اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان خبر داد

صدور 915 مجوز احداث نیروگاه کوچک در زنجان و قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان گفت: تاکنون در استان‌های زنجان و قزوین 915 مجوز احداث نیروگاه مقیاس کوچک صادر شده است.

صدور 915 مجوز احداث نیروگاه کوچک در زنجان و قزوین
ناصر اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در زنجان با اشاره به اینکه در برنامه چهارم توسعه بهره‌گیری از نیروگاه‌های مقیاس کوچک در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای زنجان قرار گرفته است، اظهار داشت: نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک نیروگاه‌هایی هستند که با ظرفیت پایین در بیشتر مناطق امکان نصب آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه نیروگاه‌های کوچک مقیاس می‌توانند در راستای کاهش تلفات و تامین برق مطمئن بسیار تاثیرگذار باشند، افزود: طی چهار سال گذشته استفاده از نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک در کشور آغاز و عملیاتی شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته استفاده از این نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک در دو استان زنجان و قزوین بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در استان زنجان بیش از 50 درصد انرژی در حوزه صنعت و بالای 17 درصد برق نیز در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، یادآور شد: بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی و بهبود وضعیت موجود در استان فراهم شده است.
اسکندری با بیان اینکه در زمینه برق استان زنجان در یک موقعیت استراتژیک برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته است، افزود: باید حجم سرمایه‌گذاری به قدری باشد که برق استان جوابگوی این نیاز باشد.
 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های اصلی کشور به هم پیوسته بودن شبکه‌های انرژی است، خاطرنشان کرد: در هر کجای کشور برق تولید شود علاوه بر مصرف آن در منطقه مازاد آن به مصرف سایر نقاط کشور نیز می‌رسد.
وی به اخذ مجوز نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر در مدت زمان کوتاه از سازمان توسعه برق کشور در مدت زمان کوتاه اشاره کرد و تصریح کرد: مسئولان استان نیز در زمینه احداث نیروگاه همراهی خوبی دارند.
اسکندری افزود: مجاورت ساختگاه نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر به خطوط پرفشار و گاز طبیعی و بالا بودن راندمان این نیروگاه نسبت به نیروگاه‌های موجود در شبکه موجب استفاده بهینه از منابع گازی کشور می‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: شرکت تولید برق زنجان به منظور افزایش تولید مصرفی برق شبکه و پاسخگویی به نیاز روز‌افزون مصرف برق ناشی از گسترش صنایع کشاورزی و مصارف خانگی از اوایل سال 89 فعالیت نیروگاهی خود را آغاز کرده است.
 وی خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه‌ای در راستای تحقق سال جهاد اقتصادی فعالیت‌های خوبی را در مسیر اقتصادی کار کردن انجام داده است.
اسکندری یادآور شد: کاهش تلفات، بهینه کردن سرمایه‌گذاری‌ها و حضور بخش غیردولتی در سرمایه‌گذاری برخی از اقداماتی است که به منظور تحقق شعار سال جهاد اقتصادی صورت گرفته است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت برق منطقه‌ای خاطرنشان کرد: حضور سرمایه‌گذاران در بخش نیروگاه‌های کوچک و توسعه بخش نیروگاهی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت در سال ‌جاری است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول