اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

فارس من | دختران نوجوان به دنبال تأیید طلبی هستند/با کارهای ساده آنها را به حجاب دعوت کنیم

کارهای فرهنگی ساده مثل اهدای جایزه به نوجوانان برای حجاب و تشویق آنها در مدرسه می تواند اعتماد به نفسشان را افزایش داده و حس تایید طلبی شان را تأمین کند.

فارس من | دختران نوجوان به دنبال تأیید طلبی هستند/با کارهای ساده آنها را به حجاب دعوت کنیم

گروه زندگی : این روزها با تهاجم عظیمی که غرب و مخالفان اسلام علیه حجاب و بانوان محجبه به راه انداخته اند، نگرانی ها نسبت به آینده دختران  و بانوان با حجاب ایرانی زیاد شده است. خیلی از خانم ها خودشان در این زمینه پیشگام شدند تا کاری انجام بدهند بلکه بتوانند دختران این سرزمین را از دامی که برایشان پهن شده، محافظت کنند.

در همین راستا پویشی با عنوان «تشویق و ترغیب بهترین راهکار ترویج فرهنگ حجاب است»  توسط یکی از دغدغه مندان این حوزه در فارس من ثبت شده و در توضیح این پویش آمده است: «با انجام کارهای فرهنگی همچون امر به معروف و نهی از منکر به صورت گروهی توسط بانوان، اهدای جایزه‌ به کودکان توسط خانم‌های محجبه جهت ایجاد حس خوب از حجاب در ذهن کودکان، برگزاری مراسمی همچون سرود سلام فرمانده و یا سرودهای در مورد حجاب، حمایت از تولیدکنندگان محصولات حجاب، می‌توان قدم‌های اساسی را در ترویج و تشویق حجاب برداشت.»

«آمنه صالحی شریف» یکی از بانوان شریف این سرزمین است که با ثبت این پویش در راستای حفظ حجاب زنان و دختران جوانمان دغدغه مند شده است. صالحی در گفت وگو با فارس می گوید: «بین اطرافیانم از دوست و آشنا تا فامیل، دختران جوان زیادی را می بینیم که نیاز به روشنگری در زمینه حجاب دارند. اینها چون به دنبال تأیید طلبی هستند، گاهی کارهایی می کنند که به نظر خودشان درست است اما کسی نیست که آنها را به طریق درست هدایت کند.»

وی در این باره توضیح می دهد: «بیش از همه مدارس در این زمینه نقش اساسی دارند اینکه شرایطی فراهم شود تا در زمینه حجاب با ایجاد برنامه های شاد و مفرح برای دختران جوان کارهای مهمی انجام شود مثل اینکه مدیر مدرسه از دختران با حجاب جلوی همه مدرسه تشویق کند و بقیه نیز ببینند که با حجاب داشتن مورد تأیید هستند و دختران محجبه نیز از اینکه با حجاب هستند ، به خود ببالند.»

خانم صالحی یادآور می شد: «با کارهای خیلی ساده می توانیم دختران کم سن و سال را جذب دین و حجاب کنیم مثل دادن کادو که ذهنیت خوبی در آنها ایجاد می‌کند و به نظرم ضروری ترین مسئله است. تشویق شدن از سوی بلندمرتبه ترین مقام مدرسه که همان مدیر است نیز در این زمینه خیلی اثرگذار است و اعتماد به نفس بچه ها را بالا می برد.»

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول