اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| شب عاشقی رسید

گاهی مواقع دلمان غنج می‌رود که حسابی با خدا درد و دل کنیم، حال چه خبری بهتر از اینکه، اولین شب جمعه ماه رجب رسیده، همان شبی که عاشقان خدا دست نیاز به سوی او دراز می‌کنند و بسته‌های مهربانه‌های الهی به سوی آن‌ها روانه می‌شود.

خبر خوب| شب عاشقی رسید

گروه خبر خوب: امروز ۲۸ دی ماه، چه فرخنده روزی و چه پر میمنت شبی است، اولین شب جمعه ماه رجب را  در حالی پیش‌رو داریم که امید به بخشش‌های فراوان الهی در آن بسیار است. فرشتگانی که در چنین شبی به کعبه می‌آیند و درخواست بخشش بندگانی را دارند که در این ماه روزه می‌گیرند. ما نیز در چنین ساعاتی همراه با شما بهترین‌ها را برای همه آرزومندیم که در صدر همه دعایمان فرج مولا و مقتدایمان صاحب عصر و زمان را از درگاه الوهیتش مسألت داریم،

با این حس و حال معنوی مهدویتان به سراغ بسته خبری امروز می‌رویم که حسابی کیف شما را در پنج‌شنبه آخر دی‌ماه سر کوک می کند. با ما همراه باشید:

وقتی در باشگاه کشاورزی می‌توانی سبزیت را بکاری!

در دوران نه چندان دور، حیاطی بود، باغچه‌ای بود یا باغی و هر وقت دلتان می‌خواست سبزی و صیفی حاصل دسترنج خودتان را می‌چیدید و سر سفره می‌آوردید، امان از زندگی شهری و آپارتمان‌نشینی‌اش که این نعمت را از ما گرفت. 


مزه کاشت سبزی دلخواه آن هم در وسط شهر!

اما خبر خوب اینجا است که شهرداری مشهد مقدس اقدام به افتتاح برکت (باشگاه کشاورزی) کرده است که شهروندان می‌توانند با عضویت در باشگاه کشاورزی شهری و بر اساس فرایند تعریف‌شده با نظارت و مدیریت دانشگاه فردوسی در این قطعات به کشت محصولات متنوع سبزی و صیفی مورد علاقه‌شان بپردازند. برای همین ۲۰۰ قطعه ۲۵ مترمربعی برای شهروندان برای کشت در نظرگرفته شده است.

مدرسه‌ای که به همت معلم فلاورجانی تجهیز شد

وقتی معلم می‌شوی، تمام هم و غمت این می‌شود که بهترین آموزش‌ها را به دانش‌آموزانت ارائه دهی، به خصوص  وسط کمبود امکانات آموزشی! بشنوید از ابوالفضل محمدی با سه سال سابقه تدریس در مدارس غیرانتفاعی که امسال به عنوان آموزگار پایه ششم مدرسه سید سعید فاطمی شهر اشترجان (از توابع بخش مرکزی شهرستان فلاورجان) استخدام شده است، او عزمش را جمع کرده تا با کمک خیران وسایل کمک آموزشی را تهیه کند. بالاخره تلاش‌های او جواب داد و یک خیر با خرید ۲ عدد دی تاشو با کلیه امکانات و تجهیزات زمینه استفاده این آموزگار را برای بهره‌گیری از کلیپ و پاورپوینت برای آموزش بهتر را فراهم کرد.


خاطره خوش دانش‌آموزان این معلم از دست به خیر بودن

۹۶۶ نفر از مددجویان زندانی استان قزوین صاحب شغل شدند

وقتی پای برخی افراد به زندان باز می‌شود، انگار به آخر خط رسیده‌اند، اما برای بعضی افراد می‌تواند سرآغاز شروعی دوباره باشد. چرا که در همان دوران حبس، شغلی را یاد می‌گیرند که به درد دوران آزادیشان می‌خورد.

بله! منظورمان کارگاه‌های تولیدی در زندان است که نقش مهمی در مهارت‌آموزی مددجویان دارد و می‌تواند با تغییر سبک زندگیشان شرایطی را فراهم کند تا بعد از پایان دوران حبس، فعالیت اقتصادی داشته باشند. این مهم هم در استان قزوین پیگیری شده و مجموعه زندان‌های استان بستر‌های اشتغال ۹۶۶ نفر زندانی را طی ۹ ماهه سال جاری را فراهم کرده است.


مهم این است که اراده کنند

هنوز خاطرخواه نشده‌ای!

آقای پدر و مادر خانمی وقتی پول حلال در زندگیتان می‌آورید و شش دانگ حواستان هست که خدایی نکرده لقمه حرامی وارد زندگیتان نشود، آن وقت است که فرزندتتان عاشق شهادت می‌شود، استاد اخلاق مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی درباره اثر لقمه حلال یک ماجرای واقعی از خانواده یکی از فرماندهان سپاه تعریف می‌کند که اصغر وصالی چند سال فرمانده بود، آخر هم شهید شد. برادرش هم پاسدار بود و سرپل ذهاب شهید شد. مادرش قبل از شهادت بچه‌هایش، خواب دیده بود امام آمده به خانه‌شان‌‌‌‌ و مادرش یک ظرف میوه برای ایشان برده. امام دوتا سیب درشتش را برداشت و گرفت زیر عبا. گفت این برای من، و خداحافظی کرد و رفت.

همان که شما می‌‌‌‌گویید «سیبِ سرسَبد». وقتی پسرش شهید شد متوجه تعبیر خوابش شد. نسبت به دومی می‌‌‌‌گفت نرو. پسر تا چند روز به‌‌‌‌ خاطر رعایت پدر و مادرش ماند. بعد مادر خواب دیده بود که مزاحم بچه‌‌‌‌ات نشو! به پسرش گفته بود پسرم می‌‌‌‌خواهی بروی مزاحمت نمی‌‌‌‌شوم. او رفت و عاشورا شهید شد.

وقتی پسرش شهید شد، برای سر سلامتی پدر به منزلشان رفتم. پدر اینها یک مرد ۸۰ ساله و گاریچی بود. میوه می‌‌‌‌فروخت. چرخ داشت. به من گفت: «بچه من باید شهید می‌‌‌‌شد. من ۸۰ سال عمر دارم و در خرید و فروشم ذره‌ای تقلب نکردم، ذره‌‌‌‌ای حرام و حلال را قاطی نکردم. همیشه به رزق حلال قانع بودم». او شب‌‌‌‌ها کم می‌خوابید. پسرش اصغر به او گفته بود: بابا کمی بخواب. پدر به او گفته بود: «پسر! تو هنوز خاطرخواه نشدی! وقتی خاطرخواه شدی، خوابت نمی‌‌‌‌برد». منظورش خودش بود که خاطرخواه خدا شده و شب‌‌‌‌ها خوابش نمی‌‌‌‌برد.

خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول