اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ضربه کرونا به تیراندازی و فشنگ‌هایی که همچنان در آلمان جامانده!

به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های مسافرتی، فشنگ‌هایی که از سال گذشته در آلمان جا مانده هنوز وارد ایران نشده است.

ضربه کرونا به تیراندازی و فشنگ‌هایی که همچنان در آلمان جامانده!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کمبود فشنگ و مهمات برای تیراندازان ملی‌پوش کشورمان مشکل دیروز و امروز نیست بلکه ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه ایران سالهاست با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و هیچ وقت این موضوع برای قهرمانان ایران حل نشد.

سفرهای متعدد و ورود محدود فشنگ یکی از راه‌حل‌هایی بود که موقتا مشکل را حل می‌کرد اما این موضوع هم به خاطر ویروس کرونا، تعلیق رویدادهای بین‌المللی و همین طور محدودیت‌های مسافرتی این روزها جواب نمی‌دهد و کمبود فشنگ به عنوان یک بحران جدی این روزها دامنگیر المپیکی‌های ایران است.

* گلایه‌ها از کمبود فشنگ هنوز ادامه دارد

تمرینات تیراندازان المپیکی کشورمان در تفنگ و تپانچه مدت‌هاست شروع شده و ورزشکاران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چند روزی را در آزادی تمرین می‌کنند این در حالی است که به دلیل کمبود فشنگ تمرینات مسافت 25 متر تپانچه به مدت یک روز برگزار می‌شود آن هم با فشنگ‌های محدود.

هانیه رستمیان بانوی المپیکی کشورمان در گفت‌وگو با فارس درباره این محدودیت‌ها، گفت: تمرین 25 متر هفته‌ای یک بار با فشنگ محدود با 25 تا 50 فشنگ برگزار می‌شود که این خیلی کم است. این تعداد فشنگ نمی‌تواند قطعا نمی‌تواند آمادگی ما را بالا ببرد. ما نیاز به اردوی برون‌مرزی داریم تا با فشنگ بیشتری تمرین کنیم. در حال حاضر تمرین خوبی در 25 متر نداریم.

گلنوش سبقت‌اللهی هم که شانس کسب سهمیه در طریق رنکینگ جهانی در مسافت 25 متر محسوب می‌شود این روزها به دلیل بحران کرونا در اصفهان است اما فضایی برای تمرین در این ماده ندارد.

* فشنگ‌های جا مانده در آلمان چه زمانی وارد کشور می‌شود؟

با توجه به سفری که ملی‌پوشان تیراندازی اواخر سال گذشته به آلمان داشتند مقداری فشنگ تهیه شد تا ملی‌پوشان بتوانند خود را برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو آماده کنند اما بخشی از این فشنگ‌های خریداری شده در آلمان جا ماند.

مسئولان فدراسیون تیراندازی ابراز امیدواری کرده‌اند در صورتی که تورنمنتی در اروپا برگزار شود بتوانند با شرکت در این رویداد فشنگ‌ها را به ایران برگردانند اما هنوز زمانی برای این موضوع اعلام نشده است.

محسن نصراصفهانی مربی تیم ملی تپانچه ایران درباره فشنگ‌هایی که در آلمان مانده و هنوز وارد ایران نشده، خاطرنشان کرد: قبل از کرونا در سفری که به آلمان داشتیم مقداری فشنگ خریداری شد اما بخشی از آن به خاطر محدودیت‌هایی که بود در آلمان مانده است. اگر به تورنمنت اروپا برویم می‌توانیم این فشنگ‌ها را وارد کنیم.

با توجه به شرایطی که همه جهان را در برگرفته و به دلیل محدودیت‌های مسافرتی که کشورهای مختلف ایجاد کرده‌اند مشخص نیست اصلا رویدادی برگزار شود یا خیر، حتی تقویم جهانی نیز برای رویدادهای سال آینده نامشخص است. بحران کرونا باعث شده تا بسیاری از رویدادهای ورزشی به حالت تعلیق درآید و با وجود تمریناتی که ملی‌پوشان دارند مشخص نیست این فشنگ‌ها چه زمانی به دست آنها برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول