اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| ما همه باهم هستیم/ این شما و این شهاب خان!

حق مردم ماست که وقتی صبح اولین روز هفته چشم می‌چرخانند در صفحات مجازی و سایت‌های خبری، در میان انبوه خبرها و اتفاقات، یک بسته خبر خوب هم ببینند. خبر خوب امروز ما پیشکش چشمان شما مخاطبان همراه که الحق والانصاف برای‌تان خیلی کم گذاشتیم.

خبر خوب| ما همه باهم هستیم/ این شما و این شهاب خان!

گروه خبر خوب:  هنوز کاممان تلخ است از اتفاقات دیروز زاهدان اما در که همیشه نباید روی پاشنه خبرها و اتفاقات تلخ بچرخد، بالاخره حق مردم ماست که وقتی صبح اولین روز هفته چشم می‌چرخانند در صفحات مجازی و سایت‌های خبری، در میان انبوه خبرها و اتفاقات، خبرهای خوب هم ببینند. بسته خبر خوب امروز ما پیشکش چشمان شما مخاطبان همراه که الحق و الانصاف برایتان خیلی کم گذاشتیم.

 

 

* خوش خبر باشی تلما خانم!‌

در شرایطی که پیروز و مادرش؛ ایران تنها امیدهای ما برای منقرض نشدن یوزپلنگ ایرانی بودند و دامپزشکان متخصص بربارور شدن دوباره ایران تردید داشتند، محیط بانان در منطقه حفاظت شده توران استان شاهرود چشمشان به جمال یک قلاده یوز ماده آن با هم با ۴ توله‌اش روشن شد. تصور کن محیط بان باشی و وسط کار ۵ یوز ایرانی را با هم ببینی، حتماً گوشی موبایلت را بر می‌داری و زوم می‌کنی و یک عکس می‌گیری تا همه مردم ایران را در شادی این خبر شریک کنی. این عکس که تلما خانم و توله‌هایش را نشان می‌دهد نوید یک خبر خوب را به ما می‌دهد و با دیدنش یک بار دیگر امیدها برای تعدد نسل یوزپلنگ ایرانی زنده می‌شود. وقتی خبرهای مربوط به یوزایرانی را مرور می‌کنیم و به خبر معاون محیط زیست می‌رسیم که گفته بود «حال یوز ایرانی نه تنها بد که فاجعه بار و فوق بحرانی است و بعد از شیر ایرانی و ببر مازندران به سمت انقراض می‌رود» دستمان می‌آید چرا مردم این خبرمسرت بخش را به جشنواره خبرخوب فرستادند. خوش خبر باشی تلماخانم!

 

 

*این شما و این «شهاب» خان

فیلم مهاجر را یادتان هست؟ همان فیلم معروف ابراهیم حاتمی کیا که یکی از بازیگرانش پهبادی به نام مهاجر بود. ایران ساخت پهپاد نظامی را از همان پهپاد مهاجر آغاز کرد. آن روز شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که یک روزی ایران به قدرت برتر پهبادی منطقه تبدیل شود. حالا ما یک لیست بلند بالا از انواع و اقسام پهپادها داریم از هدهد و شاهین و صادق و فطرس و کیان و آرش تا حازم و سریر و صاعقه و عمود و رهام. اما امسال در سالگرد هفته دفاع مقدس و در نمایشگاه اقتدار هوایی نیروی هوایی ارتش از جدیدترین پهپاد نظامی آموزشی به نام «شهاب» رونمایی شد. با شهاب خان ما یک قدم دیگر به تبدیل شدن به ابرقدرت پهپادی منطقه نزدیک‌تر شدیم.

 

 

*ما همه با هم هستیم!

دیروز، ماجرای زاهدان و تیراندازی افراد ناشناس نقل همه محافل خبری شد. حقیقتاً هم که خبر تلخ بود اما این عکس تماشایی که مردم یکی از روستاهای دورافتاده سیستان و بلوچستان برای جشنواره خبر خوب فرستادند، زهر آن خبرها را می‌گیرد و کلی حرف دارد برای گفتن. اینجا روستای هودیان دلگان است. مردم این روستا بعد از اغتشاشات اخیر هفته گذشته یک راهپیمایی در روستای کوچکشان ترتیب دادند و شانه به شانه هم در کوچه‌هایشان به راه افتادند تا بگویند فرقی نمی‌کند از کدام دین و مسلکیم شیعه هستیم یا سنی. حرف ما یک جمله است. ما همه با هم هستیم برای ایران!

 

*سالگرد متفاوت

فرزندان مرحوم حاج محمود جباری قرار گذاشته بودند برای سالگرد درگذشت پدرشان سنگ تمام بگذارند، لیستی آماده کرده بودند از مدعوین، بهترین سالن پذیرایی را هم نشان کرده بودند و یک شب دور هم جمع شدند تا برای جزییات و تاریخ برگزاری مراسم به جمع بندی برسند. اینکه در دور همی آن شب بچه‌های مرحوم جباری چه گذشت، نمی‌دانیم اما خروجی آن جلسه به جای هزینه چند صد میلیونی سالگرد وفات پدرشان در یکی از سالن‌های درجه یک شهر، یک تصمیم عاقلانه شد که هم خیر دنیا را دارد برای بازماندگان و هم خیر آخرت را دارد برای پدر و مادر مرحومشان. قرار شد همه هزینه‌های سالگرد را طی تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش شهر بناب اختصاص بدهند به کودکان بی بضاعت. ای کاش کمی از کلیشه‌هایمان فاصله بگیریم. شما هم اگر مراسم ترحیمی در پیش دارید به خیرهای ماندگار فکر کنید.

 

 

*عاقبت شب خوابی در ساختمانی نیمه کاره

۲۰ سالی می‌شد که فرشید به شهرستان بهمئی از شهرستان‌های توابع استان کهکیلویه و بویراحمد مهاجرت کرده بود. زندگی‌اش بالا و پایین زیاد داشت. به هر دری زده بود و مشکلات زیادی را از سر گذرانده بود. اما انگار بخت با او یار نبود. سرپناهی نداشت و شب‌ها در ساختمانی نیمه کاره می‌خوابید. یک روز دل را به دریا زد و با کلی داستان از شهردار شهرستان وقت ملاقات گرفت. روبه روی شهردار نشست و یک دل سیر حرف زد و از زندگی‌اش و آنچه بر او گذشته گفت و آخر حرف‌هایش هم گفت یک سرپناه می‌خواهم. این دیدار یک عاقبت بخیری داشت و به همت شهردار شهرستان و اعضای شورای شهر و خیران شهرستان یک خانه نقلی و جمع و جور با امکانات اولیه سهم آقافرشید در میانسالی شد و خیرخواهی و مسئولیت پذیری مسئولان شهر بهمئی هم خبر خوب این روزهای ما شد.

 

خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و...) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/ ت 14

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول