اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| در این جزیره صاحب زمین رایگان شوید

«او (خداوند) همان کسی است که هرچه را آفریده، نیکو آفریده است» این را قرآن می‌گوید. دنبال تفسیر و معنی‌اش که بروی در یک جمله خیالت را راحت می‌کند و می‌گوید این جهانی که خدا آفریده سراسر خیر و نیکی است.

خبر خوب| در این جزیره صاحب زمین رایگان شوید

گروه خبر خوب: «الذی احسن کلّ شیء خلقه؛ او (خداوند) همان کسی است که هرچه را آفریده، نیکو آفریده است». این را قرآن می‌گوید در آیه ۷ سوره سجده. دنبال تفسیر و معنی‌اش که بروی در یک جمله خیالت را راحت می‌کند و می‌گوید جهانی که خداوند آفریده سراسر خیر محض است. البته نمی‌گویم در این جهان سراسر خیر اتفاق منفی و خلاف میل ما نمی‌افتد. صدالبته که می‌افتد اما آنچه که مهم است تفسیر و تعبیر ما از این اتفاقات است. این خود ما هستیم که تصمیم می گیریم زندگی را چگونه ببینیم و در برابر اتفاقات روزانه زندگی چه عکس العملی داشته باشیم. این را هم درنظر داشته باشید که خدا خوش‌بین‌ها و مثبت‌اندیش‌ها را طور دیگری دوست دارد.

مهمان‌های خاص روضه اباعبدالله(ع)!

این بار مهمان‌های روضه اباعبدالله علیه‌السلام ناشنوا هستند و روضه را با گوش جان می‌شنوند. پدر دست‌شان را گرفته و با خودش آورده هیئت. برایش مهم نیست که این روضه‌ها به گوش محروم از شنوایی پسرانش نمی‌رسد. یقین دارد امام حسین علیه‌السلام نور است. نور هم نه به چشم احتیاج دارد نه به گوش، دل پاکی می‌خواهد که ساکنش شود. پسربچه‌ها کم سن و سال هستند. شاید هم اولین باری است که آمده‌اند و مهمان هیئت شده‌اند. شاید هم نه  بساط هر شب پدر همین است او مترجم این واژه‌های عشق است. نمی‌دانم. شور و حال هیئت و گریه‌های مردان و عزاداران برای پسرها جای سوال است. سوال می‌کنند و پدر واژه به واژه با زبان اشاره و البته کودکانه روضه را برایشان شرح می‌دهد. اشک‌های خالصانه بچه‌ها نشان از آن نور دارد. از حسینی که عالم همه دیوانه اوست! اصلا چه جای تعریف است خودتان ببیند و زلال شوید!

 

پاک‌ترین بانک ایران!

پاک‌ترین بانک ایران در خیابان مولوی تهران ساخته شده؛ بانکی پاستوریزه که با اسکناس و طلا کاری ندارد. فقط شیر تحویل می‌گیرد و به نوزادان زندگی می‌بخشد. گاهی به‌دلایل مختلف مثل کم‌بودن شیرمادر، کودکان چندقلو، وجود بیماری خاصی در مادران، شیر مادر برای رفع نیاز نوزاد کافی نیست و تلاش‌ها برای رفع اشکالات شیردهی نیز پاسخی نمی‌دهد. نوزادان نارس نیز تا مدتی اصلاً قادر به شیر خوردن نیستند، بستری می‌شوند و از سرم تغذیه می‌کنند. وقتی هم می‌توانند شیر بخورند شیر مادر خشک شده و از آن بی‌بهره می‌مانند.
بانک شیر مادران برای کمک به نوزادانی که از شیرمادر محروم هستند ساخته شده و با کمک مادرانی که روزی بچه‌هایشان زیاد است و شیر مازاد از نیاز فرزندشان دارند جان نوزادان نارس را نجات می‌دهد. نزدیک به هفت سال پیش، اولین بانک شیر ایران در بیمارستان الزهرا تبریز به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و بعد از آن در یکی از بیمارستان‌های هر استان بانک شیر راه اندازی شد. بیمارستان اکبرآبادی  و بیمارستان ولیعصر در تهران نیز مجهز به بانک شیر مادران هستند.
مادران داوطلب برای نجات این نوزادان و مادرانی که چشم به راه هستند تا نوزادشان از بیمارستان به خانه بیاورند و این جان‌های کوچک از دست نرود. شیرمازاد مصرف فرزندشان را  به این بانک‌ها اهدا می‌کنند و بعد از انجام آزمایش‌های مختلف این شیر به نوزادان نارس داده می‌شود تا فرآیند رشدشان را سریع‌تر طی کنند. به امید سلامتی همه نوزادانی که نارس‌اند و توانایی استفاده از شیر مادر را ندارد و به امید پر رونق بودن این بانک پاک.


بانک شیر مادران برای کمک به نوزادانی که از شیرمادر محروم هستند ساخته شد. تا جان نوزادان نارس را نجات دهند

تنور مهربانی اینجا داغ است!

هوا گرم است و تابستان دارد حسابی زورآزمایی می‌کند. همین که پایت را از خانه بیرون می‌گذاری، قدم به قدم هم عطش می‌نشیند به جانت و هم گرما حسابی جان آدم را می‌گیرد. همین تعریق مداوم بدن باعث کمبود ذخایر آب بدن می‌شود. این کمبود آب در کنار هوای گرم تابستان ممکن است به گرمازدگی ختم شود. آن‌وقت است که ، سرگیجه، منگی و خستگی غیرعادی، شکم درد و درد عضلات و سردرد، تعریق زیاد، خستگی و بی‌حالی، حالت تهوع و افزایش ضربان قلب به سراغ انسان می‌آید. گرچه بهترین راه پیشگیری از گرمازدگی این است که در ساعت‌های گرم  از فعالیت خارج از خانه خودداری کنیم اما این رفت و آمد بیرون از منزل و فعالیت خارج از خانه به واسطه شغل بعضی از ما گره خورده به زندگی‌مان. حالا خبر خوب ما برای شما این است که هوای گرم،شعله‌های همدلی و مهربانی را در دل مردم عزیزمان بیشتر کرده. یک نمایشگاه برای جلوگیری از گرمازدگی هم‌وطنان و عابران پیاده، محلی را برای استراحت چند دقیقه‌ای آنها فراهم کرده است. صاحب این نمایشگاه خطاب به عابران پیاده نوشته:« سلام اگر گرمتان است و ممکن است گرمازده شوید. می‌توانید در نمایشگاه ما چند دقیقه‌ای را استراحت کنید. کولر روشن است و آب خنک هم داریم.»


یک نمایشگاه برای جلوگیری از گرمازدگی هم‌وطنان و عابران پیاده، محلی را برای استراحت چند دقیقه‌ای آنها فراهم کرده است.

 

 خانه‌‌ات را در جزیره ابوموسی بساز

جزیره ابوموسی در دل هرمزگان و در آب‌های خلیج‌فارس یکی از جزایر بکر و زیبای کشورمان است. طبیعت منحصربه‌فرد ابوموسی هم از لحاظ اکوتوریسم و هم گردشگری نمونه است. وجود دلفین‌ها، ساحل زلال، ماهیگیری، چشم‌اندازهای بسیار جذاب و سواحل آرام با آب‌های پاک جزیره زیبای ابوموسی، زندگی را به کام ساکنان این جزیره شرین‌تر کرده و  خوش‌خبری ما برایتان این است که شما هم اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید هم ساکن این جزیره بکر شوید و هم زمین رایگان دریافت کنید. به گفته استانداری هرمزگان در نهضت ملی مسکن هرمزگان، به ایرانیانی که تمایل به سکونت در جزیره بوموسی دارند، زمین اعطا می‌شود.


در جزیره بوموسی زمین رایگان دریافت کنید

زرنگ باش!

حتما شنیده اید که وقتی کسی در زندگی اش موفق است می‌گویند فلانی خیلی زرنگ است! اما امام صادق علیه السلام می‌گوید :«زرنگ کسی است که در کار آخرت زیرک باشد!» و در حدیث دیگری امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند:« زیرک کسى است که امروزش از دیروزش بهتر باشد.» مشغله‌های زندگی را بگذاریم کنار فرصتی برای زیرکی در کار آخرت باقی می‌ماند! بین درگیری‌های روزانه‌مان منتظر نباشیم ساعتی وقت خالی پیدا کنیم و آن‌وقت به کار آخرت‌مان بپردازیم. لحظه‌ها را دریابیم. زرنگ باشیم و هر فرصتی که پیش می‌آید ویروس مهربانی را انتقال بدهیم. باعث شادی دل کسی باشیم. خیری برسانیم و روزمان را از دیروزش بهتر بسازیم.


زرنگ کسی است که در کار آخرت زیرک باشد!

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول