اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تابع: فدراسیونی گزینه مربی خارجی خود را به ما نداده/ هادی رضایی هنوز سرمربی تیم والیبال نشسته است

دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک گفت: اولویت ما سلامتی ورزشکاران و مربیان است و هیچ عجله‌ای برای این نداریم که سلامتی این قهرمانان به خطر بیندازیم.

تابع: فدراسیونی گزینه مربی خارجی خود را به ما نداده/ هادی رضایی هنوز سرمربی تیم والیبال نشسته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، نشست خبری محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک امروز سه شنبه 28 مرداد ماه به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: از زحمات هادی رضایی و کمک‌هایی که به بنده داشتند و در بحث فنی کمیته ملی پارالمپیک به من راهنمایی کردند، تشکر می‌کنم. اگر من را به عنوان دوست قبول داشته باشد، از مشاوره‌هایش استفاده خواهم کرد. اولویت ما اکنون اطلاع رسانی در سایت کمیته پارالمپیک و واحد روابط عمومی است که خبرها را بازتاب بدهیم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص آغاز اردوهای رشته‌های مختلف جانبازان و معلولین عنوان کرد: برای آغاز اردوها در دوران کرونا تابع مصوبات ستاد بازی‌های کمیته ملی پارالمپیک و نهایتا هیأت اجرایی هستیم. بحث آغاز تمرینات تیم‌ها توسط فدراسیون به مشورت گذاشته می‌شود و با تبعیت از ستاد مقابله با کرونا در ورزش این اردوها شروع خواهد شد ولی اولویت سلامتی ورزشکاران و مربیان است.

تابع در خصوص حقوق ورزشکاران پارالمپیکی تصریح کرد: حقوق ورزشکاران طبق مصوبات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به ورزشکاران و مربیان طلایی در 6 ماهه اول پرداخت شده است. کادر فنی و بازیکنان شانس مدال نقره، برنز و ... در شش ماهه دوم، این حقوق را دریافت می‌کنند.

وی در خصوص گزینشی پارالمپیک توکیو گفت: طبق تقویم کمیته بین‌المللی پارالمپیک، هنوز مسابقات انتخابی نداریم. تا اردیبهشت و خرداد 1400 هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و هنوز تاریخی برای کسب سهمیه به ما ابلاغ نشده است. 

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در مورد اینکه در مسابقات پارادوومیدانی لهستان شرکت نکردیم، ‌گفت: با توجه به اینکه اتحادیه اروپا 14 روز قرنطینه را برای مربیان و بازیکنان در نظر گرفته بود، نتوانستیم در این مسابقه شرکت کنیم. با این حال جایگاه ما حفظ شده و فقط در حد محدودی به کسب سهمیه نیاز داریم که در مسابقات آتی نیز آن را کسب خواهیم کرد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص وضعیت رشته پارادوومیدانی و پاراتیراندازی توضیح داد: در این دو رشته تمرینات ملی‌پوشان زیر نظر کادر فنی ادامه دارد و اگر ستاد مقابله با کرونا در ورزش اجازه تمرین را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدهند، می‌توانند به سالن اختصاصی خود بیایند و تمرین خود را انجام دهند. بعضی رشته ها مثل تیراندازی که امکانات لازم را در برخی شهرها نداریم، باید در تهران حضور پیدا کنند چون شرایط تمرین در اردوی تیم ملی برای آنها مهیاست.

وی در مورد تغییرات در رکوردهای ورزشکاران در دوران کرونا، گفت: برای گرفتن تست از ورزشکاران شرایط مهیا نیست. هم اکنون مربیان و ناظرین به صورت مجازی رکورد ورزشکاران را رصد می‌کنند ولی رکوردهای قبلی محفوظ است. رکوردهای ورزشکاران قبل از شروع کرونا وجود دارد و جایگاهشان را تغییر نداده‌ایم. اگر رکوردی به ثبت برسد، به صورت رسمی تغییرات را اعمال خواهیم کرد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته گفت: رضایی از تیم ملی والیبال نشسته جدا نشده و هم اکنون نیز به عنوان سرپرست کاروان اعزامی به توکیو به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

تابع در خصوص استخدام مربی خارجی برای دو ملی‌پوش تیراندازی و تیروکمان تاکید کرد: اگر قرار باشد مربی خارجی استخدام کنیم، باید مربی وارد ایران شود که از هر لحاظ شرایطش ویژه‌تر از مربیان داخلی باشد. در این خصوص اجباری برای آوردن مربی خارجی نداریم. اگر قرار باشد مربی خارجی هم بیاید، پرداخت حقوقش از طرف کمیته ملی پارالمپیک خواهد بود ولی هنوز فدراسیونی برای استخدام مربی خارجی، گزینه مورد نظر خود را اعلام نکرده است.

تابع درباره فوتبال 5 نفره گفت: رایزنی برای بازگشت به بازی‌های پارالمپیک داریم ولی هنوز پاسخی از سوی کمیته بین‌المللی به ما داده نشده است. امیدواریم دری برای فوتبال 5 نفره باز شود تا این تیم به پارالمپیک اعزام شود ولی تا به امروز این موضوع مختومه است. 

وی با اشاره به اینکه از لحاظ برنامه‌ریزی طبق مصوبات هیأت اجرایی کارها را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و تفاهم نامه‌هایی که با فدراسیون‌ها بسته شده، هر سال کارها روتین انجام می‌شود. امسال نگاهی به بازی‌های پاراآسیایی جوانان و پاراآسیایی 2022 داریم که استعدادیابی و پشتوانه سازی برای آینده ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول