اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

تقوی: لیست تیم ملی نه، فقط نظر آلکنو اعلام شد/سرمربی نوجوانان با «لابی» انتخاب نمی‌شود

دبیر فدراسیون والیبال گفت: لیستی که آلکنو برای تیم ملی اعلام کرد، لیست رسمی نبوده و او فقط نظرش را اعلام کرده است.

تقوی: لیست تیم ملی نه، فقط نظر آلکنو اعلام شد/سرمربی نوجوانان با «لابی» انتخاب نمی‌شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان، انتخاب کادر فنی جدید برای تیم ملی نوجوانان و تعطیلی احتمالی رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور از جمله موضوعات مهمی است که فدراسیون والیبال این روزها با آن درگیر است.

اظهارات متناقض مسئولان فدراسیون والیبال درمورد تمام این اتفاقات اهالی این رشته را نگران کرده است. اعضای خانواده والیبال دوست دارند بدانند در این فدراسیون چه خبر است و چرا حرف مسئولان آن با هم مشترک نیست. به عنوان مثال رئیس فدراسیون از انتخاب قطعی سرمربی نوجوانان صحبت می کند و سایر اعضای فدراسیون از این موضوع بی اطلاع هستند.

میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد آخرین تصمیمات و شرایط صحبت هایی را مطرح کرده است که در ادامه می خوانید:

فدراسیون گافی نداده است

گوش به فرمان ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

همه قبول کردیم که به ستاد ملی مقابله با کرونا احترام گذاشته و اعتماد کنیم

شاید روی یک بند قرارداد با آلکنو اختلاف داشته باشیم

زمانی کار تمام می شود که قرارداد امضا شود

توافقات اولیه با آلکنو صورت گرفته است

پرونده کاستلانی همچنان روی میز است

اگر سرمربی نوجوانان انتخاب نکنیم هم اتفاق خاصی رخ نمی‌‌دهد

نگاهی نو به تیم ملی نوجوانان خواهیم داشت

هیچکس توانمندی وکیلی را زیرسوال نمی برد

شاید نیاز باشد برای نوجوانان از افرادی غیر از وکیلی استفاده کنیم

مسائل پشت پرده و لابی در انتخاب سرمربی نوجوانان بی تاثیر است

سیاست ما شفاف سازی است

عضو کمیته فنی هستم، اما چند جلسه را مرخصی گرفتم

آلکنو با اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی، حرفه ای گری خود را نشان داد

لیست تیم ملی نه، بلکه فقط نظر آلکنو اعلام شد

همچنان از توانمندی مربیان ایرانی در تیم ملی استفاده می شود

درمورد دستیاران ایرانی آلکنو تصمیم گیری نشده است

فارس: مسابقات لیگ برتر والیبال لغو و سپس به حالت عادی بازگشت؛ دلیل این موضوع چه بود؟

برخلاف برخی صحبت هایی که مطرح می شود، فدراسیون گافی نداد. ستاد ملی مقابله با کرونا به ما اعلام کرد که برای مقابله جدی با این ویروس از روز شنبه محدودیت هایی در سراسر کشور اتفاق خواهد افتاد. در این بین مکان های ورزشی و سالن های مسابقات ورزشی و ... استثنا نشده بودند و به همین دلیل منطقی بود که ما هم سالن های خود را تعطیل کنیم.

با توجه به اینکه تیم های بانوان باید کارهای خود را برای شروع مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور انجام می دادند، موظف بودیم خیلی زود شرایط مان را از طریق سایت فدراسیون و کانال های ارتباطی اعلام کنیم که تیم ها بتوانند برای خودشان برنامه ریزی کنند و در برنامه ریزی خود دچار مشکل نشوند.

ظهر همان روز با رایزنی هایی که با وزارت ورزش، ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و ... صورت گرفت اعلام شد که بازی های لیگ های ورزشی که از قبل برنامه ریزی شده بودند از این موضوع مستثنی هستند و ما هم بلافاصله نظر و خبر خود را اصلاح کردیم تا کسی دچار مشکل نشود. در شرایط کنونی اگر فردا صبح هم ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما نامه بزند که مسابقات را تعطیل کنیم، ما موظف هستیم این کار را انجام دهیم و در واقع ما گوش به فرمان مسئولان در این ستاد هستیم.

فارس: با توجه به شرایطی که وجود دارد پیش بینی می‌کنید که مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور در بخش مردان و زنان برگزار شود یا خیر؟

واقعاً نمی دانم، چون شرایط اصلاً قابل پیش بینی نیست. ویروس کرونا هر روز رشد می کند و متاسفانه آمار فوت شدگان هم هر روز بالاتر می رود. در این شرایط تمام کشور قبول کرد که به ستاد ملی مقابله با کرونا احترام گذاشته و اعتماد کند و ما هم از این موضوع مستثنی نیستیم. قطعاً ما هم به عنوان عضوی از این جامعه پیرو این ستاد هستیم و باید به تصمیمات آنها احترام بگذاریم.  

فارس: جلسات مختلفی برای انتخاب سرمربی تیم ملی برگزار شد و حرف و حدیث‌های مختلفی هم مطرح شد. به عنوان دبیر فدراسیون به صورت شفاف اعلام کنید که تکلیف انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان به کجا رسید؟

در روزهای گذشته مصاحبه ای انجام دادم که شاید چون آخر وقت بود نتوانستم منظورم را به صورت کامل منتقل کنم و شاید هم آن رسانه منظور من را متوجه نشد. این موارد دست به دست هم داد تا سوتفاهمی ایجاد شود و برداشت های مختلفی از صحبت های من شد. خبرنگاری از من پرسید که آیا کار آلکنو برای حضور در تیم ملی ایران تمام شده یا خیر که من پاسخ داد خیر؛ برای ما تمام شدن زمانی است که قرارداد را امضا کنیم. تا لحظه آخر امکان دارد طرفین روی یک بند قرارداد با هم به توافق نرسند و آن زمان شرایط فرق می کند. به صورت کلی باید بگویم که روند مذاکرات تاکنون خیلی خوب بوده است.

فارس: روند امضای قرارداد در چه شرایطی است؟

توافقات اولیه صورت گرفته و طرفین در حال مذاکره روی بندهای قرارداد هستند. اگر درمورد مفاد قرارداد هم به توافق برسیم، قطعا اقدامات نهایی را صورت خواهیم داد تا سرمربی آینده تیم ملی بتواند برنامه ریزی کند و هرچه زودتر کارش را استارت بزند.

فارس: شرایط کاستلانی، دیگر گزینه فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی والیبال بزرگسالان چگونه است؟ برخی‌ها اعتقاد دارند که فدراسیون به اصطلاح او را در آب‌نمک نگه داشته است!

ابتدا باید ببینیم کار ما به آلکنو به کجا می رسد. طبیعی است که الویت ما هم آلکنو باشد. با توجه به رزومه ای که او دارد باب مذاکره را باز کردیم، اما اگر به هر دلیلی با آلکنو به توافق نهایی نرسیم، قطعاً به سراغ گزینه بعدی خواهیم رفت و این یعنی پرونده کاستلانی همچنان روی میز است. 

فارس: یکی دیگر از چالش‌هایی که این روزها فدراسیون والیبال با آن درگیر است، موضوع انتخاب کادر فنی برای تیم ملی نوجوانان است. چرا با توجه به اینکه داورزنی مدعی شده بود سرمربی این تیم انتخاب شده است، تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان را مشخص نمی کنید؟

فدراسیون والیبال در این بخش هم گزینه های مختلفی مدنظر دارد. در حال حاضر رویداد خیلی جدی برای نوجوانان نداریم، اما اگر در همین شرایط هم سرمربی را انتخاب کنیم خیلی بهتر خواهد شد. البته این موضوع را هم باید مدنظر داشت که اگر انتخاب هم نکنیم اتفاق خاصی رخ نمی دهد. به هر حال قرار است مذاکراتی با چند مربی صورت بگیرد و نظر اعضای هیأت رئیسه را هم در این خصوص بشنویم که آیا سرمربی را انتخاب کنیم یا خیر. نگاه اعضای هیأت رئیسه مهم است.

فارس: برای انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان گزینه‌های مختلفی وجود داشتند که در نهایت به آلکنو و کاستلانی رسیدید؛ حالا برای تیم ملی نوجوانان هم این شرایط وجود دارد یا خیر؟

بله؛ ما گزینه های متفاوتی داریم، اما هنوز روی هیچ کدام از آنها به جمع بندی دقیقی نرسیده ایم. فدراسیون روی دو گزینه خیلی جدی است، اما باید نظر اعضای هیأت رئیسه را هم جویا شویم تا آنها هم نظرات خود را اعلام کنند. در روزهای گذشته هم چند گزینه مطرح شدند که باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

فارس: از گوشه و کنار شنیده می‌شود که امکان دارد محمد وکیلی با وجود اینکه رسماً اعلام کرده بود دیگر سرمربی تیم ملی نوجوانان نمی‌شود، بازهم به عنوان سرمربی انتخاب شود. آیا امکان دارد کادر فنی قبلی به کار بازگردد و به فعالیت خود ادامه دهد؟

واقعیت این است که پیشنهاد برخی از دوستان استفاده از کادر فنی قبلی است، اما دیدگاه فدراسیون این است که نگاهی نو به تیم ملی نوجوانان داشته باشد. ضمن اینکه همه اهالی والیبال توانمندی های محمد وکیلی را می دانیم و مدل کاری او را قبول داریم. در این شرایط، نگاه نو به تیم ملی نوجوانان به این معنی نیست که وکیلی ضعیف باشد. او فردی قوی و توانمند است و عملکرد خوبی هم داشته، اما منطقی است که ما رویکرد و نگاه جدید به این تیم داشته باشیم. شاید در دوره جدید نیاز باشد از گزینه های دیگری استفاده کنیم که در حال بررسی آنها هستیم. همانطور که گفتم هنوز جمع بندی نهایی و دقیقی صورت نگرفته است. 

فارس:صحبت هایی در فضای مجازی مطرح می شود مبنی بر اینکه برخی از گزینه های هدایت تیم ملی نوجوانان برای رسیدن به نیمکت این تیم به فدراسیون باج می دهند؛ واقعاً آیا مسائل پشت پرده و لابی هم در انتخاب سرمربی نوجوانان تاثیرگذار است؟

قطعاً این موضوعات هیچ تاثیری روی تصمیمات فدراسیون ندارد. در موضوع تیم ملی بزرگسالان خیلی از افراد نگاه شان این بود که کار ما با آلکنو تمام شده است. آنها اعتقاد داشتند که چون آلکنو گزینه جدی تری است، پس باید روی او جمع بندی شود، در صورتی که واقعیت این نبود. در جلسه کمیته فنی نام 5 مربی مطرح شد که فدراسیون با هر 5 گزینه مذاکراتی انجام داد و از آنها برنامه خواست تا بتواند براساس دلیل و منطق، بهترین گزینه را انتخاب کند. مستندات مذاکرات هم به اعضای کمیته فنی اعلام شد تا آنها هم در جریان جزئیات باشند. ما تا آخرین لحظه تمام موارد را شفاف سازی کردیم و هیچ موضوع مخفی نداریم. اعتقاد ما این است که باید به صورت شفاف جلو برویم و برای انجام این کار هم تلاش خواهیم کرد.

فارس: توقع می رود شما به عنوان دبیر فدراسیون والیبال در جلسات کمیته فنی حضور داشته باشند تا حداقل در جریان روند انتخاب سرمربی تیم های ملی قرار بگیرند؛ چرا در جلسات کمیته فنی غایب بودید؟

من عضو کمیته فنی هستم؛ چند جلسه را به دلیل مشکلات شخصی غایب بودم و در واقع بهتر است بگویم که مرخصی گرفته بود. در جلسه آخر هم حاضر بودم و عکس های آن موجود است.

فارس: چقدر به این موضوع اعتقاد دارید که چون آلکنو فهرست بازیکنان تیم ملی و نام دستیارش را معرفی کرده، همه کار او را تمام شده می‌دانند؟ چرا کاستلانی یا سایرگزینه چنین کاری نکردند؟

آلکنو حرفه ای گری خود را نشان داد. او با این کارش می خواست به ما بگوید، با وجود اینکه هنوز هیچ صحبت جدی با من نشده یا قراردادی به امضا نرسیده است، اما به صورت خیلی جدی و ریزبینانه شرایط والیبال ایران و بازیکنانش را آنالیز کرده‌ام.  

فارس: البته خیلی هم ریزبینانه نبود! چون نام بازیکنی همچون شهرام محمودی که امسال در هیچ تیمی بازی نمی‌کند هم در بین بازیکنان منتخب آلکنو بود.

او نظرش را بر اساس بازی های گذشته تیم ملی و لیگ برتر اعلام کرده است. این لیست، لیست تیم ملی نیست، بلکه نظر آلکنو بود. او چند گزینه را برای پست های مختلف معرفی کرد و اعتقاد داشت که به عنوان مثال در پست پاسور 3 یا 4 بازیکن می توانند به والیبال ایران کمک کنند. ممکن است این لیست بعد از رقابت های لیگ برتر و تا شروع اردوهای تیم ملی تغییر کند. بدون شک سرمربی آینده تیم ملی بازی های لیگ امسال را زیرنظر خواهد گرفت. ضمن اینکه ما چند بازیکن لژیونر خوب هم داریم که کادر فنی آینده تیم ملی باید عملکرد آنها را هم آنالیز کند. قطعاً با مشورت هایی که صورت می گیرد برخی بازیکنان از فهرستی که آلکنو داده بود حذف و برخی دیگر جایگزین آنها می شوند. آلکنو والیبالیست های ایران را آنالیز کرده و میزان شناخت خود از بازیکنان را هم گفته است.

فارس: با توجه به اینکه آلکنو قرار است از توتولوی ایتالیایی به عنوان دستیارش در ایران استفاده کند، آیا دستیار ایرانی هم خواهد داشت یا خیر؟

تمام تلاش ما این است که همچنان از توانمندی مربیان خوب ایرانی در تیم ملی استفاده کنیم. قطعاً همچون گذشته از وجود مربیانی ایرانی روی نیمکت تیم ملی هم استفاده خواهیم کرد.

فارس: آیا از تعداد مربیان ایرانی کاسته خواهد شد؟

هنوز درخصوص این موضوع تصمیم گیری نشده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول