اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

عظیمی: آرائوجو قبل از تدوین آیین‌نامه جذب شد/ با نگاه پدرانه زمان تسویه حساب‌‌ها را تمدید کردیم

رئیس کمیته رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال گفت: بازیکن برزیلی شهداب پیش از تدوین آیین‌نامه جذب شده است.

عظیمی: آرائوجو  قبل از تدوین آیین‌نامه جذب شد/ با نگاه پدرانه زمان تسویه حساب‌‌ها را تمدید کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، فهرست ۹ تیمی که نسبت به تعیین تکلیف بدهی‌های خود اقدام کرده‌اند، اعلام کرد تا خطر حذف برخی تیم‌های نامدار لیگ برتر مردان جدی شود.

بر این اساس، تیم‌های شهرداری ارومیه، لبنیات هراز آمل، فولاد سیرجان ایرانیان، شهرداری گنبد، فولاد مبارکه سپاهان، هورسان رامسر، آذرباتری ارومیه، شهداب یزد و خاتم اردکان نسبت به تعیین تکلیف بدهی‌های اقدام کرده و حضورشان در لیگ برتر سال ۹۹ قطعی است.

با اعلام کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، تیم‌های سایپا، پیکان، مریوان، شهرداری اراک و شهرداری ورامین تا امروز (چهارشنبه ۲۵ تیرماه) درباره تسویه بدهی‌های خود تعیین تکلیف نکرده‌اند.

برخی از این تیم‌ها با توجه به شرایط سال گذشته لیگ‌ها، نسبت به میزان بدهی‌های خود با امور مالی فدراسیون والیبال اختلاف نظر دارند. قرار بر این شد که این باشگاه‌ها در نهایت تا پایان ساعت اداری روز شنبه ۲۸ تیرماه، نسبت به رفع این اختلاف حساب اقدام کنند.

شهرام عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزای فارس، در مورد تمدید مکرر زمان تسویه حساب تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور اظهار داشت: به هر حال ما به عنوان فدراسیون باید نگاه پدرانه به همه تیم‌ها داشته باشیم. نگاه مهربانانه فدراسیون موجب شد که این زمان تمدید را کنیم.

وی ادامه داد: تیم‌هایی که هنوز موفق به تسویه حساب نشده‌اند در ادوار گذشته سهم زیادی در موفقیت‌های والیبال داشتند؛ البته در چند روز اخیر درخواست‌ها و مکاتباتی هم صورت گرفت که در نهایت ما تصمیم گرفتیم بازهم زمان اعلام شده را تمدید کنیم. ضمن اینکه برخی باشگاه‌ها اعلام کردند که بودجه آنها هنوز بسته نشده و نیاز به زمان دارند.

رئیس کمیته مسابقات و رویدادهای فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: نگاه پدرانه فدراسیون، سهم تاثیرگذاری باشگاه‌ها و شرایط کرونایی موجود در جهان دست به دست هم داد تا این چند باشگاه چند روز دیگر زمان داشته باشند که مراحل تسویه حساب با فدراسیون را انجام دهند.

عظیمی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که زمان اعلام شده بازهم تمدید شود یا خیر، تصریح کرد: قطعاً از امروز به بعد هم نباید تمدید می‌شد، اما اگر هرکس دیگری هم جای ما بود همین تصمیم را می‌گرفت. در حال حاضر تصمیمی بر تمدید این زمان نداریم و باشگاه‌ها باید تا زمان اعلام شده کارهای خود را انجام دهند.

وی درخصوص جذب آرائوجو، بازیکن برزیلی توسط تیم والیبال شهداب و اینکه رزومه این بازیکن به دلیل عدم سابقه ملی کافی با آیین‌نامه پیشنهادی کمیته مسابقات تناقض دارد، اظهار داشت: جذب این بازیکن قبل از تدوین آیین نامه انجام شد. ضمن اینکه آیین نامه هم پیشنهادی است و باید در مجمع عمومی مورد تایید نهایی قرار بگیرد. اگر تا الان هم تیمی به بندهای آیین‌نامه عمل نکرده، ایراد چندانی ندارد چون آیین نامه پیشنهادی بوده و به تصویب اعضای مجمع نرسیده است. پس از تصویب اگر تخلفی برای ما اثبات شود قطعاً برخورد می‌کنیم.

در بند 27 بازیکنان خارجی آیین‌نامه سازمان لیگ آمده است: «هر باشگاه می‌تواند 2 بازیکن خارجی که عضو تیم ملی کشور متبوع باشد یا در 3 سال گذشته عضو بوده باشد، طبق مقررات نقل‌و‌انتقال فدراسیون بین‌المللی والیبال به استخدام درآورد. تمام باشگاه‌ها به منظور جذب بازیکنان خارجی از طریق دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها جهت صدور روادید و ویزا می‌بایست اقدام نمایند.»

رئیس کمیته مسابقات و رویدادهای فدراسیون والیبال درمورد اینکه آیا امکان دارد اگر این بند خاص از آیین نامه حذف شود یا خیر، گفت: هر نظری که اعضای مجمع بدهند اجرا خواهد شد و پس از تصویب هم برای هم لازم‌الاجرا است. همه جامعه والیبال مکلف به اجرای آیین‌نامه مصوب خواهند بود. من تعصبی روی هیچکدام از بندهای پیشنهادی ندارم و معتقدم که مجمع عمومی بالاترین جمعی است که باید درمورد والیبال تصمیم‌گیری کند. 

عظیمی درخصوص برگزاری مجمع عمومی هم اظهار داشت: جلسه مجمع قرار است روز یک‌شنبه و به صورت آنلاین برگزار ‌شود. فکر می‌کنم این تصمیم هم منطقی باشد، چراکه از تجمع افراد هم جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول