اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

باقرزاده: در المپیک روی شمشیربازی حساب کنید/ جایگاهی بالاتر از والیبال داریم

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: الان جایگاهی مانند والیبال داریم و حتی در سیستم جهانی بالاتر هستیم.

باقرزاده: در المپیک روی شمشیربازی حساب کنید/ جایگاهی بالاتر از والیبال داریم

به گزارش فارس، فضل‌الله باقر زاده اظهار داشت: شمشیربازی بیشتر در جنبه قهرمانی نمود دارد. در کشور ما حتی یک مغازه شمشیربازی وجود ندارد. طبق سیستم ما اگر بخواهیم بگوییم بین 5 تا 6 هزار شمشیرباز دختر و پسر داریم ولی بیمه شده حدود 2500 نفر هستند. ما دیده نمی شویم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی افزود: زمانی در مسابقات جهانی زنگ تفریح بودیم اما بعدا گفتند عجب رشته ای است و چرا روی آن سرمایه گذاری نمی کنیم؟ از بازیهای آسیای گوانژو دیده شدیم. توانستیم مربیانمان را به خارج از کشور بفرستیم. الان وزیر و مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و حتی دولتمردان ما را می بینند.

وی با اشاره به عملکرد مجتبی عابدینی گفت: او بعد از بازیهای جاکارتا خداحافظی کرد. سرمربی تیم ملی و خود من با او صحبت کردیم و برگشت. در سال 98 با نزدیک به 300 شمشیرباز دنیا رقابت کرد. مجتبی عابدینی در مجارستان سوم دنیا شد. در المپیک ریو یک ضربه با نقره فاصله داشت. الان ما مدال آسیایی داریم. عابدینی با اسلحه سابر دنیا را تکان داد.

باقرزاده در مورد اینکه اسلحه‌های اپه و فلوره چه زمانی شرایط خوبی پیدا می کنند، اظهار داشت: کشور آمریکا یک شناگر معرفی می‌کند و در4 دوره المپیک بیش از 25 طلا کسب می‌کند. آیا او را تعویض می کنند؟ یا جاماییکا اوسین بولت را در دوومیدانی معرفی می‌کند که در مسابقات مختلف طلا می‌گیرد. یعنی دنیا ورزشکاری را که ساخته، به راحتی از دست نمی‌دهد و چند دوره از او استفاده می کند. 

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص مشکلات این رشته عنوان کرد: در اسلحه سابر در مسابقات آسیایی سال 2006 درخشیدیم. در اسلحه اپه دو سه استعداد داریم. در سابر هم پشتوانه های خوبی داریم. مطمئن باشید در بازیهای آسیایی 2022 و المپیک پاریس حتما از اینها خواهیم شنید اما باید کار کنیم. اینطور نیست که شرایطی داشته باشیم که آن‌ها را دائما به مسابقات جهانی بفرستم. 

باقرزاده در گفت‌وگو با ورزش و مردم در پاسخ به اینکه آیا شمشیربازی ایران در المپیک مدال کسب می کند، گفت: کادر فنی ما خیلی باهوش است و همه شرایط را آنالیز کرده است. 4 تیم اول دنیا به المپیک می روند. 4 تیم بعدی سهمیه اول قاره‌ها هستند. چون کره جنوبی صعود کرده، ما سهمیه اول آسیا می‌شویم. ما در سه سال گذشته بارها ایتالیا را شکست دادیم. ته دل من می‌گوید ایتالیا را می بریم و برای رسیدن به فینال باید با مجارستان رقابت کنیم. بچه‌ها انگیزه بالایی دارند و این لحظه ها را از دست نمی دهند.

وی افزود: در انفرادی هم سه شمشیربازی داریم که جدول آنها مشخص است. امیدواریم آن روز همه شرایط مهیا باشد و این افتخار را در توکیو به مردم تقدیم کنیم. روی شمشیربازی حساب کنید. آن روز باید این بچه ها را از هر جهت حمایت کنیم. امسال لیگ بی نظیری داشتیم اما اسپانسرها حمایت نمی کنند. هماهنگی های تک تک این تیم ها را خودم انجام می دهم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد بیشتر شدن توجهات به این رشته گفت: الان وزارت ورزش به ما توجه می کند. از وزیر ورزش تشکر می کنم. صالحی امیری و علی نژاد به ما توجه می کنند. لایحه‌ای در مورد فدراسیون های ورزشی امضا شده که از فهرست نهادهای عمومی غیر دولتی خارج شدند و در ردیف غیر دولتی قرار دادند که می تواند از دولت کمک بگیرد. در این لایحه آمده دولت هم می تواند به این موسسات کمک کند. برای فدراسیون ها آینده خوبی دارد. با اصلاح اساسنامه مشکلات فدراسیون ها حل می شوند.

وی درمورد استفاده از مربیان ایرانی عنوان کرد: شرایط الان متفاوت شده است. سال 53 در یک رشته فقط 7-6 کشور بودند. الان کره جنوبی، چین، قرزاقستان، هنگ کنگ و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس سرمایه گذاری می‌کنند. ما الان از بهترین مربیان داخلی استفاده می کنیم.

باقرزاده تصریح کرد: الان فخری سطح جهانی پیدا کرده است. وقتی رئیس فدراسیون جهانی گفت مربی شما روس است، گفتم نه فخری است. گفت ایرانی است؟ گفتم بله و تعجب کرده بود. من بهترین مربی فلوره این مملکت را برای تیم ملی انتخاب کردم. اگر بتوانیم، مربی خارجی هم کنار کادر فنی قرار می دهیم. اگر مربی بیاریم که سرش به تنش بیارزد، حداقل 7 هزار یورو از من می خواهد. ما در مورد وسایل شمشیربازی هم مشکل داریم. فردی به من گفت 500 تیغه داریم و گفتم همه را می‌خرم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازی ایران الان جایگاهی مانند والیبال دارد؛ حتی در سیستم جهانی بالاتر هستیم. بچه‌ها تمام تلاشمان به کار می‌گیرند. از ارزش‌های آن‌ها چیزی کم نمی‌شود. در ورزش قهرمانی گارانتی وجود ندارد اما انگیزه بچه ها را که می‌بینم می‌گویم شمشیربازی شانس بالایی دارد. ما یک سهمیه در 2012 لندن، 2 سهمیه در ریو و 4 سهمیه برای توکیو به دست آوردیم. فرانسه با آن عظمت که مهد سابر دنیا است و بهترین مربیان را دارد و حتی مربیان روسیه و چین هم فرانسوی هستند، یک سهمیه گرفت. ما 4 سهمیه گرفتیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول