اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبرخوب|13 مقدسی که ناجی یک اعدامی شد!

امروز اگر بشنوید سربازان کوچگ مولا چه کرده‌اند قلبتان از این همه محبت رقیق می‌شود. قصه آن زندانی اعلامی که 13 سال در بند بوده هم و حکایت رهایی‌اش هم حتما برایتان جالب است . البته بسته امروزمان از آرایشگرهایی که اولویت اول‌شان رضایت خداست و قهرمان‌هایی که در برف و کولاک هم حاضرند برایتان خواهد گفت.

خبرخوب|13 مقدسی که ناجی یک اعدامی شد!

گروه خبرخوب: حس آدم‌های برنده را ندارید، احساس کسی که در یک معامله حسابی سود کرده باشد. کارش عجیب روی رونق است و هر رفتار کوچکش سرمایه‌اش را پر و پیمان تر می‌کند! اگر جواب‌تان منفی است که اشتباه می‌کنید! ما بنده خداییم و وسط یک معامله میلیاردی که طرف حساب‌مان بیش از اندازه رحیم است و در دست و دلبازی کسی به گرد پایش هم نمی‌رسد. همان که برای کوچک‌ترین کار خیرمان هزاران اثر مادی و معنوی گذاشته و  نرخ سپرده گذاری‌مان را هر روز بالاتر می‌برد. چرتکه زندگی را زیاد جدی نگیرید چرتکه آخرت‌تان را نگاه کنید و ببیند چه‌قدر در پیش خدا ملک و املاک و اموال دارید البته اگر اهل مهربانی هستید! 

در این آرایشگاه زنانه رضایت خدا اولویت دارد!

آرایشگرند اما نه دست به کاشت مژه می‌برند، نه برای مشتری ناخن می‌کارند و نه تتو زدن را قبول می‌کنند. دور خدمات نامتعارف مغایر با احکام اسلام را خط کشیده‌اند و قید سودهای هنگفت‌ آن را زده‌اند تا رضایت خدا را در الویت بگذارند. صحبت از جمعی از بانوان آرایشگر کشورمان است که در مشهد، تهران، قم، اصفهان و یزد، تلاش می‌کند سبک آرایشگری متناسب با جامعه اسلامی را ترویج دهد و سوغات جامعه غرب را بی‌چون و چرا نپذیرد. بانوانی که گروه آرایشگران«صیانه» را تشکیل داده‌اند.
این گروه برداشتن کاشت ناخن را به صورت رایگان انجام می‌دهد . اعضای صیانه تلاش کرده‌اند مشتریان کاشت ناخن را از احکام شرعی کاشت ناخن و خطری که برای سلامتی‌شان دارد آگاه کنند و با خرید وسایل ریمو، این کار را به صورت رایگان انجام دهند.
 


زنان دغدغه مند و فعال گروه آرایشگران صیانه

13عدد مقدس این زندانی است!

13سال است پشت میله‌های زندان و در بند اعدامی‌ها هول و هراس روزی را دارند که نامش را بخوانند و روز آخر زندگی‌اش را ببیند. هر بار که خانواده‌اش را می‌بیند ترس برش می‌دارد که نکند این‌، بار آخرش باشد. چند روز پیش وقتی گفتند برای روز پدر مرخصی دارد و می‌تواند برگردد خانه، هم خوشحال بود و هم غم آخرین بارها دست از سرش برنمی‌داشت. همه سال‌های زندان برایش با همین ترس‌ها گره خورده اما 13 برای این زندانی مقدس است. چرا که در سیزدهمین سال محکومیت‌اش در روز میلاد امام علی علیه‌السلام وقتی برگه مرخصی را به دستش دادند خبردار شد خانواده مقتول او را به عشق این عید بخشیده‌اند و قرار نیست دیگر به زندان برگردد. البته به همت خیرین یزدی در کنار او دو زندانی محکوم به اعدام و 63 زندانی غیرعمد از بند رها شدند و روز پدر امسال را کنار خانواده‌شان جشن گرفتند. 

قهرمانانی که در برف و کولاک هم حاضرند!

سوز سرما حتی از پشت شیشه‌های اتوبوس هم خودش را می‌رساند داخل، از کلاه و کاپشن و دست‌کش رد می‌شود و می‌نشیند روی استخوان‌هایشان. بخاری اتوبوس هم که اصلا حریف سرمای بهمن‌ماه اردبیل نمی‌شود. فکر و ذکرشان این است که زودتر برسند خانه و بچسبند به بخاری و یک لیوان چای داغ سر بکشند تا گرم شود.
 سکوی سوم خبرخوب‌مان روایت کارکنان نیروی زمینی ارتش است. بزرگ مردانی که موقع رفتن به خانه وقتی متوجه‌گیر افتادن یک خودرو در برف می‌شوند اتوبوس را متوقف می‌کنند و در آن سرمای استخوان سوز چند دقیقه‌ای تلاش می‌کنند تا به راننده خودرو کمک کنند. اصلا بفرمایید خودتان تماشا کنید.

این هدیه از طرف سربازان کوچک مولاست!

حتما پول توجیبی‌های چند روزشان را جمع کرده‌اند تا هدیه‌شان پر و پیمان‌تر شود. صحبت از چند دانش‌آموز پایه نهمی مدرسه فتح شاهد در منطقه پاسداران تهران است. اسم یکی از دوستانشان ایلیاست و شاید به این دلیل که هم‌نام امام علی علیه‌السلام است پیش خودشان نقشه کشیده‌اند روز میلاد آقا، حسابی خوشحالش کنند. دست‌آخر هم به این نتیجه می‌رسند که زنگ تفریح هدیه نقدی‌شان را یواشکی در کیف ایلیا بگذارند تا وقتی کیف مدرسه اش را باز می‌کند این عیدی  غافلگیرش کند. هر چند حس و هدیه معنوی جمله ای که با اسکناس همراه  شده ( این هدیه ای از طرف حضرت علی(ع) .) برای ایلیا به قدری شادی‌آور می شود که تصمیم میگیرد عکس هدیه اش را برای ما ارسال کند. 

سکوی آخر خبرخوب‌ما به زیبایی کار همین چند نوجوان عزیزمان است که از همین حالا سفت و سخت دغدغه دین و ارزش‌های دینی‌شان را دارند.


هدیه چند دانش‌آموز به همکلاسی‌شان برای ولادت امیرالمومنین علیه السلام

خودتان را عاقبت به خیر کنید

جمعه است و شیرین‌ترین جملاتی که می‌تواند در سکوی خبرخوب‌ما بنشیند چیزی نیست جز یاد و نام امام زمان«عج». اینجا در آخرین بخش امروز تمرین می‌کنیم از سربازان مولایمان باشیم و نام‌مان در لیست آن یاران 313 نفره بنشیند.

 حجت الاسلام حسن محمودی می‌گوید:« اگر کسی منتظر یک میهمان است ولی به یاد میهمانش نباشد و از این موضوع غفلت کند طبیعی است از کارهایی که باید برای آمدن میهمان خود داشته باشد، غفلت می کند و ما اگر می خواهیم از وظایفمان در عصر غیبت غفلت نکنیم باید دائما به یاد امام زمان (عج) باشیم و در روایات بر یاد آن حضرت تاکید شده و بزرگان دین نیز بر این مساله اصرار دارند که یاد امام زمان را فراموش نکنید.» .


یاد امام زمان فقط مخصوص جمعه‌ها نیست

 

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول