اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی

داوران بخش تئاتر خیابانی جشنواره سردار آسمانی معرفی شدند

داوران بخش تئاتر خیابانی دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی معرفی شدند.

داوران بخش تئاتر خیابانی جشنواره سردار آسمانی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق برنامه‌ریزی های انجام شده پرویز فلاحی پور، نصرالله قادری و شکرخدا گودرزی داوری آثار بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر سردار آسمانی را بر عهده خواهند داشت.

نمایش‌های راه یافته به بخش خیابانی جشنواره سردار آسمانی از ۱۰ تا ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ در محوطه دو مجموعه فرهنگی گلستان امین و شهرزاد شهرستان رفسنجان به اجرا در می‌آیند.

بر اساس جدول بخش خیابانی جشنواره سردار آسمانی، از ۱۰ تا ۱۴ دی ماه ۱۷ اثر نمایشی راه یافته به جشنواره، طی ساعت‌های ۱۵ ، ۱۵:۳۰ ،۱۶ و ۱۶:۳۰  در محوطه مجموعه فرهنگی گلستان امین شهرستان رفسنجان اجرا خواهد شد. همچنین محوطه مجموعه شهرزاد نیز از ۱۰ تا ۱۴ دی ماه طی ساعت‌های ۱۶ ،۱۶:۳۰ و ۱۷ میزبان مخاطبان نمایش‌های خیابانی خواهد بود.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان به تئاتر خیابانی می‌توانند، آثار بخش خیابانی جشنواره سردار آسمانی را به صورت زنده و از طریق اینستاگرم به نشانی@farhangrafsanjan دنبال کنند.

گفتنی است، دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی با حمایت ، بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرما ن و اداره کل هنرهای نمایشی  به دبیری امیرحسین شفیعی در قالب سه بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش صحنه‌ای و بخش خیابانی از ۱۰ تا ۱۵ دی ماه در کرمان برگزار می‌شود.

*اسامی کارگاه‌های برخط فرهنگی کانون در فصل زمستان اعلام شد

عنوان‌ کارگاه‌های برخط (آنلاین) فرهنگیِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای فصل زمستان 1399 اعلام شد. این کارگاه‌ها ویژه کودکان و نوجوانان در سطح‌های مقدماتی، مقدماتی1،  نوآموز، آمادگی1، آمادگی2، پیشرفته و تکمیلی برگزار می‌شود.

بر همین اساس، بازی و سرگرمی، شطرنج، مکعب روبیک، شعر و قصه، گام به گام تا اندیشه، قصه‌گویی (ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه)، آزمایش‌های علمی در خانه، سواد اقتصادی، نقالی، قصه‌گویی (فن بیان و زبان بدن) و... عنوان‌های این کارگاه‌هاست. کارگاه‌های فرهنگی برای کودکان بالای چهار سال تا نوجوانان بالای 15 سال تدارک دیده شده است.

بر اساس این خبر این کارگاه‌ها زیر نظر انجمن‌های تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و امکان ارتباط مستقیم مدرس و هنرجو فراهم شده است. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها تا روز 17 دی ۱۳۹۹ فرصت دارند به پایگاه مجازی کانون به نشانی kpf.ir مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود جدول زمان‌بندی و مشخصات دوره‌های آموزشی کودکان و نوجوانان و اسامی مدرسان رشته‌های فرهنگی در پایگاه خبری کودک و نوجوان به نشانی kanoonnews.ir و پرتال مجازی کانون به نشانی kpf.ir قابل دسترسی است.

*درخشش اعضای کانون در مسابقه‌ تصویرگری شاهنامه و کودک

آثار تصویرگری اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین همایش بین‌المللی شاهنامه و کودک، برگزیده و شایسته‌ تقدیر شد.

این مسابقه‌ با محوریت تصویرگری داستان‌های شاهنامه از سوی بنیاد فردوسی شاخه توس برگزار شد.

بر اساس فراخوان این رویداد هنری علاقه‌مندان باید آثار خود را با موضوع‌های «پادشاهی همای چهرزاد»، «سفرهای اسکندر»، «کرم هفتواد»، «پادشاهی بهرام‌گور»، «پادشاهی انوشیروان»، «داستان طلخند و گو»، «داستان‌های بوذرجمهر»، «پادشاهی خسروپرویز» و «بهرام چوبین و خاقان چین» به دبیرخانه ارسال می‌کردند.

بر همین اساس پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه اثر «ستایش رحیمی» عضو مرکز شماره 2 کانون سمیرم و «نگین تاجیک» از مرکز کهریزسنگ هر دو در استان اصفهان، «ازل دبیریان» از کانون خوی در استان آذربایجان غربی و «مهدیس عزیزی» از مرکر علویجه کانون استان اصفهان به عنوان برگزیده معرفی شدند.

هم‌چنین آثار 20 عضو دیگر مراکز کانون از شهرهای مختلف نیز در دومین همایش بین‌المللی شاهنامه و کودک که با محوریت تصویرگری داستان‌های شاهنامه برگزار شد، شایسته‌ی تقدیر شناخته شدند که اسامی آن‌ها در پیوست این خبر آمده است.

یادآوری می‌شود آیین پایانی این رویداد هنری روز 28 آذر با سخنرانی علیرضا قیامتی عضو کارگروه دانش و پژوهش بنیاد فردوسی مشهد و کانون شاهنامه فردوسی توس و انسیه موسویان مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری در فضای مجازی برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول