اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| دستگاهی صد درصد ایرانی برای بیماران ضایعه نخاعی

هنوز دل‌ها از غصه مردم غزه آرام نگرفته بود که ماجرای کرمان و نفاقی دیگر بر آتش قلب‌ها دمید. ولی به یاد شهیدانمان باز هم پای اقتدار ایران اسلامی می‌ایستیم و با گفتن از خبرهای خوب در عرصه فناوری، خدمات دولت و ارادت اهل فرهنگ به ساحت سردار دلها و زائران شهیدش دشمنان این آب و خاک را مثل همیشه ناامید می‌کنیم.

خبر خوب|  دستگاهی صد درصد ایرانی برای بیماران ضایعه نخاعی

گروه خبر خوب: این که دست‌هایت را در میان داغ های روی‌هم تلنبار شده فرو ببری و از زیر آوارهای کینه‌ها، دشمنی‌ها، اشک‌ها و غصه‌ها به‌دنبال خبرهای خوب برای شکفتن گل امید در زندگی باشی عجیب نیست. سر به عقب برگردان! تاریخ این سرزمین کم از این روزها به خود ندیده است. روزهایی که در بحبوحه انقلاب، دفاع مقدس و جریان نفاق دشمن به رسم مرامش تا توانسته دشمنی کرده و مردم هم به رسم ایمان و بصیرت ایستادگی و مقاومت. ۱۸ دی ماه است و یکی دو روز پایانی از دهه‌ای به‌نام «بصیرت و میثاق با ولایت». رهبر معظم انقلاب بصیرت را مانند نورافکن و قطب‌نمایی معرفی می‌کنند و می فرمایند:« شناخت زمان، شناخت نیاز، شناخت اولویّت، شناخت دشمن، شناخت دوست، شناخت وسیله‌اى که در مقابل دشمن باید به کار برد؛ این شناخت‌ها؛ بصیرت است.»

طرح نهضت ملی مسکن، مژده ای برای خانواده های بدون مسکن

*افتتاح ۷۱۸۳ واحد مسکونی در زنجان

 در ابتدا سری به مردان دولت بزنیم و از اخبار نهادی بشنویم که با هدف خدمت‌گزاری پا به میدان گذاشته و سعی می‌کند با موانع پیش رو و سختی‌های دور و اطراف پای عهد و پیمانش بایستد. طرح نهضت ملی مسکن 1402 طرحی است که ازسوی وزارت راه و شهرسازی برای کمک به خانواده‌های فاقد مسکن ارائه‌شده است و حالا با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان علاوه بر واگذاری زمین به 700 متقاضی مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افتتاح 7183 واحد مسکونی و عملیات آماده سازی زمین برای ساخت 10000 مسکن روستایی و شهری برای واگذاری به متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن صورت گرفت.

اولین و تنها دستگاه تولید شده در خاورمیانه، صفر تا صد طراحی و تولید مهندسان ایرانی

*علم و دانش برای مهربانی

آدمیزاد به‌طور معمول به رسم انسانیت و نوع‌دوستی به‌دنبال کمک به هم‌نوع بوده و هست. کمیتش هم مهم نیست، اصل خدمت است و نشاندن لبخند بر لب‌های افرادی که سختی روزگار دل‌هایشان را شکسته و از تلخی آن کامشان به تلخی نشسته است و کسانی که در حسرت سلامتی و صحت با رنج بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند از این دسته‌اند. دست مریزاد به کسانی که برای مهربانی کردن راه علم و دانش را برگزیدند.
ربات اسکلت بیرونی هوشمند، اولین و تنها دستگاه تولیدشده در خاورمیانه که صفر تا صد آن را مهندسان و متخصصان داخلی، طراحی و تولید کرده‌اند ساخته دست محققان یک شرکت‌ دانش‌بنیان است که در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی، تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت به نمایش در آمد.
«محمدحسن علیزاده»، کارشناس فنی شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات توان‌بخشی می گوید: این دستگاه که در قالب یک صندلی هوشمند طراحی شده به همراه یک «واکر رباتیک» و مجهز به  یک ریموت کنترل از راه دور، برای بیماران دچار ضایعه نخاعی، فلج کامل و به‌طور کلی افرادی که توان حرکتی خود را در اثر اختلال «سیستم عصبی»، از دست داده‌اند، کارآمد است. این اسکلت به بدن بیمار وصل می‌شود و با وارد کردن دستور از طریق ریموت، ربات واکر شروع به‌کار می‌کند و فرد را به حرکت درمی‌آورد. وی قابلیت تنظیم و احتساب سرعت گام، طول گام و ارتفاع گام‌ها را ازجمله کاربردهای تخصصی این محصول دانش‌بنیان معرفی کرد.

بومی سازی یک سامانه پزشکی

*ساخت سامانه شبیه ساز جراحی لاپاراسکوپی

بازهم بشنوید خبری خوب از عرصه تولید ملی و کالای ایرانی! صحبت از همت است و غیرت. این‌که در این سرزمین قهرمان و قهرمان پرور که به تاوان بله قربان نگفتن‌هایش عمری است خار چشم و استخوان گلوی دشمنان شده‌است، غیرتمندانی کمر همت بسته اند تا نام ایران همچون همیشه تاریخ بلند آوازه باشد و بر تارک جهان بدرخشد. فناوران در یک شرکت دانش بنیان سامانه شبیه ساز جراحی لاپاراسکوپی را بومی سازی کردند که علاوه بر قابلیت ارائه تصویر ۳ بعدی از آناتومی بدن انسان، بروز عوارض را در صورت اشتباه جراح نشان می دهد. «گلشید رسایی» مسئول امور بین الملل و آموزش شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا، نمایش بروز عوارض در صورت اشتباهات جراح در استفاده از فشار نامناسب ابزار، کاربری آسان‌تر نسبت به وسایل قبلی، امکان استفاده وارزیابی در سه مرحله مبتدی، متوسط و پیشرفته، امکان ارائه نحوه جراحی و توضیح آن برای کاربر و امکان به روز رسانی در بخش نرم افزار را از دیگر قابلیت‌های این سامانه برشمرد»

*عرض ارادت یک هنرمند

این روزها که گرد غم و اندوه بر قامت ایران اسلامی نشسته است هر صنف و گروهی با قلم یا قدم وارد میدان مردانگی می شود تا عرض ارادتش را به سردار دل‌ها و زائران شهیدش نشان دهد. «مجید انتظامی» هم نشان داد لطافت هنر آن‌قدر بر جانش نشسته که یقین دارد هر چه داریم از اشک مادران، پدران و فرزندان بی‌گناه و دل‌سوخته این آب‌وخاک است. برای همین اجرای برنامه اش را به شهدای حادثه تروریستی کرمان تقدیم کرد. این برنامه اولین شب از اجرای دوباره ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استاد مجید انتظامی بود که در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

عشق ورزی به اهل خانه، ضامن سلامتی جامعه

* درسی از مکتب اهل دل

مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی، عارف و استاد اخلاق:« وقتی می‌خواهی از منزل خارج شوی، اهل خانه را خشنود کن و بیرون بیا. وقتی هم خواستی وارد خانه شوی، بیرون در استغفار کن صلوات بفرست هر ناراحتی داری بیرون بگذار و با روی خوش داخل شو.»

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول