اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

1100 نسخه خطی مرمت شده دوره صفویه به اردبیل منتقل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: یک‌هزار و 100 نسخه خطی مرمت شده بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیل به همت موزه ملی ایران به شهر اردبیل انتقال می‌یابد.

1100 نسخه خطی مرمت شده دوره صفویه به اردبیل منتقل می‌شود

بهروز ندایی امروز همزمان با هفته میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این آثار گرانبها در موزه چینی‌خانه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به نمایش گذاشته می‌‌شود.

وی با یادآوری اینکه استان اردبیل سال گذشته میزبان 10 میلیون گردشگر داخلی و خارجی بوده است، خاطرنشان کرد:‌ در سال گذشته 260 هزار نفر گردشگر خارجی وارد استان اردبیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، استفاده از آب‌های گرم سرعین، شورابیل، فندقلو و آب‌های گرم مشگین‌شهر را از مقصد اصلی گردشگران در استان اردبیل توصیف کرد و گفت: سال گذشته به همت فرماندار و شهردار سرعین جشنواره گردشگری زمستانی به تحرک و پویایی در این حوزه کمک کرده و زمینه افزایش ماندگاری مسافر را فراهم کرد.

ندایی یادآور شد: در نوروز امسال نیز 14 درصد در سفرهای داخلی و 27 درصد در سفرهای توریست خارجی شاهد افزایش مسافرت‌ها به استان اردبیل بودیم که با این روند پیش‌بینی می‌کنیم تابستان امسال حجم زیادی از سفرها را در دو مقطع تیر ماه و شهریور ماه شاهد باشیم.

این مسئول از آماده‌سازی مراکز اقامتی، بهسازی آب‌های گرم، ساماندهی مراکز خدمات‌رسانی بین‌ راهی، منازل و آثار تاریخی تا یک ماه آینده برای حضور گردشگران خبر داد و افزود: در حالی که تا سال 86 در این استان سه موزه چینی‌خانه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی،‌ موزه مردم شناسی و موزه مشگین‌شهر دایر بود در حال حاضر تعداد موزه‌های استان به 10 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: هم اکنون در شهرهای نمین، نیر و خلخال شاهد راه‌اندازی موزه هستیم و علاوه بر آن موزه باستان‌شناسی و صنایع دستی نیز در اردبیل راه‌اندازی شده است.

ندایی ادامه داد:‌ علاوه بر توسعه کمی از لحاظ کیفی و بحث نرم افزاری نیز موزه‌ها را مجهز کردیم و از هر دوره تاریخی در موزه‌های استان اثر به یادگار مانده وجود دارد.

 

موزه صفویه جزو پروژه‌های مهر ماندگار است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه سخنان خود به مصوبه هیئت دولت در راه‌اندازی موزه صفویه اشاره کرد و به خبرنگار فارس گفت: این پروژه از پروژه‌های مهر ماندگار است که کارهای مطالعاتی آن انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

ندایی محل احداث این موزه را در جوار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و یا جایگزین بیمارستان فاطمی اردبیل اعلام کرد و ابراز داشت: ما به مناسبت روز موزه و هفته گردشگری حضور دانش‌آموزان و دانشجویان و سایر اقشار را در موزه‌ها دو روز رایگان اعلام کردیم که به صورت دسته‌جمعی و انفرادی از این حرکت ما استقبال شد.

این مسئول در مورد وضعیت تور‌ها در استان و فعالیت‌ آنها نیز تصریح کرد: اغلب تورهای استان جنبه زیارتی داشته ولی با رایزنی‌های انجام شده در تلاش هستیم اتحادیه صاحبان تور در استان را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: با شکل‌گیری این اتحادیه امیدواریم تورهای سیاحتی، زیارتی، تفریحی و توریستی یک روزه، چند روزه و یک هفته‌ای نیز در استان اردبیل راه‌اندازی شود تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت گردشگران بی‌شماری را جذب کنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول