اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبرخوب| این خیریه از جان و دل مایه می‌گذارد/عیدی متفاوتِ آقای قاضی!

چه مبارک عیدی است، نوروز امسال. بهاری که با ماه عزیز دُردانه‌ی خدا درآمیخته است. پنجره‌ها را باز کنید. یک نفس عمیق بکشید. استشمامش می‌کنید؟! عطرِ عشق در هوا پیچیده است. سرتان را به سمت آبی بیکران آسمان بلند کنید. می‌بینیدش؟! نورِ ماهِ عشق بی‌تابانه می‌تابد. یک سالِ دیگر گذشت. ماهِ عاشقی رسید. آغازِ لحظه هایِ پر از رحمت و مغفرت مبارک و گوارای وجودتان.

خبرخوب| این خیریه از جان و دل مایه می‌گذارد/عیدی متفاوتِ آقای قاضی!

گروه خبر خوب-فاطمه رنجبر: چه مبارک عیدی است، نوروز امسال. بهاری که با ماه عزیز دُردانه‌ی خدا درآمیخته است. پنجره‌ها را باز کنید. یک نفس عمیق بکشید. استشمامش می‌کنید؟! عطرِ عشق در هوا پیچیده است. سرتان را به سمت آبی بیکران آسمان کنید. می‌بینیدش؟! نورِ ماهِ عشق بی‌تابانه می‌تابد. 

یک سالِ دیگر گذشت. ماهِ عاشقی رسید. ماهِ رمضان.  این یک فرصتِ باارزش است؛ برای تجدید میثاق. برای خوب ماندن. برای پاک ماندن. برای تا همیشه عاشق ماندن. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت است و میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم.» آغازِ لحظه‌هایِ پر از رحمت و مغفرت مبارک و گوارای وجودتان. 

* داستان یک عیدی متفاوت!

اصلا یک عید است و عیدی دادن و عیدی گرفتنش. به خصوص به بچه ها که دیدن ذوق کردن شان یک کیف و حال دیگری دارد. امسال هم که عیدمان با ماه پر برکت رمضان یکی شده است. اولین خبر خوب مان هم اتفاقا روایت یک عیدی شیرین و خاص است. یک عیدیِ متفاوت. قاضی دادگاه کیفری، مجازات ۶ ماه حبس متهم را به خرید معادل ۱۵۰ میلیون ریال لباس برای شب عید کودکان نیازمند و آسیب‌پذیر زیر ۱۰ سال، تبدیل کرد. «یاسر فرج‌وند» قاضی دادگاه کیفری دو شهرستان حمیدیه استان خوزستان در اقدامی ابتکاری و خداپسندانه، باتوجه به رضایتی که متهم از شاکی اخذ کرده بود در اجرای ماده ۴۸۳ قانون آیین دادرسی کیفری، مجازات ۶ ماه حبس متهم را به کودکان کار عیدی داد.

باتوجه به صدور حکم ۶ ماه حبس برای فردی که به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی وعدم رعایت نکات بهداشتی محکوم شده بود و بعد از محکومیت توانست نواقص بهداشتی را مرتفع کند و رضایت اداره شاکی را اخذ کند. این قاضی خوش ذوق پیشتر هم احکام مجازات‌های جایگزین حبس دیگری در خصوص خرید کتب درسی و لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند و کاشت نهال صادر کرده بود. دستمریزاد به این فکر و ابتکار آقای قاضی!

 

* از جانفشانی در اوجِ کرونا تا دستگیری نیازمندان و خرید جهیزیه

خبر خوب دوم مان حکایت یک هیأتی در تبریز است که از دوران کرونا تا به امروز در خدمت خدا و بندگان خداست؛ هیأت جان نثاران اباعبدالله الحسین (ع).  این هیأت در دوران کرونا تولید ماسک و دستکش پلاستیکی برای کمک به کادر درمان و نیازمندان را شروع کرد. این تجربه بعد کرونا آن‌ها را تولیدکننده کرد تا جایی که امروز برای ۶۰ نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند. 

این خیریه ۱۰۶۰ خانواده نیازمند را تحت پوشش دارد و در مناسبت‌های مختلف کمک‌رسان آن‌هاست و با کمک خیرین در طول سال بسته‌های معیشتی شامل گوشت، حبوبات، برنج، روغن و… به آن‌ها ارائه می‌کند.کار اصلی این خیریه اما در حوزه تأمین جهیزیه برای دختران دم بخت نیازمند است که بتوانند زندگی مشترک تشکیل دهند. این جهیزیه‌ها کامل است و با کمک خیرین تمام اقلام مورد نیاز یک نوعروس تهیه شده است.

کارهای خیر این هیأت صرفاً در شهر تبریز خلاصه نمی‌شود. آن‌ها در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله کمک‌رسان دیگر مناطق کشور هستند.در زمان وقوع زلزله خوی در همین ماه‌های گذشته پایگاه امداد و نجاتی در این شهرستان برپا کردند و روزانه ۷ هزار پرس غذای گرم برای مردم طبخ و توزیع کردند. 

در حال حاضر هم ۶۰ نفر در کارگاه تولیدی این خیریه به صورت شیفتی مشغول به کار هستند و درحال تولید کیسه نایلونی و کش پلاستیکی هستند که در بازار توزیع می‌شود. خدا قوت. اجرتان با پروردگار که از جان و دل تان مایه می‌گذارید.

*جای جای ایران آماده‌اند برای مهمان نوازی / اگر تهران هستید سری به  اینجا بزنید!

ایرانی‌ها در مهمان نوازی و مهمان دوستی حرف اول را می‌زنند. این روزها هم که نوروز دوست داشتنی مان آمده و بیش از هر وقتی مهمان نوازی ایرانی ها به چشم می‌آید. اگر سفری به شهرهای مختلف کشور داشته باشید، با جان و دل درک می کنید که پر بیراه نگفته ایم. جای جای این میهن دوست داشتنی‌مان آماده میزبانی از مهمان‌های نوروزی است. در این میان قلب کشور، پایتخت ایران زمین؛ تهران هم برنامه ریزی وسیعی برای مسافران دارد و تلاش می کند پذیرایی مطلوبی داشته باشد. رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران هم گفته : با همکاری سازمان بوستان‌ها و مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران، در مبادی ورودی شهر، بوستان‌هایی برای اسکان مسافران  نوروزی پیش‌بینی شده است.یکی از جاهایی که برنامه های ویژه ای دارد، میدان آزادی است.

سید رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ تهران گفته است: « در راستای گرامیداشت آیین‌های نوروز باستانی و گرامیداشت ماه مبارک رمضان با رویکرد معرفی آیین‌ها و سنت‌های اقوام مختلف ایرانی، ویژه‌برنامه‌های متنوعی با عنوان «دهکده بهار ایران» در میدان آزادی در منطقه ۹ برگزار می‌شود. 

گذرگاه اقوام در میدان آزادی، جشنواره غذای محلی، سوغات و صنایع دستی در سیاه چادرهای عشایری با پوشش‌های محلی مستقر و آیین و رسوم نوروزی را به همراه موسیقی محلی اجرا می‌کنند. همچنین بازارچه سنتی در قالب ۴۰ غرفه نیز در حاشیه این مراسم دایر است. 

 از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری آیین و رسوم ملل فارسی زبان در میدان و در جوار برج تاریخی آزادی اشاره کرد. همچنین برای ایجاد فضایی دلچسب برای تمامی اقشار و گروه‌های سنی مختلف یک شهر بازی پرتابل و کارگاه‌های خلاقیت و بازی vr برای کودکان تدارک دیده شده است. برگزاری جنگ شادی به همراه حضور خواننده‌های مطرح و گروه‌های آکروبات باز از دیگر برنامه‌های متنوعی است که در ایام نوروز اجرا می‌شود.ویژه برنامه‌های نوروزی منطقه ۹ در میدان آزادی در ایام نوروز و از یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ لغایت۲۴ اجرا می‌شود. پس اگر در قلب ایران هستید بد نیست سری به میدان آزادی بزنید و از برنامه های ویژه آن لذت ببرید. ایام به کام!

* با این عمل شیطان از شما دور می‌شود

امروز، که هوای آغازی نو  بهتر از هر زمانی به مشام می‌رسد، شما هم شروع کنید و زمستان دلتان را به بهار بسپارید. چند روزی است که بهار آمده است. یک مهمان عزیزتر از جان هم دارد. مهمانی که حکم صاحبخانه را دارد و یک سال چشم انتظارش بودیم. این مهمان تا دلتان بخواهد برایمان سوغاتی و خیر و برکت دارد. 

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «آیا شما را از چیزی خبر ندهم که اگر به آن عمل کنید، شیطان از شما دور شود، چندان که مشرق از مغرب دور است؟ عرض کردند: چرا. فرمودند: روزه روی شیطان را سیاه می‌کند، صدقه پشت او را می‌شکند، دوست داشتن برای خدا و همیاری در کار نیک، ریشه او را می‌کند و استغفار شاهرگش را می‌زند و برای هر چیزی زکات است و زکات بدن‌ها روزه است.» روز، روزه و روزی‌تان پربرکت. 

*خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول