اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| کارگران صاحبخانه می‌شوند

گل خبر خوب امروزمان، نزولات آسمانی و حال و هوای متفاوت این چند روز است؛ اما بعد از آن می‌رویم سراغ خبرهای خوشی از دولت همچون خانه‌دار شدن کارگرها و انتقال آب گوارا به خوزستان و نهایتاً درسی از یک ارادت خاص به حضرت مهدی (عج) و فلامینگوهایی که بر فراز خلیج گرگان به پرواز درآمده‌اند.

خبر خوب| کارگران صاحبخانه می‌شوند

گروه خبر خوب: در گیر و دار حرف و حدیث‌هایی مثل ابر دزدی و خشکسالی، با تمام وجود به رحمت خداوند ایمان داریم و می‌دانیم که اگر او بخواهد، تمام معادلات اقلیمی و حتی توطئه‌های احتمالی دشمنان را زیر و رو می‌کند و تمنای بندگانش را بدون پاسخ نمی‌گذارد. این را بیشتر برای آن‌هایی می‌گوییم که به خاطر عدم بارش‌های زمستانی از رحمت خداوند ناامید شده بودند و زمستان را تمام شده می‌دانستند اما خداوند درست سربزنگاه و در آستانه ماه رجب، نزولات آسمانی را پیشکش کرد تا به همه ما ثابت کند که او قادر مطلق است. حالا نیز به برکت آغاز ماه رحمت الهی و ولادت فرخنده امام محمدباقر (ع)، امید می‌بندیم به روزهای پیش رو و نزولات بیشتر آسمانی. 


طرح مسکن کارگری در ۳ استان آغاز شد

*کارگرها صاحب خانه می‌شوند
خبرهای خوب پیرامون بهبود معیشت کارگران به عنوان یکی از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه همیشه خوشایند است؛ حال اگر پای خانه و مسکن درمیان باشد که دیگر نور علی نور است، چون می‌تواند به بزرگترین دغدغه کارگران مستاجر پایان دهد. پس بی‌مقدمه می‌رویم سر اصل مطلب تا برایتان بگوییم دولت درخصوص ساخت مسکن برای حدود یک میلیون کارمند و کارگر صنایع کشور برنامه‌ریزی کرده است. براساس این برنامه، تا به امروز اراضی ۱۱۶ هزار واحد مسکونی تامین شده و تا پایان سال به ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد که استان‌های یزد، گلستان و خراسان رضوی درحال حاضر آغازکننده این طرح ارزشمند هستند. به گفته محمد بلوردی عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، «تمامی این اراضی ۹۹ساله و رایگان و دارای تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی هستند که در صورت صنعتی‌سازی میزان این تسهیلات به ۸۵۰ میلیون تومان می‌رسد.» 


۶۰ درصد خوزستانی ها دیگر دغدغه آب باکیفیت ندارند

*آبرسانی ۶۰ درصدی به خوزستان در طرح غدیر
آب که نباشد انگار زندگی هم جریان ندارد. سال هاست تامین آب سالم به عنوان مهمترین درخواست مردم خوزستان مطرح می‌شود و گرچه همواره تلاش‌هایی برای پاسخ به این نیاز صورت گرفته اما هیچ وقت نتوانسته رضایت کامل مردم نجیب این استان را به تامین کند که در همین راستا و به منظور تامین آب باکیفیت برای خوزستانی ها، وزارت نیرو دست به کار شده و از حدود ۱۰ ماه قبل، طرح آبرسانی غدیر از سد دز را به عنوان طرحی ضربتی و جهادی آغاز کرده است. 
خوشبختانه عملیات طرح غدیر به حدی ضربتی پیش رفته که امروز در کمتر یکسال، شاهد آبرسانی به ۶۰ درصد از استان خوزستان و بهره مندی مردم از آب گوارا با کمترین هزینه ممکن هستیم. البته محرابیان وزیر نیرو گفته ;i تمام تلاش دولت و وزارت نیرو، تامین آب مناسب برای سراسر نقاط خوزستان است که افزون بر طرح غدیر، با اجرای چند طرح دیگر به تمام استان آبرسانی انجام خواهد شد.


این هم از ارادت به حضرت ولی عصر(عج)

*ارادت به امام زمان (عج) از پشت ویترین
ویژگی یک منتظر واقعی هرچه باشد، قطعا باور وجود مبارک صاحب الزمان (عج) و رفت و آمد ایشان در میان مردم، در راس همه آن‌ها قرار می‌گیرد. باوری که اگر در وجود همه ما تجلی داشته باشد، تمام اعمال و رفتارمان متاثر از حضرت ولی عصر (عج) خواهد بود و دنیای بسیار بهتری خواهیم داشت. 
عکسی دریافت کرده‌ایم از یک مغازه کفش فروشی که پشت شیشه‌اش یک نوشته خاص و پرمعنا خودنمایی می‌کند و نشان از همان باوری دارد که برایتان گفتیم. «مولای من اگر نشناختم سلام علیکم مهدی جان». شاید این مدل از عرض ارادت را تا به حال ندیده باشیم اما قطعا همین یک جمله، تلنگری برای همه رهگذران است تا از وجود صاحب الزمان (عج) غافل نشوند و به خودشان یادآور شوند که ولی عصرمان ناظر بر اعمال ماست. 

*فلامینگوها به خلیج برگشتند
چه منظره‌ای زیباتر از پرواز فلامینگوها بر فراز خلیج گرگان و چه حسی بهتر از احیای خلیجی که می‌رفت تا دیگر خلیج نباشد؟ خبرخوب امروزمان را با بارش‌های امیدبخش زمستانی آغاز کردیم و حالا می‌خواهیم حسن ختام این بسته خبری را به یک اتفاق خوب محیط زیستی در شمال کشور اختصاص دهیم؛ به مهمانان زیبایی به نام فلامینگوها که بعد از مدت‌ها و درحالی که مردم منطقه امیدچندانی به دیدن دوباره آن‌ها نداشتند، با احیای خلیج گرگان باردیگر به این منطقه بازگشتند. 
خلیج گرگان طی چندسال گذشته به دلیل خشکی به قتلگاه این پرندگان تبدیل شده بود اما با دستور رئیس جمهور و اقدامات اساسی صورت گرفته طی چندماه گذشته، بار دیگر پرآب شد و حال وهوای متفاوتی به منطقه بخشید. با دیدن این منظره، حسابی دلمان غنج رفت و حالا دیگر امیدواریم به پرآبی تمام تالاب‌ها و دریاچه‌های کشورمان که روزی مقصد گردشگری و مامن جانوران بودند و امروز درانتظار تمهیداتی جدی به سر می‌برند! 
 

*کودکان نازپروده بار نیاورید
از آن جایی که فرزندان، امانت‌های خداوند نزد پدر و مادر هستند، والدین مسئولیت سنگینی در قبال آن‌ها و شیوه تربیتی‌شان دارند. به واقع هرگونه افراط و تفریط در امور تربیتی فرزندان می‌تواند آسیب‌هایی را متوجه فرزندان و آینده آن‌ها کند که به همین سبب همواره باید حدتعادل را رعایت کرد. چه بساکه امام محمدباقر (ع) در این راستا الگوی شایسته‌ای برای والدین هستند. ایشان همواره فرزندانشان را با جملاتی نیکو و محبت‌آمیز خطاب می‌کردند و آن‌ها را درآغوش می‌گرفتند، اما در محبتشان تعادل داشتند و فرزندان را صورت فردی و جمعی مورد نصیحت قرار می‌دادند تا مبادا کودکانی نازپروده تربیت کنند. امام باقر (ع) در این باره فرموده اند: «بدترین پدران کسانی هستند که در نیکی و محبت به فرزندان خود زیاده روی می‌کنند.» (بحارالانوار. ج۴۷. المطبعه العلمیعه. ج ۲)

*خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول