اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| مسابقهٔ دانش‌آموزان ایرانی در آزاد کردن زندانیان

امروز روز ولادت امام حسین علیه‌السلام است که روز پاسدار نام‌گذاری شده است. با تبریک این روز به شما عزیزان و آرزوی قرار گرفتن در گروه منتظران مأجور امام زمان (عج) به سراغ خبرهای خوب امروز می‌رویم.

خبر خوب| مسابقهٔ دانش‌آموزان ایرانی در آزاد کردن زندانیان

گروه خبر خوب: از امام باقر علیه‌السلام نقل می‌کنند که امام حسین علیه‌السلام در کودکی کمی دیرتر از زمان معمول زبان باز کردند. این نگرانی پیش آمده بود که مبادا ایشان از نعمت حرف زدن محروم باشند.

روزی امام حسین علیه‌السلام به همراه پیامبر اکرم (ص) برای نماز جماعت به مسجد رفتند. وقتی پیامبر (ص) شروع به نماز کردند و تکبیر نماز را گفتند، امام حسین علیه‌السلام هم تکبیر گفتند. وقتی پیامبر (ص) صدای تکبیر امام حسین علیه‌السلام را شنیدند دوباره «الله اکبر» گفتند و امام باز هم آن را تکرار کردند و به این ترتیب زبان باز کردند.

با تبریک ولادت امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار به شما عزیزان و آرزوی قرار گرفتن در گروه منتظران مأجور امام زمان (عج) به سراغ خبرهای خوب امروز می‌رویم...


دانش‌آموزی که معلم مهدوی دارد!

یا صاحب‌الزمان، من منتظر تو هستم!

از حضرت محمد (ص) نقل کرده‌اند که در آخرالزمان حفظ ایمان، مثل نگه داشتن آتش در کف دست است. امام سجاد علیه‌السلام نیز فرموده‌اند «هر کس در غیبت قائم ما بر دوستی و عقیده به امامت ما ثابت‌قدم باشد، خدای متعال اجر هزار شهید از شهدای بدر و احد به او عطا می‌کند.» (کمال‌الدین، ج ۱، ص ۴۳۹).

خلاصه از مجموع روایاتی که به دست‌مان رسیده این طور می‌فهمیم که وظیفهٔ اصلی ما در دوران غیبت این است که یاد امام زمان (عج) را در دل‌ها زنده نگه داریم و خودمان را در معرض تابش نور هدایت قرار دهیم.

این معلم فرهیخته و دل‌پاک هم در همین مسیر قدم برداشته و برای پویش مهر مهدوی نوشته: «هر روز چند دقیقه‌ای با دانش‌آموزانم در مورد امام زمان (عج) صحبت می‌کنم و حالا بچه‌ها موقع کشیدن نقاشی از این جمله استفاده می‌کنند و این‌طوری به یاد امام زمانشان هستند.».

کسانی که به پویش مردمی «مهر مهدوی» می‌پیوندند کارهای خیر مادی یا معنوی را با نام و نیت امام زمان (عج) انجام می‌دهند و ثوابش را به ایشان هدیه می‌کنند. هدف این پویش این است که نام امام زمان (عج) مساوی شود با کار خوب.

 


دانش‌آموزان کاشانی هم به پویش آزاد کردن زندانیان پیوستند

مسابقهٔ دانش‌آموزان نیکوکار ایرانی در آزاد کردن زندانیان

روز پدر بود که خبر کار خیر زیبای دانش‌آموزان را در آزاد کردن چند پدر زندانی، در بین خبرهای خوب به اطلاع‌تان رساندیم‌. حالا انگار قرار است دانش‌آموزان نیکوکار کشورمان در این کار خیر از هم سبقت بگیرند و با شکستن قلک‌های خود، زندانیان جرایم غیرعمد را به آغوش خانواده و جامعه برگردانند. این بار نوبت به دانش‌آموزان دبستان پسرانهٔ «لاجوردی» شهرستان کاشان رسیده کا در این کار زیبا سهیم شوند.

حمیدرضا نصیری‌زاده، مدیر این دبستان گفته از بین پیشنهادهای متفاوتی که به شورای آموزشی و پرورشی این دبستان ارائه شد، پیشنهاد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دارای فرزند، به تأیید شورا رسید. بعد هم رابط فرهنگی زندان و مددکار زندان، زندانی‌های دارای این شرایط را معرفی کردند تا با وجوه جمع‌آوری‌شده توسط دانش‌آموزان، دو نفر از آنان آزاد شوند‌.

اما ماجرا فقط به کاشان ختم نمی‌شود. در خراسان رضوی هم گروهی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانهٔ «ثامن نور طوس» در مشهد با اهدای ۲۰ میلیون تومان یک زندانی جرائم غیرعمد را که سرپرست خانوار بود آزاد کردند.

مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفته اخیراً یک دانش‌آموز از دبستان پسرانهٔ «کاویان» در مشهد نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان اهدا کرده است. برای پویش‌های مختلفی که برای آزادی زندانیان شکل گرفته، موفقیت و برکت آرزو می‌کنیم.

 


«شبنم قربانی» سیمرغ بلورین را با پسرش شریک شد!

چند خبر خوب از اختتامیهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر

خبر دارید که در ایام دههٔ فجر مهم‌ترین رویداد فرهنگی و هنری کشورمان به وقوع می‌پیوندد و مهم‌ترین آثار سینمایی یک سال ایران، به نمایش درمی‌آید. امسال هم به رسم هر ساله این ماجرا رقم خورد و در ساعات پایانی روز ۲۲ بهمن اختتامیهٔ این رویداد برگزار شد.

در این مراسم «حمید رسولیان» سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژۀ میدانی را برای فیلم «دست ناپیدا» گرفت که آن را به پدر موشکی ایران، شهید حسن طهرانی‌‌مقدم، تقدیم کرد.

فیلم سینمایی «مجنون» که دربارهٔ نقش شهید «مهدی زین‌الدین» در عملیات خیبر بود، سیمرغ بهترین فیلم را دریافت کرد. «عباس نادران» تهیه‌کنندهٔ این فیلم دیدنی گفت: «سیمرغ را به ۴ قهرمان کشور، شهیدان شیرودی، احمد کاظمی و مهدی و مجید زین‌الدین تقدیم می‌کنم.».

خانم «شبنم قربانی» که نقش همسر شهید مهدی زین‌الدین را در فیلم «مجنون» ایفا کرده است، برای دریافت سیمرغ نقش مکمل زن، با کودک خردسالش روی صحنه آمد و این لحظهٔ به‌یادماندنی را با فرزند خود سهیم شد.


رشد ۵۲درصدی تعداد گردشگران خارجی نسبت به سال گذشته

گردشگران خارجی ۵۲ درصد بیش از مدت مشابه پارسال به ایران آمدند

رونق گردشگری و افزایش گردشگران خارجی برای هر جامعه و کشوری خبر خوبی است. چون باعث ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف از جمله مراکز اقامتی، صنایع غذایی، حمل و نقل، صنایع‌دستی و... می‌شود و از طرفی می‌تواند نشان‌دهندهٔ وجود امنیت در آن کشور باشد. که خود باعث جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش حضور گردشگران خواهد شد‌.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی کشور در مراسم افتتاحیهٔ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفته در ۱۰ ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کرده‌اند و این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد رشد داشته است.

از آنجایی که گردشگری سلامت در کشور ما اهمیت زیادی دارد، در این نمایشگاه ۱۳۰۰ متر مربع فضا برای حوزهٔ گردشگری سلامت در نظر گرفته شده و نمایندگان ۷۰ بیمارستان هم حضور خواهند داشت. با توجه به اینکه در این دولت ۱۶۰۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزهٔ گردشگری در حال اجرا است، امیدواریم شاهد رونق بیش از پیش این صنعت و برکات جانبی آن در کشورمان باشیم.

 

به یاد «پاسدار قاسم سلیمانی»...

شعبان ماه شادی اهل‌بیت است و به احترام این شادی، شهادت یا وفات هیچ‌کدام از اهل‌بیت در این ماه اتفاق نیفتاده است. دلتنگی اما ماجرای دیگری است. در این سال‌ها که سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، از میان ما رفت، با بهانه و بی‌بهانه نبودنش را به قلب‌هایمان یادآوری کردیم و یادش را گرامی داشتیم.

امروز که روز پاسدار است و روز خودِ خودِ او که سی سال نخوابید تا ما آسوده بخوابیم، باز هم یادش را گرمابخش وجودمان قرار می‌دهیم. او که در نامه‌ای به دخترش نوشت: «عزیزم من متعلق به آن سپاهی هستم که نمی‌خوابد و نباید بخوابد. تا دیگران در آرامش بخوابند. بگذار آرامش من فدای آرامش آنان بشود و بخوابند.». روحت شاد سردار دل‌ها...

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول