اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی

معرفی هیئت انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر فجر/ مستند نمایش سرباز در تالار وحدت

بهمن صادق حسنی، سیروس همتی و الهه پورجمشید، مسئولیت انتخاب نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر را برعهده گرفتند.

معرفی هیئت انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر فجر/ مستند نمایش سرباز در تالار وحدت

به گزارش خبرگزاری فارس، هیات انتخاب بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر متشکل از بهمن صادق حسنی، سیروس همتی و الهه پورجمشید، معرفی شدند. 

بهمن صادق حسنی/ بهمن صادق حسنی متولد 1341 و کارگردان تئاتر و تلویزیون است و همچنین از سال 72 به عنوان رییس انجمن هنرهای نمایشی گیلان فعالیت دارد و در 15 دوره برگزاری جشنواره تئاتر فجر آثاری را در بخش صحنه‌ای و خیابانی در مقام کارگردان به صحنه برده است. «آفرینش از نوع دیگر»، «عزیز و نگار»، «آبادی هفتم»، «نوروز  بل»، «دعای آفتاب» و... تعدادی از آثار اجرا شده به کارگردانی اوست. 

سیروس همتی/ سیروس همتی  متولد ۱۳۵۱ طراح صحنه، نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. بازی در سریال‌های «خاک سرخ»، «آشپزباشی»، «ماتادور»، «خداحافظ بچه» و نمایش‌های «خانمچه و مهتابی»، «دزدآب»، «چشم به راه میرغضب»، «بلوط های تلخ»، «ترن» و کارگردانی تئاترهای «اسب تهران»، «ما سه نفر بودیم»، «هفتاد و پنج هزار تهران» و... از جمله سوابق حرفه ای این هنرمند است. 

الهه پورجمشید/ الهه پورجمشید متولد 1364 و بازیگر تئاتر و سینما است و در رشته تربیت بدنی و فیلمسازی تحصیل کرده و سابقه بازی در نمایش‌های «شعبده و طلسم»،«میراث»، «خاطره‌ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود»، «غروب ذوالفقار»، «پل»، «سبدی پر از ماه گم شده»، «بچه‌های ما»، «خواب آرام»، «مارمالاد»، «پنجره شکسته»، «نوک مگسک زیر دشمن» و... را در کارنامه کاری خود دارد. 

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه بهمن 99 برگزار می شود. نشانی سایت جشنواره www.fitf.ir است.

*مستند نمایش سرباز به تالار وحدت  می آید

مستند نمایش سرباز به نویسندگی و کارگردانی حسین پارسایی مبتنی بر سویه های زیستی و مقاومتی سردار سلیمانی در اولین سالگرد عروج آسمانی این قهرمان‌ ملی به صحنه می آید.

مستند نمایش سرباز به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مشارکت و همراهی مرکز هنر های نمایشی و گروهی از هنرمندان تئاتر به صورت آنلاین و با تعداد محدودی تماشاگر، با رعایت پروتکل های بهداشتی از ۱۲ تا ۱۶ دی ماه در تالار وحدت اجرا  می‌شود.

علی براتی به عنوان مجری طرح و طراح حرکت، پارسایی را در مستند نمایش سرباز همراهی می کند. محمد موحد نیا طراح گرافیک این پروژه است.

پارسایی پیش از این و در یک اقدام خیرخواهانه به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و همراهی چهره شاخص هنری، موسیقی نمایش عاشورایی  علمدار را در سوگ و رثای سقای آب و ادب حضرت ابوالفضل (ع) اجرا کرد که با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول