اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| کودکان ساکن لندن با عروسک علیه اسرائیل برخاستند!

بسته امروزمان حول محور حمایت ساکنان لندن از کودکان غزه می‌چرخد. هنرنمایی دانش بنیانی‌ها در تولید دست هوشمند و داروی جلوگیری از قطع عضو بیماران دیابتی هم بسی سرحالتان می‌آورد.

خبر خوب| کودکان ساکن لندن با عروسک علیه اسرائیل برخاستند!

گروه خبر خوب: وقتی دلتان از آدم‌ها گرفت، همه کسانی را که از آن‌ها گله دارید، مانند دانه تسبیح ردیف کنید و یکی‌یکی دعایشان کنید! نخستین اثر این دعا این است که حبه آتشی را که در دلتان بوده، بیرون می‌اندازید. آیت‌الله حائری شیرازی می‌گوید: «قدیم‌ها که قلیان کشیدن مرسوم بود، گاهی ذغال گداخته از سر قلیان روی قالی می‌افتاد و فرصت اینکه بروند و اَنبُر بیاورند، نبود؛ ناچار آن آتش را با دستشان برمی‌داشتند و دور می‌انداختند. اگر کسی از تو غیبتی کرده یا نسبت ناروایی به تو داده، این آتش افتاده روی دلت که از قالی گران‌بهاتر است. تا بخواهی برایش ثابت کنی که تو تقصیرکار نبوده‌ای، سوخته‌ای! 
پس دعایش کن. اول خودت را نجات بده تا دلت بیشتر از این تاول نزند، بعدش خدا خودش می‌داند که چطور مسئله را حل کند.» یادتان نرود که حبه آتش دلتان را بیرون بیندازید! 


 کودکان لندنی به ورودی وزارت خارجه انگلیس عروسک و نوشته‌هایی در حمایت از فلسطین آویزان کردند

* حمایت کودکانِ لندنی از غزه با عروسک 

سخن گفتن از رنج  کودکان فلسطینی، از عمق آن نمی‌کاهد، اما سخن نگفتن یعنی همراهی با دشمنان. این روزها کودکان فلسطینی در اوج مظلومیت و بی‌گناهی، شکنجه می‌شوند و رو به نابودی می‌روند. امروز که فلسطینی‌ها در آن دیار مظلوم در هجوم ستم صهیونیست‌ها گرفتار آمده‌اند، هر کس باید به اندازه خودش، راهی برای حمایت از این مظلومان بجوید؛ چراکه سکوت، همان رضایت مندی به رفتار صاحبان زور و قدرت صهیونیستی است و اعلام انزجار از آنان، حتی به قدر اعلام هم بستگی با مظلومان فلسطینی، حمایت و همراهی با فرزندان غزه است.

خبر خوب اول‌مان روایت حمایت کودکان ساکن لندن از کودکان بی گناه فلسطینی است. کودکان لندنی به نشانه همدردی با کودکان غزه و در اعتراض به حمایت بی‌قید و شرط انگلیس از کشتار زنان و کودکان فلسطینی، به ورودی وزارت خارجه انگلیس عروسک و نوشته‌هایی در حمایت از فلسطین آویزان کردند. 


 «نجیمه حسنوند» کارآفرین بروجردی با ۳ میلیون تومان وام، کارآفرینی کرد

*بانوی کارآفرین  ۶۰۰ نیرو آموزش داده است

سکوی دوم خبر خوب امروزمان را یک بانوی ایرانی کارآفرین فتح کرده است. بانو «نجیمه حسنوند»، کارآفرین بروجردی که با ۳ میلیون تومان وام کار خود را شروع کرد. این بانوی هنرمند که با عشق و علاقه رج به رج فرش می‌بافد، از سال ۸۹ تاکنون به طور مستمر در این حوزه فعالیت داشت و ظرف این سال‌ها حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر که بخش عمده‌ای از آن‌ها هم جزو اقشار ضعیف بودند، آموزش داده است. اکنون تعدادی از آن‌ها برای خودشان کارگاه راه‌اندازی کرده‌اند. تعدادی هم به صورت دستمزدی فعالیت دارند. اما ۲۰ نفر به طور مستمر و مداوم برای خود شرکت فرش می‌بافند. 

حسنوند وقتی کار را شروع کرده بود، تحصیلاتش تا پنجم ابتدایی بود، اما پس از اینکه وارد حوزه فرش می‌شود، تحصیلاتش را هم ادامه می‌دهد و امروز مدرک فوق لیسانس دارد. تاکنون شرکت تعاونی این بانوی هنرمند دو بار به عنوانی شرکت تعاونی برتر در کشور انتخاب شده است. دستمریزاد بانوجان! 

 

متخصصان یک شرکت دانش بنیان در تبریز بعد از ۳۲ بار آزمون و خطا توانستند دست الکترونیکی تولید کنند.

*ساخت دست و انگشت هوشمند بعد از ۳۲ بار شکست!

تا به حال شده در دلتان خواستار رسیدن به چیزی باشید و آن چیز به شما انگیزه بدهد تا ادامه مسیر را طی کنید؟ اگر به خواسته‌ها و آرزوهای خودتان باور داشته باشید، می‌توانید به بهترین‌ها دست پیدا کنید و بزرگ‌ترین اتفاقات را برای خودتان و اطرافیان‌تان رقم بزنید. 

اتفاقا سومین خبرمان هم پیرو همین خواستن و توانستن است. متخصصان یک شرکت دانش بنیان در تبریز گل کاشتند و بعد از ۳۲ بار آزمون و خطا توانستند دست الکترونیکی تولید کنند که توسط سیگنال‌های مغزی کنترل می‌شود. افراد معلول و مصدوم از ناحیه مچ، آرنج و بازو می‌توانند با اراده شخصی انگشتان دست الکترونیکی را باز و بسته کنند. این پروتز نیاز به عمل جراحی ندارد و خیلی راحت با پوشیدن دست شروع به کار می‌کند. صفر و صد این محصولات داخل کشور انجام شده، نه کپی برداری شده و نه مهندسی معکوس شده است. چه چیزی از این بهتر؟!  خدا خیرتان بدهد. 

 

متخصصان یک شرکت دانش بنیان توانستند با استفاده از گیاهان طبیعی، دارویی بدون ضرر برای جلوگیری از قطع عضور بیماران دیابتی تولید کنند.

*تولید دارویی برای جلوگیری از قطع عضو 

آخرین خبر خوب امروزمان باز هم از افتخارآفرینی متخصصان یک شرکت دانش بنیان است. فناوران موفق شدند با استفاده از گیاهان طبیعی، دارویی بدون ضرر برای جلوگیری از قطع عضو بیماران دیابتی تولید کنند. این دارو تمام عفونت را از بدن بیمار تخلیه می‌کند. این دارو با استفاده از مشتقات کندو‌های زنبور تولید شده است و جی ام پی صادرات به کانادا و عراق را داراست. این محصول فناوری به مرحله تجاری سازی رسیده و در بازار داخلی توسعه پیدا کرده است. خدا قوت.

*چطور شد شما بهشتی شدید؟ 

راستی امروز روز نوجوان است، در پایان خبر خوب‌مان توصیه‌ای از استاد قرائتی آورده‌ایم تا هنگام تربیت بچه‌هایمان و بد قلقی‌ها و سختی‌ها قوت قلبمان باشد. ایشان می‌فرماید: «روز قیامت بعضی بهشتی‌ها به بعضی می‌گویند: چطور شد شما بهشتی شدید؟ می‌گویند: ما نسبت به بچه‌هایمان دلسوزی داشتیم. «إِنَّا کُنَّا قَبْلُ فِی أَهْلِنا مُشْفِقِینَ» … دلمان به حال بچه‌هایمان می‌سوخت. نگفتیم: حالا این بچه است ولش کن، حالا این نوجوان است ولش کن، حالا این جوان است ولش کن، خوب دیگر بعد از کودکی و نوجوانی و جوانی چطور می‌خواهی صافش کنی؟ 
کسی که معتاد شد به کار خرابی، دیگر نمی‌شود آقا این دختر هنوز ۹ساله نشده است. اگر تا ۹ سالگی بی‌حجاب در خیابان رفت سر ۹ سال نمی‌توانی فوری بگویی: چادر! این ۹ سال است به بی‌حجابی عادت کرده است. »

*خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول