اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

فارس من| برای تشویق به فرزندآوری یارانه پوشک بدهید

با توجه به اینکه کارشناسان جمعیت،مدت‌هاست بحران پیری جمعیت کشور را هشدار داده اند، باید تسهیلات و شرایط فرزندآوری برای زوج ها فراهم شود. یکی از این مشوق‌های بسیار ارزان، تهیه پوشک برای فرزندان است.

فارس من| برای تشویق به فرزندآوری یارانه پوشک بدهید

گروه زندگی: با توجه به اینکه کارشناسان جمعیت، هشدار بحران و پیری جمعیت را در کشورمان داده‌اند، باید شرایط فرزندآوری آسان برای مردم فراهم شود. یکی از این لزومات تهیه پوشک با قیمت مناسب است. خیلی از زوج‌های جوان این روزها اعتقاد دارند که برای افزایش جمعیتی که در دستور سیاست‌های مملکتی قرار دارد، لازم نیست که مردم تشویق شوند یا به آن‌ها وعده خانه و ماشین داده شود، کافی است که فقط قیمت پوشک بچه و شیرخشک کنترل شود.

در همین راستا هم مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» پویشی را با عنوان یارانه پوشک بچه مشوقی جهت فرزندآوری در سامانه فارس من ثبت کرده اند. در این پویش آمده است: «تشویق به فرزندآوری تنها با وعده پرداخت وام و سهام به نوزادان نمی‌تواند باعث بالا رفتن نرخ رشد جمعیت در کشور شود چون هزینه پوشک بچه ماهانه به چند میلیون تومان می‌رسد و درآمدها با هزینه‌ پوشک بچه تناسبی ندارد. لذا باید دولت بر قیمت پوشک بچه نظارت داشته و پاداش نوزاد را اختصاص یارانه پوشک قرار دهد.»

 


 قیمت بالای پوشک بچه، با تبلیغ فرزندآوری مغایر است.

با سردبیر این پویش تماس گرفتیم؛ ثبت کننده این کمپین « حسینی» از کرمان است که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: «با بحران جمعیت رو به رو هستیم و نسل جوان رو به کاهش است. مسئولان برای، تبلیغ فرزندآوری قول فراهم کردن  تسهیلاتی می دهند اما از آن طرف قیمت پوشک را بالا می‌برند. زوجی که می‌خواهند بچه دار شود با دیدن این قیمت‌ها منصرف می‌شوند. از طرف دیگر رسانه های معاند هم با این دست آویز بر این طبل می‌کوبند که ایران تکلیفش مشخص نیست؛ از یک طرف می‌گوید بچه‌دار شوید و از طرف دیگر کنترلی بر بازار پوشک بچه ندارد.» 

ثبت کننده این کمپین همچنین می‌گوید: «برای کمک و تبلیغ فرزند آوری بهتر است یارانه‌ای برای پوشک بچه در نظر بگیرید. یا مثلا دو  کارخانه راه اندازی شود و پوشک بچه ایرانی تولید شود؛ یا برای خانواده‌هایی که دو فرزند به بالا دارند یا در شهری زندگی می‌کنند که رشد جمعیت آن پایین است، این طرح را اجرایی شود. باور کنید، تامین پوشک دغدغه ذهنی همه پدر و مادرهاست. به ویژه افرادی که دو فرزند دارند و می‌خواهند فرزند بعدی را به دنیا بیاورند.» 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول