اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبرخوب| همراه با مردم فلسطین از اجتماع وطنی تا داوطلبان دفاع میدانی

این روزها بیشتر از همیشه دلمان می‌خواهد پیک خوش خبری از فلسطین و مردم مظلومش باشیم؛ چه بساکه هر روز نیز با امید به تحقق همین خواسته، دست به قلم می‌شویم و حتی در سخت ترین روزهای فلسطین هم اجازه نمی‌دهیم، امیدهایمان رنگ ببازد.

خبرخوب| همراه با مردم فلسطین از اجتماع وطنی تا داوطلبان دفاع میدانی

گروه خبرخوب: این روزها بیشتر از همیشه دلمان می‌خواهد پیک خوش خبری از فلسطین و مردم مظلومش باشیم؛ چه بساکه هر روز نیز با امید به تحقق همین خواسته، دست به قلم می‌شویم و حتی در سخت ترین روزهای فلسطین هم اجازه نمی‌دهیم، امیدهایمان رنگ ببازد، چون ما مومن به «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ» و آیات پرمحتوایی هستیم که وعده پیروزی می‌دهند، پس به رغم تمام جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیست، باز هم ایمان داریم که فرداهای بهتری در راه است! و چه خوب است بدانیم در آیات مختلفی، «استقامت، پایداری و یاری کردن دین خدا» به عنوان شروط اصلی نصرت مؤمنان ذکر شده که با این تفاسیر نباید بگذاریم به هیچ عنوان ناامیدی بر ما مسلمانان و دوستداران حق و حقانیت چیره شود. حالا نیز با همین امید، به سراغ بسته خبر خوبمان می‌رویم تا مطمئن شوید که خوبی‌ها تمامی ندارند. 


محکومیت جنایات اسرائیل از سوی اقشار مختلف مردم

*باز هم دوستداران حق به خیابان آمدند

بعد از جنایت بیمارستان غزه، داغ بزرگ دیگری بر دل نشست اما در همین اثنا، مردم ظلم ستیز کشورمان از اقشار مختلف یک بار دیگر در اقدامی ارزشمند و به طور خودجوش به خیابان آمدند تا انزجارشان از خونخواهی و نسل کشی رژیم صهیونیست را به گوش دنیا برسانند. تصاویر بالا فقط قاب کوچکی از عدالت خواهی مردم ماست. مردمی که همیشه پشت حق درآمده‌اند و در آرزوی پیروزی و فرج از تلاش نمی‌ایستند. 


پایبندی مردم ایران به دفاع مقدس در قاب یک عکس از ارومیه

*آمادگی مردم ارومیه برای اعزام به غزه

از راهپیمایی و تظاهرات که بگذریم، می‌رسیم به اخبار خوبی چون آمادگی داوطلبانه مردم برای اعزام به غزه. به صف بالا نگاه کنید. این صف با همه صف‌ها فرق دارد؛ این‌ها مردان سرزمین ما هستند که فارغ از سن و سال آمده‌اند تا خودشان را به غزه برسانند. آن‌ها این بار عملی‌تر از همیشه، دست به اقدامی جسورانه زده‌اند تا بیش از پیش معرفتشان به امام زمان (عج) خود را اثبات کنند و پاسخی قاطع بدهند به کسانی که ادعاهای عجیب و غریبی دارند. آن‌هایی که وقتی حرف از جنگ و مقاومت به میان می‌آیند، مدعی می‌شوند که مردم ایران دیگر مثل دوران دفاع مقدس پا به میدان نمی‌گذارند اما حالا این تصویر آنقدر گویاست که نیاز به توضیح اضافی ندارد و همین بس که بدانیم مردم غیور ما در دفاع از مرزهای وطن که هیچ، حتی برای دفاع از همنوعان مسلمان خود نیز سر از پا نمی‌شناسند و داوطلبانه می‌آیند تا برای اعزام به غزه ثبت نام کنند. 


در شهر قزوین معتادان بهبودیافته به حال خود رها نمی شوند

*سلامی دوباره به زندگی با اشتغال ۲۰۰ معتاد بهبودیافته

هیچ چیز بدتر از این نیست که فردی از بند اعتیاد رهایی پیدا کند اما هیچ شغل و جایگاهی در جامعه نداشته باشد. اصلا همین طردشدن هاست که می‌تواند معتادین بهبودیافته را بار دیگر به نقطه اول بازگردانده و برای همیشه فرصت زندگی دوباره را از آن‌ها بگیرد که در این بین، نه تنها خود این افراد بلکه خانواده‌هایشان نیز در معرض آسیب‌های بسیاری قرار گرفته و عملا زندگی همه آن‌ها رو به تباهی می‌رود. اما در این بین، فقط یک حمایت دلسوزانه می‌تواند داستان زندگی معتادان و خانواده‌هایشان را تغییر و آینده روشنی را پیش روی آن‌ها قرار دهد.

در همین راستا و با پیگیری مجموعه قضایی استان قزوین و همراهی دستگاه‌های متولی در واحد‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی، ۲۰۰ معتاد بهبود یافته طی ۶ ماه نخست سال جاری مشغول به کار شده اند. البته به گفته شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین، ۷۰ نفر دیگر نیز در حال بررسی وضعیت و شناسایی محل فعالیت هستند که در آینده نزدیک مشغول به کار خواهند شد. 


گروه جهادی-درمانی باز هم لبخند به لب مردم محروم آوردند

*درمان رایگان بیش از ۱۰۰۰ بیمار کرمانی

یکی از مهم ترین دغدغه مردم در روستاها، محرومیت از خدمات درمانی وعدم دسترسی به متخصصان است که به همین منظور نیز گروه‌های جهادی دست به کار شده و هربار به سراغ روستاها و مناطق محروم و دورافتاده می‌روند تا از هرآنچه در توان دارند برای خدمت به مردم مایه بگذارند؛ این بار خبری داریم از یک گروه جهادی درمانی که به ارائه خدمات پزشکی در روستای دره در رفسنجان پرداخته و توانستند حدود ۱۱۰۰ نفر را تحت درمان قرار دهند. 

در این اردوی جهادی‌درمانی یک‌روزه، خدمات متخصصان داخلی، چشم‌پزشکی، زنان و زایمان، سونوگرافی، دندانپزشکی، بینایی‌سنجی، هوم ویزیت، خدمات پرستاری و تزریقات، توزیع دارو، عینک و واکسیناسیون آنفلوآنزا به صورت رایگان ارائه شده است. همچنین ارائه خدمات دامپزشکی به ۳۵۰۰ دام نیز صورت گرفته که مجموع این خدمات، علاوه بر آنکه گام مهمی در جهت سلامت جامعه بوده، توانسته منجر به رضایتمندی شمار زیادی از مردم منطقه شود. 

*انسانیت یعنی کار این مرد جوان! 

فقط چندثانیه بی‌تفاوتی کافی بود تا دختربچه‌ای دوست داشتنی از زیر چرخ‌های خودرو سردربیاورد اما به لطف خدا و تعهد انسانی یک مرد جوان، این اتفاق طور دیگری رقم خورد و آن دختربچه از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. حتما فیلم بالا را ببینید تا متوجه شوید که از چه چیزی حرف می‌زنیم. مرد جوانی در پیاده رو ایستاده اما همین که می‌بینید دختربچه‌ای درحال دویدن به سمت خیابان است، در آنی وارد عمل شده و خودش را به او می‌رساند. طوری که اگر ثانیه‌ای دیرتر می‌رسید، اتفاق تلخی رقم می‌خورد. 

این هم نمونه دیگری از انسانیت هموطنی متعهد که اینبار توسط دوربین مداربسته شکار شده و نشان از احساس مسئولیت ما در قبال یکدیگر دارد. ما ایرانی‌ها حتی اگر پیوند خونی هم با یکدیگر نداشته باشیم، پیوندهای عاطفی‌مان آنقدر عمیق است که بتواند خالق صحنه‌هایی ناب و ارزشمند همچون اتفاق فوق باشد. 

*اقامه یک نماز خاص به نیت مردم فلسطین

«اگر از خدا بخواهد که کوهی را نابود کند کوه نابود می‌شود. نزول باران را بخواهد به یقین باران نازل می‌شود. همانا هیچ چیز مانع میان او و خداوند نیست. خداوند متعال بر کسی که این نماز را بخواند و حاجتش را از خدا نخواهد، غضب می‌کند.» آنچه خواندید از فرمایشات رسول اکرم (ص) در کتاب «بهجت الدعا» است که به فضیلت نماز روز پنج شنبه اشاره دارد. بله امروز فرصتی است که به واسطه این نماز پربرکت می‌توانیم خاص‌تر از همیشه با خدایمان خلوت و حاجت‌هایمان را طلب کنیم و چه خوب می‌شود اگر قرار ما و شما خوبان، اقامه نماز امروز به نیت مردم مظلومی باشد که زیر بمباران دشمن، پناهی ندارند جز خداوند و دعای خیری که بدرقه‌شان می‌شود.

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول