اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عسگری: پنالتی پیکان کارت قرمز نداشت/ داوران در چیدن دیوار دفاعی و اجرای ضربات پنالتی دقت کنند

کارشناس داوری فوتبال گفت: کارت زرد درست بود اما نحوه اجرا توسط داور باعث به وجود آمدن هجمه و فشار شد.

عسگری: پنالتی پیکان کارت قرمز نداشت/ داوران در چیدن دیوار دفاعی و اجرای ضربات پنالتی دقت کنند

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص داوری دیدار پیکان و استقلال در جام حذفی اظهار داشت: داوری در مجموع خوب بود و صحنه‌های متفاوتی داشت. اولین صحنه، اعلام پنالتی برای استقلال و اعتراض‌های بعد از آن بود. تصمیم، تصمیم درستی بود اما اگر داور اعتماد به نفس و تسلط کافی روی تصمیم خودش داشته باشد نباید دچار تردید شود که با دیگران مشورت کند و این فشارها به وجود بیاید.

کارشناس داوری فوتبال با اشاره به اینکه اعلام پنالتی برای استقلال درست بود، گفت: بازیکنان خیلی بی‌محابا برای دفع توپ اقدام می‌کنند. در این دنیا این کار به ندرت اتفاق می‌افتد اما در کشورمان برعکس است و به ندرت با آرامش برای دفع توپ اقدام می‌کنند. در این صحنه هم دو بازیکن پیکان بی‌محابا برای دفع توپ رفتند و باعث سرنگونی مهاجم استقلال شدند.

وی در مورد کارت زرد داور به بازیکن پیکان عنوان کرد: داور ابتدا کارت قرمز داد. بعد اعتراض شد و کارتش را عوض کرد؛ این تصمیم در کل درست بود اما نحوه اجرا باعث ایجاد آن هجمه‌ها شد. کارت زرد درست بود. طبق قانون اگر موقعیت مسلم گل با خطاهای دست، هول دادن، گرفتن و یا کشیدن گرفته شود کارت قرمز دارد اما غیر از این چون پنالتی هم اعلام می شود کارت زرد می‌دهند. در این صحنه تلفیقی از چند خطا با پا، بدن و همچنین حضور دو بازیکن بود که عقل سلیم هم می‌گوید باید کارت زرد داد. اما نحوه اجرا توسط داور باعث به وجود آمدن هجمه و فشار شد.

عسگری تصریح کرد: در طول بازی عملکرد داور خوب بود البته هیچ بازی بدون اشتباه نمی‌شود منتهی این اشتباهات تأثیری روی روند بازی نداشتند، به عنوان یک کرنر واضح در نیمه دوم برای پیکان گرفته نشد یا برخی خطاهایی که رخ داد، اما تصمیم ابتدای بازی در اعلام پنالتی باعث شد فشار سنگینی روی داور به وجود بیاید.

کارشناس داوری در مورد اینکه آیا داور می‌تواند کارت قرمز را با مشورت کمک‌هایش برگرداند و به زرد تبدیل کند، گفت: برابر قانون تا زمانی که بازی مجدداً شروع نشده، می‌تواند نظرش را با مشورت عوض کند اما هضم این مسئله در فوتبال ما برای بازیکن، تماشاگر و حتی رسانه سنگین است و باعث ایجاد هجمه می‌شود. به همین خاطر دیدیم که داور تمرکزش را از دست داد و تا آخر بازی به خاطر این اعتراضات نتوانست تسلط کافی داشته باشد.

وی افزود: این یکی از اشکالات فوتبال ما است. در دنیا به وسیله VAR تصمیم عوض می‌شود اما بازیکنان و تیم‌ها می‌پذیرند چون سه نفر آن را می‌بینند و به داور وسط اطلاع می‌دهند. اینجا هم تقریباً همین شکل است. کمک داور، ویدیویی زنده است. کمک‌های داور به او اطلاع می‌دهند اما در نهایت تصمیم‌گیرنده داور است و از نظر قانون هم اشکالی ندارد.

عسگری در مورد سرنگونی نادری در محوطه جریمه پیکان گفت: در این صحنه نادری تعادلش را از دست داد و خطایی اتفاق نیفتاد. در کل صحنه خاص دیگری در بازی وجود نداشت. 

کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد رعایت فاصله دیوار دفاعی افزود: اشکالی که در این بازی دیدم و در بازی‌های دیگر هم بود، این است که فاصله دیوار دفاعی توسط داوران رعایت نمی شود. در دقیقه 35 نیمه اول چسبیده به محوطه جریمه استقلال، فاصله دیوار دفاعی را حدوداً 7.5 متر گرفت؛ در حالیکه باید 9.15 بگیرد. این فاصله محاسبه شده چون بازیکنی که مهارت دارد می‌تواند گلزنی کند. اگر حتی نیم متر کم شود، زاویه تنگ‌ می‌شود.

وی در خصوص نحوه زدن ضربات پنالتی در فوتبال اظهار داشت: ‌در اجرای ضربه پنالتی هم اشکال وجود دارد و جاگیری داوران درست نیست. امروز در بازی استقلال و همینطور ماشین‌سازی هم چنین مسئله‌ای را دیدم. باید نزدیک به خط محوطه جریمه باشند که تخلف بازیکنان را هنگام زدن ضربه پنالتی به خوبی ببینند و اگر لازم است ضربه را تکرار کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول