اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

12 فروردین نماد آزادی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: ملت ایران در برابر طاغوت مبارزه و برای خدا قیام کردند و اکنون آزاد و رها هستند و باید گفت 12 فروردین نماد بارز این آزادی است.

12 فروردین نماد آزادی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله ایمانی در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 12 فروردین که شامگاه جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به رأی قاطع مردم ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی در 12 فروردین سال 58 اظهار داشت: این مشارکت و همدلی مردم در تاریخ گذشته ایران و جهان بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس منابع دینی، یوم‌الله به دو گونه تقسیم می‌شود افزود: در نگاه نخست، یوم‌الله روزی است که خداوند آن را ارزانی داشته و مثال بارز آن شب قدر است و نوع دوم، روزی است که مردم با ایستادگی در برابر طاغوت، در راستای رسیدن به اهداف الهی از جان‌ گذشتگی می‌کنند و روز 12 فروردین نیز یکی از همین روزهای خدا است.

امام جمعه شیراز با اشاره به عوامل مؤثر در دستیابی مردم به استقلال و آزادی عنوان کرد: در شکل‌گیری این موضوعات دو عنصر بسیار مهم وجود دارند، نخست مقاومت، صبر و ایستادگی در برابر ظلم که تار و پود آن ایمان و امید بوده و عنصر دوم، شکرگزاری نعمات الهی که تار و پود آن نیز، بصیرت و معرفت نسبت به خداوند متعال است.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول تاریخ، روزهای سختی در زندگی ملت‌ها وجود داشته است گفت: جوامعی که در برابر ظلم و طاغوت ایستاده و برای خداوند قیام کردند، نعمت و آزادگی نصیب آنان شده و ملت ایران نیز در برابر طاغوت مبارزه و برای خدا قیام کردند و اکنون آزاد و رها هستند و باید گفت 12 فروردین نماد بارز این آزادی است.

ایمانی با اشاره به سختی‌های انقلاب از 15 خرداد سال 42 تا  22 بهمن 57 اظهار کرد: در طول تاریخ پیامبران الهی موظف بودند تا مردم را از ظلمت خارج و به نور وارد کنند و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز همین کار را برای مردم سراسر جهان انجام داده و زمینه آزادی مستضعفان جهان را فراهم ساخت.

وی با بیان اینکه 12 فروردین روز نعمت، گشایش و آزادی ملت ایران و همه‌ مستضعفان جهان است بیان داشت: گرامیداشت این روز برای همه‌ مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان الزامی است زیرا این روز سرچشمه قیام علیه ظلم و استقرار حکومت الهی است.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به افزایش قدرت همه‌جانبه ایران پس از انقلاب اسلامی افزود: زمانی نخست‌وزیر ایران اظهار می‌کرد که ما توانایی مدیریت صنعت نفت کشور را نداریم و باید آن را به بیگانگان واگذار کنیم اما هم‌اکنون به برکت مردم و ایستادگی آنان و نیز خون شهیدان و فرزندان این ملت، کارشناسان علمی ایران در بسیاری از کشورهای دنیا مشغول فعالیت‌های علمی و اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه تمام دستاوردهای ملت ایران به دلیل قدردانی از نعمت‌های الهی است گفت: مردم ایران همواره انسان‌های قدردان و شکرگزاری بوده و حضور حماسه‌وار آنان در انتخابات 12 اسفند سال 90، نمونه‌ی بارز این قدردانی و بصیرت است ضمن اینکه مردم ایران باز هم در زمان مناسب، آماده قدردانی از خون شهدا و انقلاب اسلامی هستند.

ایمانی با اشاره به بیداری کشورهای اسلامی منطقه اظهار داشت: این حرکت‌ها بیانگر اهمیت یافتن اسلام در جایگاه مدیریتی جامعه بوده و دلیل آن این است که ملت‌های جهان معنای صحیح جمهوری اسلامی را فهمیده‌اند و در راستای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام مذاهب جهان می‌توانند حکومتی با الگوی مردم‌سالاری دینی تشکیل دهند اعلام کرد: نظامی که سلاح و قدرت خود را از بیگانگان دریافت می‌کند، حکومت استوار و توانایی نیست، بلکه حکومت و نظامی توانا و قدرتمند است که قدرت خود را از مردم خود دریافت کند که در این رابطه باید بگوییم ایران قدرتمندترین کشور و حکومت حال حاضر جهان است.

امام جمعه شیراز در پایان با اشاره به فعالیت‌ها و رهنمودهای کارساز مقام معظم رهبری افزود: تمام اقدامات و رهنمودهای ایشان در راستای اعتلای نظام اسلامی، تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول