اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| 80 میلیون وطن‌پرست تا پای جان برای ایران!

سپاسگزار کسانی هستیم که حس‌های خوشایند و خبرهای خوب به ما می‌دهند. این ریشه در سبک زندگی و نگاه آیینی ما دارد. با امید به اینکه خداوند در این راه یاری‌مان کند و با تسلیت شهادت امام هادی علیه‌السلام، خبرهای خوب امروز را با هم مرور می‌کنیم.

خبر خوب| 80 میلیون وطن‌پرست تا پای جان برای ایران!

گروه خبر خوب: سپاسگزار کسانی هستیم که حس‌های خوشایند و خبرهای خوب به ما می‌دهند. نه اینکه فقط در گروه خبر خوب این‌گونه باشیم. این در سبک زندگی و نوع نگاه آیینی ماست. چنان‌که امام علی النقی علیه‌السلام می‌فرمایند: «بهتر از نیکی، نیکوکاری است، و زیباتر از زیبایی، گویندهٔ آن است، و برتر از علم، حامل آن است...» (بحارالانوار، ج75، ص370). این از اهمیت رسالت بیان خبرهای خوب و کارهای زیبا و انتشار آگاهی حکایت دارد. با امید به اینکه خداوند در این راه یاری‌مان کند و با تسلیت شهادت امام هادی علیه‌السلام، خبرهای خوب امروز را با هم مرور می‌کنیم.

 


بچه‌های نیازمند را خوشحال کنیم برای شادی قلب امام زمان (عج)

*کفش و لباس گرم برای نیازمندان از طرف امام زمان (عج)

خداوند کارهایش را با واسطه‌هایش انجام می‌دهد. این واسطه‌ها می‌شوند دست خدا برای رساندن خیر و کمک به بندگان او. خوش به حال آنهایی که نه‌تنها دست یاری خدا می‌شوند برای مردم، بلکه نیت‌شان را هم طوری خالص می‌کنند که کارشان می‌شود سراسر خیر و نور و نیکی. کسانی که به پویش مردمی «مهر مهدوی» می‌پیوندند، این‌گونه‌اند.

در این پویش هر کار خیر کوچک یا بزرگی هدیه می‌شود به امام زمان (عج) و با نام و نیت و یاد ایشان به انجام می‌رسد. مثلاً این هموطن خوش‌قلب را ببینید که به پویش «مهر مهدوی» پیوسته و نوشته: «به نیت خشنودی امام زمان (عج) برای بچه‌های منطقهٔ ایرانشهر سیستان و بلوچستان تعدادی کفش و لباس گرم تهیه و ارسال کردیم تا با این کار بچه‌ها را خوشحال کنیم».

این پویش، یک تیر و چند نشان است. اول از همه یک کار خوب انجام می‌دهیم و حال خودمان خوب می‌شود. با آن کار خیر، گره‌ای از کار دیگران باز می‌کنیم که «عبادت به جز خدمت خلق نیست». یاد امام زمان (عج) را هم زنده می‌کنیم که توفیق بزرگی می‌خواهد. تا باشد از این کارهای خیر و نیت‌های زیبا...

 


همه با هم، حامی تیم ملی!

*80 میلیون وطن‌پرست تا پای جان برای ایران!

چند صباحی از آن روزهایی که عده‌ای می‌گفتند «این تیم ملی ما نیست!» و آرزوی شکستش را داشتند می‌گذرد. حالا که غبار فتنه از حقایق و خواسته‌های قلبی شسته شده، شور وطن‌پرستی دوباره رخ‌نمایی می‌کند. تابلوهای نصب‌شده در سطح شهر را دیده‌اید؟ نقش پیراهن تیم ملی مزین به پرچم زیبای کشورمان، با عبارت «تا پای جان، برای ایران» و هر کدام با امضای یکی از ملی‌پوشان فوتبال، چهرهٔ شهرها را بار دیگر فوتبالی کرده است. آن هم با دستانی که دخیل بسته‌اند به لباس تیم ملی که به واسطهٔ نقش پرچم ایران، قداست پیدا کرده است.

این تابلوها به مناسب آغاز بازی‌های جام ملت‌های آسیا بر در و دیوار شهرها نصب شده و بازیکنان تیم ملی در روزهای گذشته تصویر آنها را در صفحات مجازی خود منتشر کرده‌اند. همان طور که مهدی طارمی، بازیکن پرافتخار تیم ملی در یکی از مصاحبه‌هایش، صحبت دربارهٔ آیندهٔ ورزشی خود را به وقت دیگری موکول کرد و گفت: «بحث ملی اولویت همهٔ مردم ماست و بهتر است به آن بپردازیم.»، جان کلام این است: 80 میلیون وطن‌پرست، همه فقط یک چیز می‌خواهند! «تا پای جان برای ایران، این بار می‌رویم برای قهرمانی!» به امید و یاری خدا...

 


خانوادهٔ نیکوکار با هزینهٔ مراسم ختم عزیزشان 2 زندانی آزاد کردند

*آزادی 2 زندانی با هزینهٔ مراسم ختم عزیز درگذشته

ولیمه و خرج دادن برای مراسم عزا و عروسی، سنتی است که از قدیم در مرام و عرف ایرانی‌ها بوده است. اصلاً ما ایرانی‌ها معروفیم به سفره‌داری و میهمان‌داری. اما گاهی می‌توان به جای این کار، اقدام خداپسندانه‌تری کرد که برکات بعدی را به دنبال داشته باشد. مثلاً یک خیرات ساده و محدود به نیازمندان اما در کنار آن تهیهٔ جهیزیهٔ عروس‌های نیازمند یا پرداخت هزینه‌های درمان بیماران.  

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعهٔ روز 22 دی 1402 یک اقدام نیکو را به اطلاع مردم رساند که یکی از خانواده‌های گنابادی به جای برگزاری مراسم ختم عزیز درگذشته‌شان انجام داده‌اند. این خانوادهٔ نیکوکار هزینهٔ مراسم ختم مرحوم حاج آقای «پریشان بیلندی» را به مبلغ 70 میلیون تومان برای آزادی دو زندانی غیرعمد اختصاص داده‌اند.

این امام جمعه با اشاره به اینکه در آستانهٔ آغاز اعزام به حج عمره و تمتع هستیم، پیشنهاد کرده که اگر مردم هزینهٔ میهمانی ولیمه‌شان را صرف چنین امور خیری کنند و از این طریق به مردم و جامعه خدمت کنند، بسیار پسندیده و کارگشا خواهد بود.

خداوند مرحوم آقای بیلندی را بیامرزد و ایشان را همنشین خوبان قرار دهد.

 


پاکبانیِ کاسب بادرودی برای همدلی و کمک به پاکبانِ بیمار

*کمک کاسب خوش‌مرام بادرودی به پاکبان مصدوم

کاسب شریک خداست. کاسب بامرام و مردم‌دار، محبوب مردم محله هم هست. بیایید با آقای «محمدرضا صفری» آشنایتان کنیم. او یکی از کاسبان  خیابان طالقانی بادرود است که امروز وقتی متوجه بیماری و پادرد پاکبان محله‌شان شد، بی‌معطلی جارو را از دست او گرفت و برگ‌های درختان را جمع کرد. این کاسب را هم خدا دوست دارد، هم مردم. آقای صفری! از داشتن هم‌وطنی به نوع‌دوستی و نیکوکاری شما به خود می‌بالیم و برایتان آرزوی رقم خوردن زیبایی‌هایی صدچندان داریم. از کاسب همسایه‌تان هم سپاسگزاریم که این روایت و تصویر زیبا را ثبت کرده و برایمان فرستاده. چشم‌تان همیشه به دیدن زیبایی‌ها و خوبی‌ها روشن! خیر و برکت روزافزون جاری شود در زندگی‌تان.

*از شناسنامهٔ تشیع غافل نشویم

یکی از یادگاری‌های وزین و ارزشمند امام هادی علیه‌السلام زیارت جامعهٔ کبیره است که شناسنامهٔ تشیع محسوب می‌شود. این زیارت را که خود سلسله‌ای از دروس امام‌شناسی را در بر دارد، شیخ صدوق از موسی ابن عبدالله نخعی و او نیز از امام هادی علیه‌السلام نقل کرده است.

 در این زیارت بعد از اینکه با عبارت‌های طولانی، اوصاف اهل‌بیت و شیعیان آنها، و جایگاه اهل‌بیت و شیعیان در قیامت را می‌خوانیم، دو عبارت مهم می‌آید. حجت‌الاسلام حامد کاشانی این دو عبارت مهم را این طور توصیف می‌کند: «اول می‌گوییم اگر از اهل‌بیت بهتر و نزدیک‌تر به تو کسی را سراغ داشتم، نزد آنها می‌رفتم. هیچ کس به تو نزدیک‌تر از این خاندان نیست. دوم می‌گوییم من که به در خانهٔ کریم‌های به آن بزرگواری آمده‌ام، این همه حرف زده‌ام تا چیزی بگیرم: بین من و خدا اتفاقاتی افتاده که جز با رضای شما، خدا راضی نمی‌شود. بعد از همهٔ این حرف‌ها یک حاجت می‌خواهیم و می‌گوییم خدایا! من را از کسانی قرار بده که اهل‌بیت را می‌شناسند، عارف به حق آنها هستند و مورد شفاعت‌شان قرار می‌گیرند.».

بیایید مطالعه و تأمل در زیارت جامعهٔ کبیره را برای شناخت اهل‌بیت و آشنایی با ویژگی‌های شیعیان ایشان در برنامهٔ روزانه‌مان قرار دهیم و از برکات بی‌نظیر آن بهره‌مند شویم.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول