اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبرخوب| این نیسان آبی دل خوش بار می‌زند!

قهرمان‌های امروزمان مادری است با انگشتری پر برکت، نوجوانی است که به دل آتش زد تا جان‌های عزیزی را نجات دهد. صحبت از یک نیسان است که دل خوش بار زده و گل به موقع کاپیتان پرسپولیس که زندگی بخش شد.

خبرخوب| این نیسان آبی دل خوش بار می‌زند!

گروه خبرخوب: شاید گاهی کفش و لباس‌شان کهنه شود اما همیشه به فکر لباس نو خریدن برای بچه‌هایشان هستند. آرزوهای زیادی دارند ولی همیشه کفش آهنی به پا کرده‌اند برای برآورده کردن آرزوی فرزندان‌شان. غم و غصه و سختی روزگار زود به زود سر می‌زنند به آنها اما مثل کوه می‌ایستند که خم به ابروی عزیزان‌شان نیاید. صحبت از پدرهاست همان‌هایی که همیشه قهرمان‌های خبرخوب زندگی‌ما هستند! بسته امروزمان هدیه به پدرها و مهربانی بی‌حد و مرزشان!

*انگشتر با برکت مادربزرگ یزدی!

نه اسمش را می‌دانیم نه تصویری از چهره‌اش داریم، خودش این‌طور خواسته که ناشناس بماند. اما از دست‌های به چین نشسته‌‍‌است، انگشتر فیروزه و تسبیح دور دستش و آن روسری گلدارش می‌توان مادربزرگی را تصور کرد  با صورتی مهربان و چهره‌ای که همیشه به رویت می‌خندد. از آن مادربزرگ‌هایی که دل بزرگ‌و محبت‌های بدون توقعش دنیا را برای زندگی قشنگ‌تر می‌کند. اولین سکوی خبرخوب امروزمان روایت همین مادربزرگ یزدی است. بانویی که به عشق میلاد امیرالمومنین علی علیه‌السلام انگشترش را فروخت تا هزینه فروش انگشترش را صرف آزادی یک زندانی غیر عمد کند.  روز گذشته او به همراه فرزند خود با حضور در دفتر ستاد دیه استان، 15 میلیون تومان  اهدا کرده است تا دوباره یک خانواده دور هم جمع شود و گره از مشکل نیازمندی باز کند. بانویی که هم محبت امام علی علیه السلام را در دل دارد و هم ایشان را الگوی زندگی‌اش قرار داده است. مثل همان انگشتری که امام‌مان در رکوع به نیازمندی بخشید!


از صاحب این دل بزرگ فقط همین عکس را داریم.

نوجوانی که به دل آتش زد!

«شهید علی لندی» را یادتان می‌آید همان نوجوان شجاع و فداکاری که برای نجات زنان همسایه از شعله‌های آتش به دل حریق زد. نتوانست بایستد و نگاه کند تا نیروهای آتش‌نشانی برسند. نتواست از کنار ماجرا به راحتی بگذرد و مراقب جان خودش باشد. همان نوجوانی که مرد بود و جان دو زن سالمند همسایه را نجات داد  اما خود سوخت و پر کشید و شهید شد! حالا باز خوزستان روز گذشته فداکاری نوجوان دهه هشتادی دیگری را به چشم دید. «امیر محمد انصاری»، نوجوان ۱۶ ساله که سن کم او مانع از نشان دادن غیرت و اصالتش نشد و پس از اینکه دید مادر و خواهرانش در خانه گرفتار آتش شده‌اند، در میان شعله‌های آتش رفت تا جان مادر و خواهرانش را نجات دهد، اما متاسفانه او هم گرفتار آتش شد و جانش را از دست داد. سکوی دوم خبرخوب‌مان را به نام امیرمحمد زده‌ایم و تمام قد به احترام او می‌ایستیم، به احترام نوجوانی که برای بچه‌های این سرزمین مثل علی لندی مثال شجاعت شد و نامش تا همیشه در خاطرمان خواهد ماند،بزرگ مرد کوچک!


تصویری از «امیر محمد انصاری»، نوجوان ۱۶ ساله

این نیسان آبی دل‌خوش بار می‌زند!

این سکوی خبرخوب‌مان حکایت نیسان آبی است و باری که این بار فرق دارد. بارشان دل‌خوش است که برسانند به دست زوج‌های جوان و شیرینی شروع زندگی‌شان را بدون کم و کاست به کام‌شان بنشانند. زوج‌هایی که شاید برای زیر یک سقف رفتن فقط منتظر جور شدن جهیزیه‌شان بودند. اما به برکت میلاد امیرالمومنین  ۱۸۷ زوج  نیازمند خوزستانی وسایل اساسی برای زندگی‌مشترک شان را از بسیج سازندگی ولی‌عصر (عج) هدیه خواهند گرفت. یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، لباسشویی و ۱۰  قلم از وسایل موردنیاز جهیزیه‌ای است که نیسان‌های آبی قرار است به دست زوجین برسانند و در شیرینی عروسی‌شان شریک باشند. البته ضیافت این خبرخوش را تکمیل کنیم و خدمت‌تان بگوییم همه این کالاها برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ایرانی خریداری شده است. 


جهیزیه 187 زوج خوزستانی که قرار است شروع زندگی را برایشان اسان تر کند.

کاپیتان پرسپولیس جان یک انسان را نجات داد

این بسته خبرخوب امروزمان گویا قرار است فقط راوی آدم‌هایی باشد که نجات بخش جان و زندگی دیگران هستند. آدم‌هایی که سر بزنگاه‌ها سر می‌رسند و دستت را می‌گیرند تا فرصت دوباره زندگی ‌کردن را تجربه کنی. از آن مادر یزدی که انگشترش و دارایی‌اش را می‌فروشد تا نوجوانی مثل امیرمحمد و حالا هم ناجی این‌بار روایت ما کاپیتان پرسپولیس امیدعالیشاه است.یکی دو شب پیش همسایه کاپیتان پرسپولیس دچار حمله قبلی می‌شود و پس از تماس با اورژانس همسایه ها برای کمک وارد عمل می شوند. وقتی عالیشاه متوجه می‌شود که فرد حادثه دیده، نبض و نفس ندارد شروع به  انجام اقدامات اولیه برای احیای او مانند دادن شوک قلبی با دست می‌کند و جان همسایه‌اش را از مرگ حتمی نجات می‌دهد.


گل این بار اقای کاپیتان حسابی زندگی بخش بود.

از فضیلت نماز جماعت غافل نشوید حتی در ورزشگاه! 

حالا که تا اینجا همراهمان بودید دل بدهید به قرار همیشگی و سکوی پایانی بسته پایانی امروز. خبر برد تیم ملی فوتبال کشورمان را در جام ملت‌های آسیا حتما شنیده‌اید. تصویر دلنشین نماز جماعت هواداران تیم‌مان را هم قبل از بازی و بیرون از ورزشگاه هم شاید دیده باشید. پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله می‌فرماید: کسی که دوست‌دار و محب نماز جماعت باشد، خدا و فرشتگان نیز دوست‌دار او خواهند بود. حدیث دیگری از پیامبر صلی‌الله علیه و آله نیز اهمیت نماز جماعت را در هر جا و هر مکانی شفاف‌تر می‌کند: کسی که در هر جا باشد و بر نماز جماعت مواظبت کند برای هر یک شبانه روزی که در آن شرکت کرده پاداش یک شهید را خواهد داشت.

سنت قشنگ و ارزشمندی است چه در خانه و در جمع خانواده چه در محل کار و مهمانی یا حتی در ورزشگاه  و با هواداران تیم ملی حواسمان به نماز جماعت باشد و همانطور که خدا دوست دارد به جماعت به عبادت و بندگی‌‌اش مشغول شویم!

 

 

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول