اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

فارس من| جلو فروش لباس‌های با نماد شیطان‌پرستی گرفته شود

در سایه ناآگاهی مردم، لباس‌هایی با نمادهای شیطان‌پرستی از فرهنگ‌های بیگانه وارد کشور شده است و مردم هم ندانسته و بر اساس نیاز مجبور به خرید آنها می‌شوند.

فارس من| جلو فروش لباس‌های با نماد شیطان‌پرستی گرفته شود

گروه زندگی: اگر سری به بازار یا حتی صفحه‌های مجازی فروش لباس زده باشید، لباس‌هایی را می‌بینید که از دیدنشان هم شرمگین می‌شوید، چه برسد که آن‌ها را بپوشید. اما ورود و تولید اجناس مختلف از قبیل لباس، کفش، کیف و... سبب شده تا در سایه ناآگاهی مردم، نمادهایی منحوس از فرهنگ‌های بیگانه وارد کشور شود. مردم هم ندانسته و بر اساس نیاز مجبور به خرید آن می‌شوند. لباس‌هایی با نمادهای شیطان پرستی که بیشتر مردم از پشت پرده فروش و تولید آن خبری ندارند.

در همین راستا نیز مخاطبان فارس پویشی با عنوان «لباس‌های با نماد شیطان‌پرستی از بازار جمع شود» به ثبت رسانده اند. در این پویش آمده است؛ «با توجه به اینکه، مدت‌هاست پارچه‌ها و لباس‌هایی با مدل و نماد شیطان‌پرستی در بازار کشور اسلامی‌مان، رواج پیدا کرده و به شدت هم در حال زیاد شدن است، از مسؤولین مربوطه جمع‌آوری هر چه سریع‌تر این پوشاک از بازار کشور را تقاضامندیم.» 

با ثبت کننده این پویش تماس گرفتیم تا مطالبه‌شان را از زبان خودشان برایتان روایت کنیم؛ «معصومه وحدتی» ساکن قم است و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: «ما با وجود اینکه در یک شهر مذهبی زندگی می‌کنیم، اما در بازار لباس مناسب پیدا نمی‌کنیم؛ برایم پوشیدن لباس مناسب مهم است. لباس یک ایرانی باید به سبک و فرهنگ ایرانی اسلامی بخورد، اما متاسفانه با وجود اینکه ساکن یک شهر مذهبی هستم، باید وقت زیادی برای پیدا کردن یک لباس در خور خودم و فرزندانم بگذارم. گاهی پیش می‌آید که تمام مغازه‌های یک مرکز خرید را می‌گردم، اما لباس مناسب فرهنگ ایرانی اسلامی پیدا نمی‌کنم. 

وحدتی می‌گوید: در مانتوها و تی‌شرت‌هایی که جدیدا به بازار آمده است، طرح‌ها و علائم زشت و زننده با نماد شیطان پرستی زیاد به چشم می‌خورد. چند بار به فروشنده‌های حضوری و مجازی تذکر هم دادم، اما عکس العملی نشان ندادند. چراکه قانون و نظارتی بر فروشندگان وجود ندارد. وقتی من به فروشنده تذکر می‌دهم، او به من می‌گوید: شما چه کاره هستید. 

این مخاطب فارس من می‌گوید: برای بچه‌ها لباس‌هایی با نماد شیطان پرستی و جملات انگلیسی و تصاویر انیمیشن‌هاست که در موردشان تحقیق کردم و متوجه شدم که معنای بدی دارند، اما به عنوان لباس‌های مشکی به بچه‌ها ی ما قالب کردند. همچنین گردنبندهایی که جدیدا مد شده است هم نماد شیطان پرستی است. 

وحدتی ادامه می‌دهد: متاسفانه خانم‌هایی که در هیئت و مساجد می‌آیند هم برای بچه‌هایشان این لباس‌ها را پوشیده‌اند. این با فرهنگ ما سازگار نیست. امیدوارم قانونی وضع شود که این لباس‌ها از بازار جمع شود تا بچه‌ها نپوشند. این لباس‌ها قاچاقی است و در اینستاگرام بیشتر فروخته می‌شود. بازارها هم از آن پر است، باید نظارت جدی شود. همچنین یکی دیگر از لباس‌های نامناسب که جدیدا مد شده است کراپ (نیم تنه تاپ کوتاه) است که فاجعه است. تصور می‌کردم در فضای سایبری پلیس فتا این صفحه‌های مجازی فروش لباس را رصد می‌کند. 

این مخاطب فارس من می‌گوید: باید نظارت اساسی در حوزه تولید و واردات و فروش پوشاک انجام شود و کارگروه‌هایی تشکیل شود تا فروشنده بازار و کانال‌ها و صفحه‌های مجازی فروش لباس را رصد کنند و آنجا تذکر بدهند. همچنین باید جلوی واردات و تولید چنین لباس‌هایی را بگیرند. وگرنه نمی‌شود جلوی آن را گرفت، چراکه لباس نیاز خانواده است و اگر لباس مناسب نباشد، مجبور می‌شویم برای رفع نیاز هرچه در بازار بود را بخریم. بنابراین باید از ریشه جلوی چنین پوشاکی گرفته شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول