اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

ورود فناوری‌های نوین برای حفظ اسناد تاریخی ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: ورود فناوری‌های نوین به مرکز اسناد برای حفظ و نگهداری استاندارد اسناد موجود در آن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

ورود فناوری‌های نوین برای حفظ اسناد تاریخی ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش ملی نقش اسناد در تاریخ‍‌‌ نگاری استان بوشهر اظهار داشت: اسناد فقط به اسناد مکتوب محدود نمی‌شوند بلکه وجود شخصیت‌های بزرگی چون مجتهد اهرمی و آیت‌الله بلادی که نقش بسیار تاثیرگذاری در حماسه مبارزه با استعمار انگلیس داشتند خود سندی معتبر و ماندگار است.
وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل است که علاوه بر ضرورت حفظ اسناد تاریخی، باید با تحقیق پیرامون مستندات غیرمکتوب و با برنامه‌ریزی جامع این اسناد را نیز مکتوب و به جامعه عرضه کنیم.
امام جمعه بوشهر گفت: در رابطه با اسناد در آغاز راه هستیم و باید با مدیریت دانش‌بنیان و دانش‌محور از این گنجینه‌های عظیم تاریخ برای انتقال به نسل‌های بعد به بهترین شکل محافظت کنیم.
صفایی بوشهری اظهار داشت: اگر مرکز اسناد فقط به جمع‌آوری اسناد بسنده کند و این اسناد مدیریت نشوند، این اسناد فقط در بایگانی می‌مانند و هیچ رهاورد و اثری در جامعه نخواهند داشت.
وی بیان کرد: نگاه خداوند به آثار و اسناد، نگاه عبرت، هدایت و ره‌یافت در شرایط کنونی و پیوند انسان معاصر و آینده به ریشه‌های بزرگی و بزرگواری خود است.
امام جمعه بوشهر افزود: مرکز اسناد نقش بزرگی در عرصه حفظ فرهنگی و تاریخ یک ملت برای تاریخ‌سازی مترتب بر اصالت‌های قومی خود در حال و آینده دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اگر آثار و اسناد تاریخی موجود با صحت، امنیت و سرعت مدیریت نشوند، بدون شک هویت تاریخ دچار بی‌اساسی‌، بی‌ریشه‌ای شده و خدشه‌دار می‌شود.
صفایی بوشهری بیان کرد: اسناد هر اقلیم شناسنامه فرهنگ، اندیشه، سیاست و آداب و رسوم آن اقلیم است و اگر این اسناد مدیریت نشوند به اصالت این اقلیم لطمه می‌خورد.
وی افزود: اهمیت حفظ و مدیریت اسناد از ابتدای تاریخ بشر مورد توجه بوده است اما این توجه به شکل بسیار ساده و به دور از تجمیع مدیریت بوده است.
صفایی بوشهری اضافه کرد: تاریخ هر قوم نشان از هویت آن قوم است و اسناد مکتوب حقایق تاریخ این قوم را بیان می‌کند و بدون تردید اگر تاریخ از اسناد معتبر رقم نمی‌خورد تاریخی بی‌ریشه به دور از واقعیات‎ غیرمستند و قابل خدشه داشتیم.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی گنجینه ثبت وقایع تاریخ و مرکز تولید علم تاریخی و راهگشای منحصر به فرد دانش، فلسفه و تاریخ است.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول