اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

گزینه های جدید برای پست دبیری

ارسال اساسنامه محرمانه به اعضای هیات اجرایی کمیته/ تغییرات انتخاب دبیرکل استارت خورد+سند

کمیته ملی المپیک اساسنامه جدیدی را به صورت محرمانه به اعضای هیات اجرایی فرستاده است تا در خصوص تغییرات، نظرات خود را مطرح کنند.

ارسال اساسنامه محرمانه به اعضای هیات اجرایی کمیته/ تغییرات انتخاب دبیرکل استارت خورد+سند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در تاریخ 21 مرداد سال 1396 بود که اعضای هیات اجرایی در نشست خود خبر از تایید پیش‌نویس اولیه اساسنامه هیات اجرایی توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خبر دادند.

این اساسنامه به وزارت ورزش داده شد تا بعد از تایید به هیات دولت برود اما در همان زمان این اساسنامه با تغییرات ایجاد شده به هیات دولت ارسال شد موضوعی که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از آن اطلاعی نداشتند.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات که دی‌ماه سال گذشته بود و با توجه به اینکه اساسنامه جدید از سوی دولت مورد بررسی قرار نگرفته بود، کمیته ملی المپیک با همان اساسنامه جاری انتخابات را برگزار کرد.

با روی کار آمدن صالحی‌امیری به عنوان رئیس کمیته شایعاتی در خصوص برخی از تغییرات در بندهای اساسنامه مطرح شد اما تا هفته گذشته این موضوع در دستور کار هیات اجرایی قرار نگرفت.

* استارت تغییرات اساسنامه کلید خورد

بعد از جلسه شنبه گذشته، کمیته ملی المپیک به صورت محرمانه اساسنامه جدیدی به اعضای هیات اجرایی ارسال کرد (البته مشخص نیست به صورت دقیق این اساسنامه توسط چه کسانی نوشته شده است) که قرار شد اعضا بعد از مطالعه نظر خود را درباره تغییرات مطرح کنند.

مهمترین نکته‌ای که در اساسنامه جدید کمیته مطرح شده و قبلا نیز شایعاتی درباره آن وجود داشت، مربوط به نحوه انتخاب دبیرکل است.

 

با توجه به اینکه دبیر کل کمیته همیشه از سوی اعضای مجمع معرفی می‌شد، با مطالعاتی که از سوی رئیس کمیته صورت گرفته، در خیلی از کشورها رئیس، دبیرکل را پیشنهاد می‌کند و بعد از تایید هیات اجرایی، دبیرکل معرفی می‌شود. این تغییر بند در اساسنامه جدید نیز لحاظ شده است.

براین اساس، اختیارات دبیرکل بسیار کمتر از قبل خواهد شد. شنیده‌ها حاکی از این است در صورت تغییر اساسنامه، این احتمال وجود دارد قراخانلو به عنوان دبیرکل پیشنهاد شود. البته برخی از اعضای هیات اجرایی با این بند اساسنامه مخالف هستند و باید دید در نشست هفته آینده مورد تایید قرار می‌گیرد یا خیر؟

صالحی‌امیری نیز به این نکته اشاره کرده در صورتی که اعضای هیات اجرایی موافق نباشند، روند تغییرات اساسنامه کمیته از دستور کار خارج می‌شود.

* خزانه‌داری و آکادمی دستخوش تغییر می‌شوند

در خصوص خزانه‌دار نیز موضوع به همین صورت است. در اساسنامه‌ای که پیش از این نوشته شده بود و در اساسنامه جدید کمیته نیز تاکید شده این است که خزانه‌دار هم با پیشنهاد رئیس و موافقت هیات اجرایی برای یک دوره 4 ساله انتخاب شود.

 

نکته دیگر در مورد رئیس آکادمی ملی المپیک است؛ در حالی که پیش از این رئیس آکادمی برای یک دوره 4 ساله انتخاب می‌شد، در اساسنامه جدید رئیس آکادمی برای یک دوره 2 ساله معرفی می‌شود.

این اساسنامه در صورت تایید از سوی هیات اجرایی باید به IOC برود و بعد از آن توسط مجمع و همین طور دولت تایید شود. به نظر می‌رسد برای تایید اساسنامه پروسه زمانی زیادی لازم است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول