اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

کمیسیون ورزشکاران فعال در جهان، پرحاشیه در ایران/انتخابات جدید راهی برای فرار از بحران

انتخابات رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون ورزشکاران 7 مرداد برگزار می‌شود و شاید این موضوع بتواند این کمیسیون را دوباره در ایران فعال کند.

کمیسیون ورزشکاران فعال در جهان، پرحاشیه در ایران/انتخابات جدید راهی برای فرار از بحران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، 12 آبان‌ماه سال 96 انتخابات کمیسیون ورزشکاران برگزار شد و 15 نماینده ورزشکاران مشخص شدند. از بین 432 ورزشکاری که می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند 125 نفر رای خود را به صندوق انداختند. 50 ورزشکار نیز نامزد حضور در کمیسیون بودند.

با مشخص شدن اعضا، انتخاب رئیس و عضو هیات اجرایی در دستور کار قرار گرفت که در نهایت 18 آذرماه حمید سوریان به عنوان رئیس معرفی شد و هادی ساعی نیز به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران به هیات اجرایی راه پیدا کرد. همچنین سعید حسنی پور به عنوان نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران معرفی و مسئولیت سخنگویی و اجرایی هم به آرش میراسماعیلی داده شد.

بعد از گذشت یکسال، آبان‌ماه سال 97 بود که حمید سوریان از ریاست کناره‌گیری کرد تا آرش میراسماعیلی به عنوان رئیس انتخاب شود.

* کمیسیون ورزشکاران فعال در جهان، پرحاشیه در ایران!

کمیسیون ورزشکاران در این مدت کج دار و مریض جلسات خود را برگزار کرد اما بعد از مدتی با غیبت و رفتن برخی از ورزشکاران اوضاع به خوبی پیش نرفت تا اینکه دی‌ماه سال 98  برخی از اعضا با ارائه استعفای دسته‌جمعی به سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض خود را به کمیسیون اعلام کردند.

یکی از موارد مهم این بود که طبق آیین‌نامه رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون برای مدت یکسال انتخاب می‌شوند اما با وجود پایان کار میراسماعیلی در سال 98، وضعیت این کمیسیون مشخص نشد.

بلاتکلیفی این کمیسیون ماه‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه اعضای هیات اجرایی تصمیم گرفتند با اصلاح آیین‌نامه سر و سامانی به این کمیسیون که یکی از فعال‌ترین و مهمترین کمیسیون‌ها در کمیته بین‌المللی المپیک محسوب می‌شوند، بدهند.

خرداد امسال، شصت و سومین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با محوریت اصلاح آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران، برگزار شد. با تصمیم اعضای هیات اجرایی مصوب شد ریاست کمیسیون ورزشکاران که یک ساله بود، به 2 سال افزایش پیدا کند. همچنین تعداد اعضای کمیسیون از 15 نفر به 17 نفر افزایش یافت. 2 نفر از این اعضا توسط رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب و معرفی می‌شوند. هفته گذشته نیز کمیته ملی المپیک اعلام کرد انتخابات داخلی رئیس و نایب‌رئیس قرار است 7 مردادماه برگزار شود.

* احمدی: امیدوارم با انتخابات جدید مشکلات قبل تکرار نشود

کمیسیون ورزشکاران یکی از مهمترین کمیسیون‌ها در نهادهای بین‌المللی به شمار می‌رود به طوری که هر 4 سال یکبار کشورهای مختلف نمایندگان‌شان را برای عضویت در IOC معرفی می‌کنند اما این کمیسیون در طول سالهای مختلف فعال نبوده و با وجود اینکه در زمان ریاست صالحی‌امیری به آن بها داده شد اما باز هم حاشیه‌های مختلف اجازه نداد برنامه‌ها به خوبی پیش برود. به نظر می‌رسد این کمیسیون نتوانسته آن طور که باید نیازهای ورزشکاران، قهرمانان و المپین‌ها را برطرف کند.

الهه احمدی عضو کمیسیون ورزشکاران در این باره به فارس گفت: در ابتدا همه چیز خوب بود و جلسات هم برگزار می‌شد اما بعد از مدتی برگزاری نشست‌ها به تاخیر افتاد چرا که برخی از ورزشکاران در اردو و تمرین بودند و نمی‌توانستند در جلسات شرکت کنند.

وی درباره اینکه چرا این کمیسیون تعطیل شد در حالی که این کمیسیون در IOC بسیار فعال است، عنوان کرد: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و فکر می‌کنم الان وقتی نیست که درباره علت آن صحبت کنیم. اگر کمیسیون ورزشکاران در کشورهای دیگر فعال است چون پشتوانه دارند. قرار است انتخابات داخلی رئیس و نایب‌رئیس برگزار شود امیدوارم اتفاقات خوب بیفتد و طوری برنامه‌ریزی شود تا مشکلات قبل پیش نیاید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول