اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تابع: پارالمپیک توکیو برگزار نشود، پشتوانه‌سازی می‌کنیم/ آخرین خبر از وضعیت حقوقی مدال‌آوران

سرپرست دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک گفت: اگر یک درصد بازیهای پارالمپیک توکیو برگزار نشود، از امسال فکر پاراآسیایی و پشتوانه‌سازی برای آن هستیم.

تابع: پارالمپیک توکیو برگزار نشود، پشتوانه‌سازی می‌کنیم/ آخرین خبر از وضعیت حقوقی مدال‌آوران

محمد تابع در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برعهده گرفتن سمت دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، اظهار داشت: واجب است ابتدا یک تشکر ویژه از هادی رضایی داشته باشم. هر چیزی یاد گرفتم، از وی بوده است. استاد من بودند و کنارش در بخش فنی درس پس دادم. 

سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص آغاز اردوها، عنوان کرد: سیاست‌گذاری‌ها در ستاد بازیها و هیأت اجرایی مصوب می‌شود و با برنامه های فنی، روند اجرایی را انجام می‌دهیم. در خصوص برگزاری اردوها برای آماده سازی جهت شرکت در پارالمپیک و پاراآسیایی جوانان، سیاست ما سخت‌تر از ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش است چون خطر ابتلا به بیماری در پارالمپیکی‌ها نسبت به افراد سالم از درصد بالاتری برخودار است. سلامت ورزشکاران هم در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: ستاد بازیها مشخص کرده در 6 ماه اول سال 99، ورزشکاران طلایی و شانس مدال طلا می‌توانند در استانها با وضعیت سفید و در حالت قرنطینه و غیرمتمرکز تمرینات‌ تکنیکی را انجام بدهند. فدراسیون‌ها هم پیگیر انجام اردوها هستند. البته، در رشته های پربرخورد مثل تکواندو و جودو ورزشکاران نمی‌توانند تمرین کنند.

تابع در خصوص پرداخت حقوق پارالمپیکی ها گفت: با تعویق بازیهای توکیو، ورزشکارانی که سهمیه گرفته و در خانه تمرین می کنند، مبلغی را برای آنها در نظر گرفتیم. زمانی که احتمال داده شد قرار است بازیها برگزار شود، سیاست ستاد و هیأت اجرایی بر این شد که ورزشکاران شانس مدال طلا از اردیبهشت ماه و ورزشکاران نقره‌ای و برنزی در 6 ماهه دوم تمریناتشان آغاز شود. طبق مصوبه، حقوق اردیبهشت و خرداد ماه واریز شده و حقوق تیر ماه نیز در چند روز آینده پرداخت می شود.

سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه پشتوانه سازی را در دستور کار داریم، عنوان کرد: شهریور سال 2021 بازیهای پاراآسیایی جوانان در بحرین برگزار می‌شود. اقداماتی در آخرین جلسه ستاد برای استعدادیابی و حمایت از تیمهای جوانان انجام شده است. طرح‌ها را از فدراسیون جمع آوری، بررسی و جواب می دهیم که اردوها را در رشته های مختلف در بهترین حالت برای پشتوانه بازیهای 2022 و 2024 انجام دهیم.

وی افزود: با افزایش و همه گیری کرونا یک درصد احتمال بدهیم بازیهای پارالمپیک برگزار نشود، از امسال فکر بازیهای پاراآسیایی هستیم. بازیهای جوانان را با دیدگاه پشتوانه‌سازی جهت حضور در پاراآسیایی بعدی جلو می‌بریم.

تابع در خصوص برگزاری پارالمپیک توکیو اذعان کرد: مطلبی که برای ما آمده، اقدام به برگزاری است. باید منتظر بمانیم چه تصمیمی خواهند گرفت و سپس برنامه ریزی می کنیم. اگر برگزار هم نشود، ضرر نمی‌کنیم و شرایط را برای پاراآسیایی مهیا می کنیم.

وی در خصوص اینکه کمیته ملی پارالمپیک اقداماتی در برطرف کردن آسیب‌های ورزشکاران دارد، اظهار داشت: آکادمی در بخش دپارتمان پیشگیری از آسیب، کار جدیدی را در ایران انجام داده است. در این رابطه یک سری از ورزشکاران طلایی که آسیب دیده بودند را طی چند مرحله مورد بررسی قرار دادند. اگر ورزشکاری در هر ناحیه از بدنش آسیب‌دیده باشد، یک سری تمرینات را برای اصلاح حرکات و رسیدن سلامت برای او در نظر می‌گیرند. 

سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان ساخت: در مرحله بعدی نیز تجهیزات تخصصی برای رفع آسیب دیدگی ورزشکاران تهیه شده و برای آنها ارسال خواهد شد تا در خانه تمرین داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول