خودداری کرد و آن را جایگزینی نیروهای فرانسوی توسط قوای لبنانی خواند.(11)

منابع:

10. کیهان، 5 فروردین 63، ص 2
11. جمهوری اسلامی، 5 فروردین 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول