اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| یک سبد خبر خوب فجرانه؛ از تخفیف‌ها جا نمانید!

در ایام پیروزی انقلاب برایتان یک بسته خبر خوب تدارک دیده‌ایم؛ از موفقیت دانش بنیانی‌ها تا دستاوردهای پزشکی. تحفیف‌های دهه فجری هم گل سرسبد امروزمان است.

خبر خوب| یک سبد خبر خوب فجرانه؛ از تخفیف‌ها جا نمانید!

گروه خبر خوب: همه کسانی را که از آنها گله دارید، مثل دانه تسبیح ردیف کنید و یکی‌یکی دعایشان کنید! نخستین اثر این دعا این است که حبه آتشی را که در دلتان بوده، بیرون می‌اندازید و آرامش به سراغ‌تان می‌آید. سخت است اما یکبار امتحانش کنید تا ببینید چقدر بهتر از این است که تا عمر دارید آن ناراحتی را روی دوش‌تان حمل کنید. آیت الله حائری شیرازی می‌گوید: «اگر از دست کسی ناراحتی، دعایش کن. اول خودت را نجات بده تا دلت بیشتر از این تاول نزند، بعدش خدا خودش می‌داند که چطور مسئله را حل کند.» برویم سراغ اخبار حال خوب کُن امروز:


خبر تخفیف به مناسبت دهه فجر در شبکه‌های مجازی

*تخفیف‌های دهه فجری را از دست ندهید!

در ایام فرخنده و مبارک دهه فجر قرار داریم، ایامی که برای ما ایرانی‌ها برکت و افتخار و موفقیت زیادی به ارمغان آورده است، پس هر کدام از ما باید برای این دهه مبارک کاری کنیم تا ارزش آن را بیشتر نشان دهیم، مثل کار قشنگی که در این روزها در فضای مجازی در حال وقوع است ؛ این خبر از سمت شما ارسال شده است؛

«دو تا از کانال‌هایی که عضوشون هستم، یکی‌شون لباس دخترانه نوجوان می‌فروشه و یکی اغذیه‌فروشی هست، تخفیف گذاشتن واسه دهه فجر! خیلی خوشم آمد از این کارشون...مناسبت‌های مهم را باید اینجوری جا انداخت بین مردم. کاش یک روز برسه که ببینیم مثل تخفیف شب عید، یا تخفیف تو مناسبت‌های غربی‌ای که الکی داره مد می‌شه تو کشورمون، ببینیم تو مناسبت‌های ملی مذهبی خودمون هم فروشنده‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و سایت‌ها و کانال‌های فروش مجازی و…ها تخفیف‌های خوب و واقعی می‌ذارن… مثلا به مناسبت عید غدیر، نیمه شعبان یا همین دهه فجر.»

ممنون از نگاه زیبای این مخاطب عزیز که این اتفاق خوب را با ما به اشتراک گذاشت. 


مرهمی برای درد بیماران پروانه‌ای

*دانش‌بنیان‌ها این‌بار ناجیِ بیماران پروانه‌ای! 

خدا نکند بیماری به سراغ‌ خودتان یا اطرافیان‌تان بیاید، آن وقت است که قدرِ دُرّ نابِ سلامتی را خواهید دانست، آن هم بیماری سختی مثل بیماری پروانه‌ای که هیچ درمانی ندارد،  با این‌حال پانسمان‌های مخصوص این بیماران مرهمی است کوچک بر زخم‌هایشان؛ مناسب‌ترین پانسمان برای بیماران EB پانسمان مپیلکس است که به‌دلیل استفاده از تکنولوژی safetac به زخم‌های بیماران پروانه‌ای نمی‌چسبد، به راحتی قابل تعویض است و تا سه روز نیاز به تعویض ندارد. اما در سال‌های اخیر به‌دلیل تحریم‌ها امکان تامین پانسمان مپیلکس برای بیماران وجود نداشت وعدم وجود پانسمان جایگزین مناسب در بازار سبب شد تعدادی از کودکان مبتلا به EB جان خود را از دست بدهند. 
اما خدا را شکر بَر و بچه‌های شرکت دانش‌بنیان طبا زیست پلیمر به‌عنوان نخستین تولیدکننده پانسمان‌های پیشرفته ترمیم زخم در ایران، به فرمولاسیون پانسمان مپیلکس سوئد دست پیدا کردند و در تلاش‌اند تا این محصول را با هدف یاری رساندن و ارتقای سلامت این بیماران حساس و آسیب‌پذیر کشورمان در مقیاس نیمه‌صنعتی بومی‌سازی کنند. خدا قوت عزیزان! به امید روزی که به علم درمان این بیماری دست یابیم.


خبر خوش برای بیماران ام اس

* تولید داروی خوراکی ام‌اس؛ برای اولین‌بار در کشور

سومین خبرمان هم حکایت یک موفقیت دیگر در صنعت پزشکی است. اگر خدایی نکرده بیمار ام‌اسی در خانواده یا دوستان‌تان داشته باشید، می‌دانید این بیماران چه درد و رنجی را تحمل می‌کنند و گاهی قدرت انجام امور روزمره خودشان را هم ندارند، این بیماری درمان ۱۰۰ درصدی ندارد و درمان‌های فعلی فقط روند بیماری را کند می‌کنند که ۸۰ درصد آن‌ها تزریقی هستند و برای بیمار آزاردهنده. اما حالا برای اولین بار محققان دانشگاه علوم پزشکی البرز موفق شدند ماده موثر داروی‌ ام اس را تولید کنند. 
این‌دارو مجوزهای لازم را کسب کرده و در حال تولید انبوه است و به شکل قرص وارد بازار خواهد شد. به امید موفقیت‌های روز افزون در صنعت پزشکی. 


ا

*هزینه ۲۰۰ میلیونی کاشت حلزون رایگان شد

اما بشنوید از آخرین خبر خوب‌مان که حسابی ترکانده است، عمل کاشت حلزون، حدود ۲۰۰ میلیون تومانی هزینه دارد و خانواده‌های زیادی توان پرداخت هزینه‌ها را نداشته و سال‌ها در انتظار نوبت عمل می‌ماندند. از دست‌دادن سن طلایی کاشت یعنی صفر تا ۴ سالگی هم باعث می‌شد کودک ناشنوا در مهارت‌های ارتباطی دیگر نیز دچار مشکل شود. 

اما خدا را شکر به برکت این روزهای فرخنده دیگر عمل‌های کاشت حلزون به‌صورت رایگان است و صف انتظار عمل هم به صفر رسانده می‌شود، وزیر بهداشت گفته است، علاوه بر تامین رایگان پروتز حلزون شنوایی، سایر هزینه‌های کاشت مثل هزینه هتلینگ بیمارستانی، هزینه حق‌العمل تیم جراحی و هزینه جلسات توانبخشی در سال اول بعد از عمل کاشت را هم خود وزارت بهداشت تقبل می‌کند و خانواده عملا از پرداخت هرگونه هزینه‌ای معاف شدند.

*گمان کن کسی جز تو در این عالم نیست!

در پایان بسته خبر خوب‌مان برایتان یک توصیه از استاد علی صفایی حائری داریم که خیلی به دردمان می‌خورد؛ «برای بِرّ و خوبی به والدین برنامه‌ریزی کنیم، که چه زنده باشند و چه مرده، به یادشان باشیم و کاری کنیم و قدمی برایشان برداریم. برای برادر و خواهر، بستگان و ذَوِالارحام، همسایه‌ها، همشهری‌ها و… که همه مبتلا هستند، قدمی برداریم. آن‌هایی که مبتلا به هزار فساد و زنا و فحشاء و درگیری هستند، چه کسی باید برایشان کار کند و قدمی بردارد؟ 

اگر در مملکتی هستی که تمامش تاریک است، این نشان می‌دهد که تو یک کبریت هم روشن نکرده‌ای. نباید مسأله را توجیه کنیم و بگوییم دیگران اقدام نکرده‌اند، که تو باید فرض کنی، کسی جز تو در این عالم نیست. باید خود شروع کنی و هر مقدمه‌ای را که می‌خواهد، فراهم نمایی.»

*خوش خبر باشید

 و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول