اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| رستم ایران بهترین آزادکار جهان شد

با تبریک سال نو میلادی به هموطنان مسیحی و ارامنه به سراغ خبرهای خوب زمستانی برویم و از قهرمانی‌ها و سرافرازی‌های ملی‌پوشان کشور عزیزمان، موفقیت‌های عرصه پزشکی و درمان، جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های ایرانیان و همدردی دولت همسایه با مردم بی‌پناه غزه بشنویم.

خبر خوب| رستم ایران بهترین آزادکار جهان شد

گروه خبر خوب: صبح سرد یازدهمین روز از دی ماه  را با تبریکی ویژه به هموطنان عزیز مسیحی و ارامنه آغاز می کنیم. برای رسیدن سالی نو با آرزوی یک دنیا از بهترین ها. و اما این روزها در «دهه بصیرت» هستیم.  روزهایی که آغاز و پایانش دو یوم الله است. یکی  حرکت تاریخی مردم در نهم دی ماه ۱۳۸۸و دیگری قیام سرنوشت‌ساز مردم قم در نوزدهم دی ماه ۱۳۵۶ که بدون شک مهم‌ترین عامل در وقوع  این دو رویداد «بصیرت» توده مردم تحت رهبری دینی جامعه بوده است. به امید بهره مندی از بصیرت برای هدایت بشر و گمراه نشدن در طوفان های حوادث پر فتنه و پر فریب و گرد و غبار نفاق به سراغ چند خبر خوب برویم.

اعلام نخست وزیر پاکستان از همدردی با مردم غزه با ممنوعیت جشن سال نوی میلادی

*دولت پاکستان گل کاشت

از تبریک سال نو گفتیم.  از شادی و خوشحالی و از آرزوی بهترینها. اما خدا وکیلی در روزهایی که تا چشم باز می کنیم  صحنه هایی از سبوعیت و وحشیگری صهیونیست غاصب را می بینیم سخن از جشن و شادی چه زیبایی، عمق و لذتی دارد؟  آن هم در دنیایی که مردمان حق طلب یکپارچه پرچم غزه را بالا برده اند و برای حقوق مسلم مظلومان بی پناه دادخواهی می کنند. این بار دولت پاکستان گل کاشت و اعلام کرد در همبستگی با غزه، تمامی جشن های سال نو میلادی را لغو می کند. هر چه باشد انسان با مهربانی و عاطفه زنده است و با عاشقی کردن نفس می کشد. پس میان هیاهوی ناله های کودکان درد کشیده غزه، ضجه های مادرانه و اشک های بی صدای پدرانه چه آرزویی بهتر از پیروزی حق بر باطل.

پوستر پست اینستاگرام اتحادیه جهانی کشتی برای امیرحسین زارع

*رستم ایران شایسته عنوان بهترین آزادکار شد

سری هم به دنیای ورزش بزنیم و افتخارات ملی پوشان سرافرازمان. رستم ایران و پادشاه سنگین وزن در عرصه ورزش پهلوانی کشتی،  بهترین آزادکار جهان معرفی شد. اتحادیه جهانی کشتی «امیرحسین زارع»، قهرمان سال ۲۰۲۳ کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم را با کسب ۳ مدال طلای کسب شده  و ۱۳ پیروزی از مجموع مبارزات بدون حتی یک شکست، شایسته عنوان بهترین آزادکار دانست. خدا قوت به همه مردان و زنان افتخار آفرین این سرزمین.

*مردمی که برای مهربان بودن جانشان را کف دست می گیرند

ویدیویی منتشرشده است که پیش‌تر هم امثالش را دیده‌ایم. نمونه‌ای از ایثار و ازخودگذشتگی توسط کارمند آب و فاضلاب شهرستان شهریار که برای تعمیر ترکیدگی لوله آب در سرمای زمستان دل را به دریا زده و جانش را به خطر انداخته است. انسانیت، مردی و مردانگی، عشق و دلدادگی به سرزمین و مردمان و چه‌بسا به همه هم‌نوعان در سرتاسر دنیا برای ایرانی جماعت محک خورده و آزموده است و این مرد با غیرت شهریاری که خطر را به جان خریده و در سرمایی زمستانی و برای مصلحت خلق خدا صحت و سلامتی اش را به خطر انداخته است نمونه‌ای دیگر از همین مردان مرد تاریخ است. آرزوی سلامتی و تندرستی برای این‌همه غرور، غیرت، مهربانی و گذشت.

سیر صعودی پیشرفت در ایران بی وقفه است

* جراحی موفق دختر کوچولوی ۵۰ روزه 

پای دستاوردها و موفقیت های ایران که می نشینیم اعتراف به پیشرفت چشمگیر در عرصه های مختلف امری انکار ناپذیر است. پیشرفتی که چند دهه ایست روز به روز سیر صعودی راپیش گرفته و هدفی تا بی نهایت در سر دارد. از جمله این عرصه ها علم پزشکی است و حالا برای اولین بار در گیلان، انجام عمل جراحی اترزی صفراوی بر روی نوزاد ۵۰ روزه در بیمارستان فوق تخصصی ۱۷ شهریور رشت با موفقیت انجام شد. به گفته «سعید سادات منصوری»، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان ۱۷ شهریور، این عمل جراحی برای نخستین بار در استان گیلان تحت عنوان جراحی کازایی Kasai و به‌منظور برقراری رفع مشکل آترزی صفراوی نوزاد دختر ۵۰ انجام شد. این عمل جراحی سنگین پس از ۴ ساعت با موفقیت به پایان رسید. تبریک به دختر کوچولوی دوست داشتنیمان، پدر و مادر دل نگران او و همه مردم عزیز ایران.

در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که خداوند به حضرت موسی فرمود:« بهترین وسیله تقرب به من ورع و ترک گناه است.»

*در دنیاچنین کنید... 

به بهلول گفتند تقوا را توصیف کن گفت: «اگر در زمینی که پُر از خار و خاشاک بود مجبور به گذر شوید چه می کنید؟» گفتند:«پیوسته مواظب‌ هستیم و با احتیاط راه می رویم تا خود را حفظ کنیم...»بهـلول گفت:«در دنیا نیز چنین کنید. تقوا همین است، از گناهان کوچک و بزرگ پرهیز کنید و هیچ گناهی را کوچک مشمارید. کوهها با آن عظمت و بزرگی از سنگ های کوچک درست شده اند.»

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول