اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 166 درصدی تسهیلات ساخت در طرح مسکن مهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 166 درصدی تسهیلات ساخت در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در طرح مسکن مهر استان خبر داد.

رشد 166 درصدی تسهیلات ساخت در طرح مسکن مهر

علی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تاکنون بیش از یک‌هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات ساخت در این استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 3 ‌هزار و 108 واحد از طرح مسکن مهر استان در مرحله پایان نازک‌کاری قرار دارند، گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری تاکنون افزون بر یک هزار و 382 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان احداث واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت پرداخت شده است.

ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر در شهرهای با جمعیت بالای 25 هزار نفر استان افزون بر 10 ‌هزار و 608 واحد در مرحله اتمام اسکلت قرار دارند و 10 هزار و 135 واحد نیز مرحله سقف را به پایان رسانده‌اند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درباره تعداد واحدهایی که در مرحله سفت‌کاری قرار دارند، گفت: تاکنون 7 هزار و 508 واحد در مرحله سفت‌کاری قرار دارند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 189 درصد رشد داشته است. 

وی در ادامه با بیان اینکه صنعتی‌سازی ساختمان یک ضرورت است که باید در این استان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در این روش قطعات و اجزای ساختمان به‌ صورت کارخانه‌ای تولید و به صورت انبوه و بر اساس استانداردها و با رعایت موازین توسعه پایدار در اختیار فعالان صنعت ساختمان قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه در روش صنعتی‌سازی مسکن، نقشه‌های صنعتی تهیه و تیپ‌سازی می‎شود، گفت: در این صنعت مصالح به‌صورت سری در کارگاه‌های صنعتی تولید و مدیریت و شیوه کار از ابتدای تهیه نقشه تا تولید مصالح ساختمانی، صنعتی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حرکت به سوی صنعتی‌سازی نباید به هویت معماری اسلامی ایران خدشه وارد کند، گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان برای توسعه صنعتی‌سازی ساختمان یکی از الزامات مهم در این عرصه برای حفظ ایمنی و مقاوم‌سازی ساختمان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول