اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| از آموزش رایگان تا بهترین صف دنیا

«هر جا که باشید خدا همراه شماست.» این را ما نمی‌گوییم، خودِ خدا در قرآن می‌گوید. کافیست هر زمان که نمی‌توانم از موانع بگذریم ، همه چیز را به او بسپاریم، او فقط به ما لبخند می‌زند و می‌گوید: «نترس من باهاتم. تو فقط رکاب بزن.»

خبر خوب| از آموزش رایگان تا بهترین صف دنیا

گروه خبر خوب؛لعیا بغدادی: «هر جا که باشید خدا همراه شماست. از رگِ گردن نزدیکتر!» این را ما نمی‌گوییم، خودِ خدا در قرآن می‌گوید. خداوند به این مهربانی، اما برخی از ما او را مانند یک قاضی عبوس تصور می‌کنند که دنبال شناسایی خطاهایی است که انجام داده‌ایم. مانند یک رئیس خشمگین که با نوشتن خطاها و کارهای نیک‌مان دستور می‌دهد: وقتی که مُردیم شایسته بهشت هستیم یا مستحق جهنم؟! اما نه کمی که در آیات مبارک  تعقل کنید، خواهید فهمید زندگی مانند دوچرخه سواری با یک دوچرخه دو نفره است که خداوند در صندلی عقب در رکاب زدن به ما کمک می‌کند! 

شاید در ابتدا در کنترل زندگی‌مان به او اعتماد نکردیم، اما رفته رفته  اسرار دوچرخه سواری «زندگی» را به ما نشان می‌دهد، خدا می‌داند چگونه از راه‌های باریک ما را رد کند و از جاهای پر از سنگلاخ به جاهای تمیز ببرد و برای عبور از معبرهای ترسناک، پرواز کند و به ما یاد بدهد که سکوت کنیم و در عجیب‌ترین جاها فقط رکاب بزنیم و از دیدن مناظر و برخورد نسیم خنک به صورتمان در کنار همراه دائمی خود «خدا» لذت ببریم.
هر جا که باشیم خدا همراه ماست کافیست هر زمان که نمی‌توانم از موانع بگذریم به او نگاه کنیم او فقط به ما لبخند می‌زند و می‌گوید: «نترس من باهاتم تو فقط رکاب بزن.» با همین حال معنوی برویم سراغ اخبار خوب امروز: 


این بانوان افتخار آفرین، با تمسک به قرآن کریم به آموزش کارآفرینی و ترویج صنایع دستی روی آوردند.

* افتخارآفرینی از جنس زنانه 

بی‌برو برگرد خبرهای کارآفرینی حال‌مان را یکجور دیگر خوب و کیف‌مان را کوک می‌کند. اگر کارآفرین مورد اشاره بانو باشد که دیگر نور علی نور است. عرضم به حضور پر مهرتان که بانوان بسیجی شهرستان آمل در دل یک مسجد به کارآفرینی و ترویج صنایع دستی روی آوردند، آن هم رایگان! 

ابتدا در مسجد موسی بن جعفر (ع) شهرستان آمل در ایام کرونا مسجد دست به اقدام نوین زدند و در زمینه کارآفرینی برای بانوان رشته‌های صنایع دستی را به صورت رایگان آموزش دادند که تا امروز ادامه دارد. بانوان بسیجی این مسجد دست ساخته‌های خود را در نمایشگاه‌های مختلف کارآفرینی برای بازدید و فروش به نمایش می‌گذارند که با استقبال خوبی همراه است.

این بانوان افتخار آفرین با تمسک به قرآن کریم به آموزش کارآفرینی روی آوردند و تاکنون بیش از ۷۰ دوره آموزشی داشتند که مراحل مختلف تسمه‌بافی و حصیربافی را تا سطح پیشرفته یاد گرفتند و محصولات دست آن‌ها برای فروش و ایجاد درآمد عرضه می‌شود. البته این بانوان هدف دیگری هم از این کارآفرینی دارند. آن‌ها قصد دارند با ایجاد کارگاه آموزشی نایلون و پلاستیک در خانواده‌ها حذف شود و جایگزینی کیسه‌های حصیری برای سبدهای خرید نان و مایحتاج زندگی شود تا در حد توان در راستای حذف نایلون برای مصارف خانواده‌ها گام بردارند. خیرتان بیش باد! 


تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در کتابخانه عمومی شهید سپهبد قاسم سلیمانی عضو شده‌اند

* شما هم به این صف بپیوندید!

دقت کرده‌اید، آدم‌های صف دوستی‌ هستیم! خوش ذوق و وظیفه‌شناس که خودکار هرجا صف باشد می‌‌گوییم، ما هم باید در آن شرکت داشته باشیم. فرقی هم نمی‌کند، چه چیزی در پایان صف نصیب‌مان شود! اما این صف فرق می‌کند! می‌گویید نه پس خودتان بخوانید: با گذشت یک هفته از بهره برداری کتابخانه عمومی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، آمارها از استقبال کم نظیر مردم شهر جدید سهند از این کتابخانه خبر می‌دهد. تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در این کتابخانه عضو شده‌اند که از این تعداد ۷۹۶ نفر مرد و ۱۲۰۷ نفر زن بوده‌اند. همچنین ۹۷۴ نفر از اعضای این کتابخانه را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند. 

این کتابخانه، به عنوان دومین کتابخانه عمومی بزرگ استان آذربایجان شرقی، در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای بالغ بر ۳ هزار مترمربع در سه طبقه با سازه فلزی توسط شرکت عمران شهر جدید سهند ساخته شده و توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی با تجهیزات به‌روز کتابخانه‌ای مجهز شده است. این کتابخانه دارای بخش‌های متنوعی از جمله مخزن اصلی با گنجایش ۶۰ هزار جلد کتاب، مخزن کتاب‌های مرجع، سالن‌های مطالعه بانوان و آقایان با ظرفیت ۱۰۰ نفر، بخش کودک با ۱۴۰ مترمربع مساحت، اتاق بازی، اتاق مادر و کودک، ساختکده، اتاق علم، بخش نشریات، کلاس آموزشی، بخش خدمات تحت وب، کلاس آموزشی رایانه‌محور، سالن جلسات، تالار آمفی تئاتر و… است. شما هم به صف کتابخانه‌ها بپیوندید. خوش خبر باشید!


نخستین جلسه دادگاه‌های علنی برخط استان تهران 

*نخستین جلسه دادگاه علنی آنلاین

اما بشنوید از نخستین جلسه دادگاه‌های علنی برخط استان تهران که در مجتمع دادگاه‌های کیفری یک برگزار شد. این جلسه با حضور رئیس دادگاه و مستشاران شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران و هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی و سیاسی استان تهران، شکات، متهمان و وکلایشان، با موضوع جرایم مطبوعاتی در مجتمع شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

جلسه دادگاه علنی مهمانان ویژه‌ای از دیگر نقاط شهر و خارج از محیط دادگاه و همچنین نماینده دانشگاه علوم قضایی، مدیریت آموزش دادگستری استان تهران و مدیران معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی داشت که با حضور برخط و در بستر سامانه‌ی سَهراب ناظر و مهمان برخط این دادگاه علنی بودند. اما این جسله آنلاین به چه دردی می‌خورد؟ دو هدف اصلی از این دادگاه برخط توسعه‌ی شفاف‌سازی در فرآیندهای رسیدگی قضائی و بهره‌برداری بیشتر و بهتر جامعه دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضائی از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی را پیگیری می‌کند. 

 


 محکوم به قصاص به عشقِ امام رضا (ع) پس از ۱۰ سال آزاد و به زندگی بازگشت.

* به عشق امام رضا!

امام علی (ع) در حدیثی می‌فرماید: «لذتی که در بخشش است در انتقام نیست.» واقعا هم بخشش لذت نابی دارد مانند لذتی که چند وقتی است تحت عنوان پویش به عشق امام رضا(ع) در جریان است. پیرو همین پویش رئیس کل دادگستری خوزستان از گذشت اولیای دم یک پرونده قتل عمد در شادگان خبر داد و گفت: با پیروی از سیره امام رضا (ع) در پویش به عشق امام رئوف می‌بخشم، یک محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال آزاد و به زندگی بازگشت. پس از وقوع قتل با اسلحه جنگی، حکم قصاص متهم از سوی دادگاه کیفری استان صادر، در دیوان‌عالی کشور تایید و به اجرای احکام ارجاع شد. با ورود پیگیرانه شورای حل اختلاف استان و تلاش مجدانه دادستان، قاضی اجرای احکام کیفری، رئیس دادگستری شادگان و همیاران صلح در این مدت و افزایش پیگیری در روزهای اخیر، سرانجام اولیای دم مقتول با تقدیم رضایت ثبتی، از حق قصاص خود گذشت کرده و نامه آزادی متهم به زندان اعلام شد. 

* روز قیامت چه کسانی حال خوشی دارند؟

لقمان حکیم رضی الله عنه پسر را گفت: امروز طعام مخور و روزه دار، و هر چه بر زبان راندی، بنویس. شبانگاه همه آنچه را که نوشتی، بر من بخوان؛ آن گاه روزه‌ات را بگشا و طعام خور. شبانگاه، پسر هر چه نوشته بود، خواند. دیر وقت شد و طعام نتوانست خورد. روز دوم نیز چنین شد و پسر هیچ طعام نخورد. روز سوم باز هر چه گفته بود، نوشت و تا نوشته را بر خواند، آفتاب روز چهارم طلوع کرد و او هیچ طعام نخورد. روز چهارم، هیچ نگفت. شب، پدر از او خواست که کاغذها بیاورد و نوشته‌ها بخواند. پسر گفت: امروز هیچ نگفته‌ام تا برخوانم. 

لقمان گفت: «پس بیا و از این نان که بر سفره است بخور و بدان که روز قیامت، آنان که کم گفته اند، چنان حال خوشی دارند که اکنون تو داری.» 

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول