اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| نخبه‌های این دانشگاه آمریکایی، فلسطینی‌اند!

بسته خبر خوب امروزمان یک تور دور دنیا در چند دقیقه است. قرار است امروز در دنیا بگردیم و صداها و زبان‌های مختلفی را بشنویم که همه و همه می‌گویند: فلسطین!

خبر خوب| نخبه‌های این دانشگاه آمریکایی، فلسطینی‌اند!

گروه خبر خوب: دوردنیا در چند دقیقه! بله پیشنهاد امروز بسته خبرخوب‌مان برای شما یک تور دور دنیاست و صد البته رایگان. قرار است این‌بار بر فراز آسمان جهان پرواز کنیم و همدلی آدم‌هایی را به نظاره بنشینیم که شاید زبان و ملیت و لهجه یکسانی ندارند اما درد مشترک همه‌شان غزه است و آزادی فلسطین.البته قبل از آن سری هم به مشهدالرضا می‌زنیم و روایت عاشق تازه دلباخته آقا را می‌شنویم. پس این شما و این بسته خبرخوب امروز.

ماجرای حضور بانوی بودایی در حرم امام رضا (ع)

محبت امام رضا علیه‌السلام به تار و پود دل او هم گره خورده. نام آقا که می‌آید او هم مثل ما چشم‌هایش تر می‌شود و مملکت دلش کوچک می‌شود و دلتنگ. نه اهل ایران است و همسایه امام رضا علیه السلام نه مسلمان است و معترف به حق آقا. کیلومترها دورتر و با آموزهای بسیار متفاوت‌تر بزرگ شده. بودایی است اما دلش مسلمان مشهد است. صحبت از بانویی است که عشق به امام رضا علیه‌السلام او را شیفته و شیعه کرده است. بانویی که به تازگی در محضر امام مهربانی‌ها و در ایوان طلای مشهدالرضا شهادتین‌ را خواند و زیر سایه ایشان مسلمان شد. به گفته خودش یک بانوی اندیشمند است و برای رسیدن به خدا راهی و مسیری بهتر از اهل‌بیت پیدا نکرده. او می‌گوید در مدتی که درباره اسلام تحقیق می‌کرده، همیشه بعد از هرنماز زیارت امام رضا را می‌خوانده و قلبش کیلومترها دورتر از حرم زائر بوده. مهم نیست جسمش چه‌قدر دور باشد! این شما و این اقای مهربانی‌ها از زبان کسی که تازه مبتلایش شده.

 

وقتی به امام رضا علیه‌السلام فکر می‌کنم گریه‌ام می‌گیرد؛ خیلی به امام رضا علیه‌السلام نزدیکم.

هوادار کدوم تیمی؟ فلسطین!

دل‌هایتان را از مشهدالرضا راهی کنید تا در بسته خبرخوب امروزمان یک تور دور دنیا مهمان‌تان کنیم و بیداری و ظلم ستیزی مردمش را به نظاره بنشینیم. اولین مقصد‌مان هم اسپانیا است و یکی از ورزشگاه‌های این کشور. جایی که طرفداران تیم فوتبال رئال سوسیداد نگذاشتند در هیاهوی این روزها نام فلسطین و کشتار مردم غزه فراموش شود و به جای پرچم تیم مورد علاقه‌شان پرچم فلسطین را در ورزشگاه بالا بردند. طرفداران این تیم در اقدامی جالب با لباس‌های خونی، ماسک و پرچم فلسطین برای تماشای بازی تیم‌شان حاضر شدند تا نشان دهند در لحظاتی که تمام دنیا مشغول روزمرگی و زندگی است حق زندگی از کودکان و مردم غزه گرفته می‌شود. این حرکت باعث شد دیگر حاضران در ورزشگاه نیز از فلسطین حمایت کنند و صدای مظلومان آن باشند.

 

همبستگی جالب طرفداران تیم فوتبال رئال سوسیداد اسپانیا با مردم غزه

 

نخبه‌های این دانشگاه آمریکایی فلسطینی‌اند!

ورزشگاه، دانشگاه و... فرقی نمی‌کند. هرکسی که نام و نشانی از انسانیت داشته باشد این روزها ‌هم‌درد فلسطین است و این‌بار فریاد فلسطین و محکومیت اسرائیل از دانشگاه MIT آمریکا به گوش می‌رسد. دانشگاهی که رتبه 1 جهان را برای چندمین سال متوالی به خودش اختصاص داده و تحصیل در آن برای هر دانشجویی یک آرزوی بزرگ محسوب می‌شود. حالا اما  نخبه‌های این دانشگاه دغدغه و آرزویی دیگر دارند. دغدغه‌ای که پایش به کلاس درس هم کشیده شده.
فیلمی از این دانشگاه منتشر شده که نشان می‌دهد بعد از اتمام درس،  استاد به یکی از دانشجویان اجازه می‌دهد تا بیانیه‌ای که در رابطه با نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه است را بخواند. پرچم فلسطین را بالا می‌برند تا از بهترین دانشگاه جهان یک پیام را به دنیا مخابره کنند:« FREE FREE Palestine فلسطین آزاد»
حالا که تا اینجا آمدیم بد نیست سری هم به دانشگاه هاروارد بزنیم. جایی که این روزها به لطف دانشجویانش رنگ فلسطین را به خود گرفته. دانشجویان  این دانشگاه هم به سبک و سیاق خودشان از مردم فلسطین حمایت کردند و اسامی نزدیک به هفت هزار شهید فلسطینی کشته شده توسط ارتش اسرائیل را در محوطه دانشگاه نوشتند.

 

نخبه‌های این دانشگاه آمریکایی دلشان با فلسطین است

 

قهرمان مچ‌اندازی و مدالی که مچ اسرائیل را خواباند!

بسته خبرخوب امروزمان رو به اتمام است و سفرمان هم کوتاه، پس کمربندهایتان را محکم ببندید و دلتان را کوک کنید بر موج فلسطین تا راهی مالزی شویم و بشنویم از مردمی که برای  تحریم کالاهای شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی تصاویر شهدای غزه و کشتار و جنایت اسرائیل را بر روی این کالاها نصب کرده‌اند. در استرالیا نیز صدها نفر با تجمع در بندر بوتانیِ سیدنی، از پهلوگیری یک کشتی باریِ رژیم صهیونیستی جلوگیری کردند. مقصد بعدی کاناداست و  بانوی نماینده مجلسی که با نوزادش در مجلس حضور پیدا کرد تا از درد کودکان غزه بگوید. هنوز اگر مسافر این سفر دور دنیا هستید باید بگوییم که مردم  ادلب سوریه طلاها و پس‌اندازشان را برای کمک به اهالی غزه هدیه کردند تا به اندازه ۳۵۰ هزار دلار  درکمک‌های مردمی برای اهالی غزه سهیم باشند. رسیده‌ایم به به آسمان ایران به کشوری که اولین قهرمان مچ‌اندازی بانوانش در جهان مدال خود را  به مردم قهرمان غزه اهدا کرد.

 

مرضیه مهدی‌زاده اولین قهرمان مچ‌اندازی بانوان ایران در جهان ، مدالش را به مردم قهرمان غزه اهدا کرد.

 

امتحان سختی که دکتر حسابی از شاگردانش گرفت!

 ﭼﻬﺎﺭﺷﻨﺒﻪ بود ﺩﮐﺘﺮ ﺣﺴﺎﺑﯽ ﺳﺮ ﮐﻼﺱ ﺑﻪ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻧﺶ ﮔﻔﺖ : ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ می گیرﻡ ﺑه ﺼﻮﺭﺕ ﺷﻔﺎﻫﯽ! اما چند ﻟﺤﻈﻪ بعد نظرش عوض شد: ﺍﺻﻼ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻣﯿ ﮕﯿﺮﻡ ﻭ ﺍﻭﻥ ﻫﻢ ﮐﺘﺒﯽ! صدای اعتراض همه دانشجوها بلند شد اما دکتر حسابی جواب داد:ﻫﻤﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﻫﺴﺖ. ﻫﺮﮐﺲ مشکلی داره ﺑﯿﺎید و ﺟﻠﻮی ﺩﺭ ﮐﻼﺱ ﺑﺎﯾﺴتد. ﺍﺯ ۵۰ﻧﻔﺮ ﻓﻘﻂ۳ ﻧﻔﺮ ﺭﻓﺘﻦ ﺟﻠﻮﯼ ﺩﺭ و امتحان از بقیه گرفته شد.اما دوباره دکتر حسابی چیزی گفت که صدای اعتراض همه بلند شد: از همه شما ده نمره کم می‌کنم. ادامه حرف‌هایش جالب‌تر بود: نمره آن سه نفر هم 20 رد می‌کنم. ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻫﺎ ﺑه ﺷﺪﺕ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ...ﺩﮐﺘﺮ حسابی ﮔﻔﺖ : ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪﺷﻤﺎ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺭ ﻇﻠﻢ ﺭﻓﺘﯿﺪ. ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺩﺭﺱ ﻇﻠﻢ ﺳﺘﯿﺰﯼ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ.

*خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول