اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تحلیل قهرمان سابق از وضعیت دوومیدانی ایران؛ آینده تاریک است

پیشکسوت دوومیدانی آینده این رشته را خوب نمی‌بیند و معتقد است رکوردها پایین هستند و ورزشکاران حرفه‌ای عمل نمی‌کنند.

تحلیل قهرمان سابق از وضعیت دوومیدانی ایران؛ آینده تاریک است

حسین غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط دو و میدانی اظهار داشت: من شرایط خوبی را برای دو و میدانی نمی‌بینم در مسابقات آغاز فصل تصورمان این بود که شاید ورزشکاران از دوران بدنسازی آمده‌اند و به همین خاطر شاید یک مقدار رکوردهایشان پایین باشد اما در رقابت‌های ترکیه و قهرمانی کشور رکوردها پایین بود و ناامید شدیم. ما در بخش استقامت و نیمه استقامت همیشه در آسیا مطرح بودیم اما الان به رکوردهای 20 سال پیش هم نزدیک نمی‌شویم.

وی ادامه داد: در پرش ارتفاع هم چند سال پیش رکورد 2 متر و 15 سانتی‌متر را زده بودیم و الان هم همان رکورد را می‌زنیم در حالی که امکانات‌مان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

* در دوی سرعت همه تخم مرغ‌هایمان را در یک سبد گذاشته‌ایم/ ورزشکاران حرفه‌ای نیستند

قهرمان اسبق دو و میدانی با اشاره به شرایط حسن تفتیان ملی‌پوش دوی سرعت گفت: متأسفانه ما تمام تخم‌مرغ‌هایمان را در یک سبد گذاشته‌ایم و روی دوهای سرعت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم در حالی که در این بخش به خاطر نژاد و پوست نمی‌توانیم خیلی خوب باشیم. ما همیشه در استقامت و نیمه استقامت حرف‌هایی برای گفتن داشتیم و باید به آن سمت برویم. فایده‌ای ندارد در دوهای سرعت آن هم روی یک نفر بخواهیم سرمایه‌گذاری کنیم نتیجه تا الان هیچ بوده است.

غلامی عنوان کرد: هزینه تمرین و اردو در اروپا واقعاً سنگین است اما با این شرایط تفتیان نیمی از سال را در فرانسه سپری می‌کند در حالی که فرانسه الان در دوهای سرعت چیزی ندارد چطور می‌شود او در مسابقات تدارکاتی رکورد خوب می‌آورد اما در مسابقات رسمی نزدیک رکورد خودش هم نمی‌شود آن سالی هم که قهرمان آسیا شد مشخص بود مسابقات چه شرایطی داشته است. متأسفانه به ورزشکاران‌مان پهلوانی یاد نداده‌ایم در حالی که پهلوانی درازمدت است و قهرمانی کوتاه. ما یاد ندادیم به آنها که حرفه‌ای باشند.

حسین غلامی و هاشم صیامی رئیس فدراسیون

* ورزشکار حق ندارد مربی را خودش انتخاب کند/ آینده خوبی برای دوومیدانی نمی‌بینم

پیشکسوت دوومیدانی در مورد وضعیت مربیان در کشور گفت: به نظر من ورزشکار حقی ندارد که بگوید با کدام مربی کار می‌کند و با کدام مربی کار نمی‌کند فدراسیون باید تشخیص دهد.باید مدرس جهانی و آسیایی به کشور بیاوریم و آنها مربیان ما را تحت پوشش قرار دهند. برخی مربیان خارجی به ایران می‌آیند اما چه کسی آنها را می‌شناسد. ما باید بتوانیم ارتباطات بین‌المللی خود را قوی کنیم و با کشورهای پیشرفته دنیا تعامل داشته باشیم. این چه کاری است که هر ورزشکاری دنبال یک مربی است اگر احسان حدادی این کار را می‌کند او به حدی رسیده که همه چیز را تشخیص می‌دهد.

وی در مورد  اینکه آینده دو و میدانی را چطور می‌بینید، گفت:  دو و میدانی عشق و علاقه من است اما آینده خوبی برای آن نمی‌بینم. صیامی رئیس فدراسیون فردی است که تمام تلاش خود را در حال حاضر انجام می‌دهد اما با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. باید به سمت استعدادیابی و کار در بخش پایه برویم و در آن صورت است که می‌توانیم نتیجه بگیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول